Skip to main content

Goedemorgen,

ik ben al jaren iTV klant via de settopbox (naar volle tevredenheid) met mijn Samsung TV (QE55Q7F -2018). 

Maar sinds kort kan ik alleen via de iTV app kijken omdat de one remote niet meer ondersteund voor de STB. Dit werkt suboptimaal omdat het (in mijn beleving) langzamer is (ondanks dat ik de oneconnect box bedraad heb aangesloten) maar ook omdat de beeldkwaliteit bij voetbal zeer matig is. De bal word in het spel een soort streep ipv een ronde bal. Verder is de beeldkwaliteit goed maar met het komende EK wil ik dit graag fixen.

Ik zag wat eerdere comments/posts hierover maar nog geen oplossing. 

 

Weet iemand of die er nu al wel is? 

Sorry bovestaand is verplaatst en hernoemd als topic door de moderators.

 

Issue is NIET dat mijn oneremote niet meer werkt, maar dat de beeldkwaliteit van de iTV Samsung app zeer matig is…. 

Hoort dus (mi) onder het topic over de iTV app. Moderators kunnen jullie hem terugzetten?

 


Hi @SaintsMeneer, ik heb de titel aangepast, dankjewel voor de toelichting! Ik begrijp goed dat je de kwaliteit graag beter wilt hebben, zeker voor het EK :)

Je bent sinds een tijdje overgestapt op de Smart TV app, klopt dat? Gebruik je deze app op de televisie, of kijk je op een andere manier tv? Hoe is je televisie precies aangesloten en verbonden met internet?


Ik heb hier een Samsung 43 inch uit oktober 2019. 

En ik heb zeker de ontvanger erop aangesloten. Want die geeft gewoon écht veel mooier beeld. Ik kijk ook veel voetbal en vind het via de app maar 'behelpen'. HD maar net niet vloeiend genoeg. En opnames kijken van SBS 6 lijkt wel SD.

Wat betreft de bediening met de One Remote (wat ik een onding vind zonder cijfers enzo): heb je de ontvanger onlangs verplaatst? Er moet wel zicht zijn met de onderkant van het Samsung-scherm, waar de IR-hub voor de bediening zit. Of met de Samsung-One connect box als je tv die heeft (Frame).

De ontvanger reageert op zijn eigen kpn-afstandsbediening zeker niet trager hoor.

Verder is de beeldkwaliteit goed maar met het komende EK wil ik dit graag fixen.

Enige oplossing: de decoder gebruiken. KPN gaat echt de bitrate van de app niet verhogen. Om diverse redenen.


Hi @Alexandra!

 

Zie hieronder de antwoorden op je vragen:

Je bent sinds een tijdje overgestapt op de Smart TV app, klopt dat? 

Klopt! Beetje noodgedwongen omdat mijn One Remote niet meer werkte icm mijn Arris STB.

Gebruik je deze app op de televisie, of kijk je op een andere manier tv?

Ik gebruik hem

Hoe is je televisie precies aangesloten en verbonden met internet?

Aangesloten via Ethernet kable op de TV (One Connect Box van Samsung). Net nog een nieuwe modem gekregen, maar zonder resultaat.

 

Gr

Cees

 

 


Hi @PeterG !

Tnx voor je reactie. Ik kijk nu noodgedwongen via de iTV (Tinzen) app omdat mijn STB niet meer herkent word door mijn 55” Samsung TV (2018).

Issue kwam wel toen ik de TV had verplaatst (ander stopcontact maar zelfde ethernet verbinding). Hij is toen van de stroom afgeweest en kon daarom niet meer de STB herkennen. Die stond daarvoor in de rij met apps, nadat de stroom van de tv en stb is geweest niet meer. 

 

Ik werd vrijwel direct gewezen op de iTV app in mijn Tinzen app-store. En kon daar niet meer de “normale” app van de STB vinden. Maar als ik mijn STB weer kan gebruiken ook prima, maar die krijg ik dus niet aan de praat met mijn One Connect Box / One Remote.

 

Gr

Cees


De beeldkwaliteit van de smart-TV app is sowieso lager dan via een TV ontvanger.

Mijns inziens is die smart-TV app nog lang niet productierijp en in ieder geval niet voor een televisie die frequent gebruikt wordt.

Ik zal nooit de smart-TV app gaan gebruiken zolang de beeldkwaliteit van die app niet sterk verbeterd wordt.


Maar als ik mijn STB weer kan gebruiken ook prima, maar die krijg ik dus niet aan de praat met mijn One Connect Box / One Remote.

En kon daar niet meer de “normale” app van de STB vinden

Dit verhaal snap ik niet (als mede Samsung bezitter). Normale (?) app?

De ontvanger zit op een hdmi ingang. Die moet je dus kiezen op je tv (source en als je Samsungmenu net als hier Nederlands is: Bron). En de ontvanger is desnoods met de KPN afstandsbediening te gebruiken. Die is ook veel prettiger dan de cijferloze One Remote.

Dus voor de ontvanger in principe: TV op HDMI ingang zetten waar de ontvanger in zit en, eventueel, de kpn afst.bed. gebruiken i.c.m. de ontvanger.


Hi @PeterG,

In het verleden (voor vorige week) was het zo dat ik 1 keer de STB aan de TV koppelde (via de One Connect Box) dat deze (de STB) herkent werd als een KPN STB waardoor de STB gekoppeld werd aan mijn One Remote.


Vorige week heb ik de TV verplaatst waardoor ineens de STB niet meer herkent werd. Hij is ook handmatig niet meer te selecteren. Wel kan ik kijken via het selecteren van de HDMI ingang, maar dan moet ik de KPN remote gebruiken (die >7 jaar oud is) alleen voor TV zenders (en voor de rest weer mijn Samsung One Remote). Sub-optimaal dus, m.i.

 

Daarom werd ik geleid naar de iTV app, waar ik dus deze matige kwaliteit beeld heb. 

 

Om het op te lossen is dan:
1. Betere kwaliteit beeld via de iTV app
2. KNP STB via de Samsung One Remote te bedienen

 

Maar beiden lukt mij niet. Dus als iemand tips heeft…

 

 

 


Helemaal met PeterG eens.

Toen je de spanning (in de volksmond stroom) eraf haalde, ging de tv niet meer automatisch na de HDMI ingang denk ik.

Inderdaad zoals PeterG ook aangeeft, je moet met de source knop de juiste HDMI ingang kiezen.

De KPN tv ontvanger met de KPN AB bedienen, kan je ook het volume en aan/uit van je tv op programmeren.


@joop2011, het aansluiten en selecteren van de HDMI ingang is geen probleem...
Alleen is het rare dat de STB niet meer word herkent / ondersteunt en dus niet meer via de Samsung remote kan worden bediend. Vreemd toch?
Daarnaast is de kwaliteit van de iTV smart app echt super slecht dus. 

 

Als ik 1 van deze 2 issues kan oplossen, ben ik blij.


Wel kan ik kijken via het selecteren van de HDMI ingang, maar dan moet ik de KPN remote gebruiken (die >7 jaar oud is) alleen voor TV zenders (en voor de rest weer mijn Samsung One Remote). Sub-optimaal dus, m.i.

Oh, je kunt wel via de ontvanger kijken begrijp ik. Gelukkig.

dan moet ik de KPN remote gebruiken alleen voor TV zenders.

Die is toch alleen maar veel prettiger daarvoor. Met cijfertoetsen!

BTW: staat je ontvanger nog wel in het zicht van de One Connect Box? Daarin zit namelijk het IR oog waarmee de commando's naar de ontvanger gaan. Als een (van de twee) in een kastje staat dan werkt het idd niet.

(en voor de rest weer mijn Samsung One Remote). Sub-optimaal dus, m.i.

Zo doe ik het altijd al. Ik neem aan dat je de volumeknoppen van de kpn ab enzo ook ingesteld hebt voor Samsung. 
Als ik kijk via de ontvanger gebruik ik ÉÉN afstandsbediening: die van kpn (de One Remote zou ook kunnen).

Als ik via de tv zelf kijk, bv een app in het Smart menu, gebruik ik ÉÉN afst.bed., die van Samsung (de One Remote).

de KPN remote gebruiken (die >7 jaar oud is)

Je kunt 'm ruilen voor de nieuwste versie. Afstandsbediening aanvragen.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt dit bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Zelf gebruik ik al jaren een universele AB van Logitech.

De Harmony one Ultimate.

1 druk op de knop TV en hij zet de tv aan en in het juiste HDMI ingang en zeet de KPN rv decoder aan. Etc.   Zie ook hier, jammer dat Logitech hem niet meer maakt. 

 

In de slaapkamer gebruik ik alleen de KPN AB, werkt perfect.

In de slaapkamer heb ik de app er wel opgezet, voor het geval de TV decoder niet werkt.

Beeld KPN tv decoder is inderdaad veel en veel beter, wij hebben glasvezel en dus de HD glas kanalen (originele stream van 12,5 MB) op 661 - 670 en dat beeld is echt veel en veel mooier.