Skip to main content

Ik ben benieuwd naar de meningen over de beeldkwaliteit van de tv plus box. Is live televisie met multicast nu beduidend beter qua beeldkwaliteit dan de oude tv kastjes?

Ik dacht dat jij ook de nieuwe al had pietheingrun?

De live kwaliteit is uitmuntend.

Oude boxjes:

Via koper en standaard HD: 7,2 Mb/s

HDglas, alleen via glasvezel 661-670 : 14,2 Mb/s (hoge kwaliteit HD, meer kleurdiepte, hoger contrast)

Nieuwe boxjes:

Koper tot 44 Mb/s, Alle kanalen 8,2 Mb/s

Koper (en glas) vanaf 45 Mb/s: 1 t/m 10: 14,2 Mb/s, overig 8,2 Mb/s

Persoonlijk vind ik het beeld en geluid van on demand kpn aanbod tegenvallen (gratis, pluspakket, films huren). Beeld tussen SD en HD in. Geluid nog stereo. Ook bij “Films huren”. Dan kan je beter nog de oude box hebben.

Op beeld en geluid van de apps is niets aan te merken. Gewoon prima HD/4k en surround of zelfs Atmos geluid.


Ik heb m nog niet, zijn nog paar dingen die me tegenhouden. Geen werkende HDMI cec met Samsung tv, de lipsync problemen die sommigen hebben en de overige bugs die ik wel eens lees.


Nieuwe boxjes:

Koper tot 44 Mb/s, Alle kanalen 8,2 Mb/s

Koper (en glas) vanaf 45 Mb/s: 1 t/m 10: 14,2 Mb/s, overig 8,2 Mb/s

Weet je dat zeker want ik meet op de kanalen boven kanaal 10 maar 6,2 Mbps.


Oh, apart wjb. Ik dacht echt dat dat 8,2 was.

Het beeld van die zenders vind ik live heel mooi namelijk.

Ik had jou ook 's over 8,2 'gehoord’. Maar kennelijk was dat dan een andere stream. Opnames?


Geen werkende HDMI cec met Samsung tv

Het helpt je vast niet, maar bij mij werkt het gedeeltelijk op een (oude) Samsung. TV gaat aan als TV+ aangaat, maar schakelt niet over naar de juiste HDMI ingang. Bedienen met bijvoorbeeld pijtjestoetsen of pauzeren/afspelen gaat echter wel prima.

Belangrijker: Samsung wordt niet genoemd in de Bekende bevindingen? Daar wordt alleen LG genoemd. (Met de beste workaround ever: “Of zet HDMI CEC uit”.)


Oké thx @Arjan van B  dat vind ik wel interessant. Ik ging ervan uit dat niets werkte. Op de oude box gaat hij ook niet automatisch naar de gewenste HDMI toch?

 

 Je hebt het toch over de Samsung remote die werkt op de tv plus box?

 Dat wil ik graag weten, werkt de Samsung remote op het tv plus kastje bv met zappen


Ja, Samsung remote bedient de TV+ nadat CEC eenmalig is aangezet. Moest ik wél aanzetten in de TV+ Box; zie hier.

Maar: niet alles werkt (bij mij). Bijvoorbeeld wel cijfertoetsen, play/pause, de kleurenknoppen, pijltjes, OK. Maar niet gids, niet opnemen, niet vorige zender, en niet zender omhoog/omlaag. (Die laatste ontdek ik nu net pas; werkt bij Loewe van mijn ouders wel, maar bij mij gaat-ie dan terug naar de Samsung tv. Suf zeg.)

(Ik ken de oude box niet. Samsung noemt het “Anynet+” en daarvoor kan ik mijn tv verder geen instellingen vinden, behalve deactiveren. Ik gebruik dit alleen om problemen voor mijn ouders op te lossen, dus heb het verder niet onderzocht.)


 Dat wil ik graag weten, werkt de Samsung remote op het tv plus kastje bv met zappen

Nee, @pietheingrun . Dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen. 

Maar ik wil het ook niet. De Samsung One remote is een ramp. Geen cijfers. En door de tuimeltoetsen kan je ‘m voor zappen en volume niet eens laten liggen. Ik ben dus heel blij met de kpn ab.


@pietheingrun ik heb een lijstje bevindingen van mijn (oude) Samsung in HDMI CEC: wat werkt wel/niet bij welk merk/type TV? gezet.