Skip to main content

Hoi,

 

Ik zit al een aantal dagen met m'n tv te knoeien. Ik krijg geen beeld, of beeld dat erg flikkert en groene strepen laat zien. 

 

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb; tv ontvanger uit en aan, modem aan en uit. Stekker eruit. Herstellen naar de standaardinstellingen, software opnieuw installeren , terug naar fabrieksinstellingen. Mijn uitgang van HDMI 3 overgeschakeld naar HDMI 4 uitgang. 

 

Ik ben ten einde raad! Graag tips 🙂

Goedemiddag Maaike, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op het KPN Forum!

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en mooi dat je zelf al de nodige dingen zelf hebt geprobeerd om dit probleem te verhelpen alleen jammer dat dit nog niet tot een oplossing heeft geleid. Om heel snel het een ander uit te sluiten; heb je nog ergens een 2e televisie in huis? Mocht dat het geval zijn, zou je de tv ontvanger daar eens op aan kunnen sluiten? Dan weten we eigenlijk meteen of we dit in de hoek van de tv of in de hoek van de tv ontvanger moeten zoeken. Kun je voor mij ook nog je forumprofiel invullen en wil je een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Alvast dank!

 

 


Hai ,

 

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb het forumprofiel ingevuld. Ik heb geen tweede tv in huis. Meer info;  De tv is van t merk hisense en ik heb deze sinds t najaar 2016.

 

Met vriendelijke groet,

Maaike 


@Maaik81 welke type tv ontvanger heb je van KPN? En heb je eens een andere HDMI kabel (2.0) aangesloten? 


Hoi Dennis,

Mijn tv ontvanger is volgens mij vip2952. ( Vind ik onder andere in het blokje informatie) ik heb 1 andere HDMI kabel geprobeerd, helaas nog strepen. Ook start de tv vrijwel standaard zonder beeld.-9 van de 10 gevallen- Meestal kan ik dat oplossen door de stekker uit het stopcontact te halen .


Helaas nog steeds verstoord beeld met groene strepen. Kan ik eventueel iemand inschakelen om ernaar te kijken, en hoe?

Al hoop ik natuurlijk nog op de ultieme tip!

 

Met vriendelijke groet,

Maaike


Update; een nieuwe HDMI kabel gekocht, maar ook nu blijf ik groene horizontale strepen zien. Wel krijg ik nu standaard wel altijd beeld, maar t probleem is niet verholpen. 


Dag @Maaik81 en allereerst excuses voor mijn late reactie!

 

Jammer dat een nieuwe HDMI kabel dit probleem niet heeft verhelpen maar nu kunnen we wel weer wat zaken uitsluiten. Die televisie, is dat een smart tv? Zo ja, is deze ook helemaal up to date qua software en dergelijke? 


Hoi @Maaik81 , wat is op dit moment de stand van zaken? Ervaar je nog steeds die groene strepen of is het issue inmiddels verholpen?


Hai, 

 

Dank voor beide reacties. Mijn tv is een smart tv, updates worden geloof ik om de zoveel tijd automatisch uitgevoerd. Zie niet of ik dat zelf handmatig kan nagaan? Inmiddels krijg ik altijd direct beeld en is er nog maar 1 groene streep zichtbaar. Verbetering, maar toch vervelend !


Bedankt ook voor de terugkoppeling @Maaik81 :)

Wat voor merk en type tv is het? Normaal gesproken zou je zoiets ook handmatig moeten kunnen forceren. Misschien dat ik op basis van het type televisie kan achterhalen hoe je dit moet doen.