Skip to main content

Beeldkwaliteit slechter bij gebruik TV+ 

Bij Philips oled 4k tv is de beeldkwaliteit slechter dan bij bestaande 4k ontvanger.

ook bij mijn LG oled 4k tv is dit helaas het geval.

Alle “beeldinstellingen” heb ik uiteraard al geprobeerd, maar helaas geen resultaat.

Mijn internetverbinding is 50/50. 
Wie heeft hiervoor een oplossing ?
Heel graag reactie !!

Jij was waarschijnlijk de HD-"Glas" zenders (12,5Mbps) gewend op kanaal 661 t/m 670 maar die zijn niet beschikbaar op de TV+ Box.

Het is wachten op de HD+ zenders (14Mbps) die als het goed is met een maandje of twee geïntroduceerd gaan worden. Tot die tijd zal je genoegen moeten nemen met de gewone HD zenders (7,2Mbps). Ook zal je uitgesteld kijken (na pauzeren, terugkijken en opnames kijken) moeten vermijden want dan is de beeld- en geluidskwaliteit zelfs nog slechter omdat dan de streams van het online TV platform gebruikt worden en die hebben een bitrate van maar 6Mbps en geen Dolby 5.1.

 


Bedankt voor je snelle reactie.

Helaas heeft dit niets te maken met het tv-kijken via de HD-glas- knalen…

Was dat maar zo.. Dan was dit duidelijk..

Ik vergelijk dit met mijn “oude” bestande 4k tv-ontvanger..

TV ingang hetzelfde en dan blijkt, dat het tv kijken met de nieuwe TV+ ontvanger een slechter / wat vager beeld oplevert dan bij de (witte)TV 4k ontvanger..

Tijdens de “testperiode” heb ik dit uiteraard verschillende malen doorgegeven, maar hier is niet op gereageerd helaas..

Ik wil dit uiteraard graag oplossen, maar wie heeft een idee hoe / waardoor dit komt...?

Alle instellingen van de TV+ ontvanger zijn uiteraard uitgeprobeerd..

 


Wil je dan zeggen dat je met jouw glasvezelaansluiting op de ZTE ZXV8001 voor de Nederlandse zenders naar kanaal 1 t/m 10 keek i.p.v. naar kanaal 661 t/m 670?


Apart. De streams zijn dezelfde.

Ik heb hier tot 10 dagen geleden beide erop gehad (nou ja een Arris vip2952) en bij heen en weer switchen is er gewoon geen verschil te zien. 4k tv; 43 inch.

Staat misschien de functie HDR aan op de ontvanger Ffocus? Zet deze dan uit (op SDR).

Tandwiel - Apparaat - Apparaat voorkeuren - Weergave en geluid - schermresolutie

HDR automatisch komt ook weer terug, maar tot die tijd is SDR het best voor TV+.


Hallo wjb,

Dat klopt. Ik zie praktisch geen verschil tussen deze kanalen..

In beide is er dus praktich geen verschil in de (beeld)kwaliteit te zien.

Mogelijk heeft dit te maken dat ik met een 4k oled tv  tv kijk.. ?
Helaas met de KPN + decoder een duidelijk slechter beeld..

internet 50/50 aangesloten in beide gevallen met een UTP- kabel 


Het ligt er ook aan hoe groot de tv is en wat de afstand is tussen je scherm en je ogen. Bij mij is dat 2,4 meter.

Bij de buurvrouw vond ik dat indertijd (zelfde flat/opstelling; 50 inch; ook kpn) geen mooi beeld en heb voor 43 inch gekozen. Geen spijt van.

Je hebt glasvezel dus krijg je '’straks'’ sowieso de zeer hoge kwaliteit HD+ kanalen. Die zijn nog hoger (in kwaliteit) dan de HDglas. Dan wordt je vast en zeker van je stoel geblazen.


Ik heb bij beeldinstellingen deze nu ingesteld op SDR 

Het lijkt, dat het beeld nu beter is dan bij HDR.

Wat is de beste instelling in dit geval. ?

(standaard instelling hdr)

Heel graag reactie !

Bij voorbaat dank !


4k Tv en 4K Tv ontvanger hebben wil niet zeggen dat je naar 4k kijkt

Zender moet  wel in 4k uitzenden en apps die 4k ondersteunen 

Op dit moment is alleen 2 zenders in 4k bij kpn moet ook geactiveerd worden en kost,€2,50 p.m

Tv ontvanger 4k noemen is totale onzin

Netflix met een 4k abonnement op een 4k Tv ,dat is 4k tv kijken.


Op dit moment is voor TV+ SDR het best. Alleen twee 4k zenders en espn ultra hd hebben HDR.

Als ie dat nu met alle andere zenders ook meestuurt (HDR aan voor de tv) zonder HDR in het signaal dan levert dan een donkerder beeld op. Hier ook.

En tja, voor het allerbeste beeld met o.a. Netflix (alleen bij 4k abonnement daarop), Disney+ en HBO dan weer wel eventjes HDR instellen. Maar werkt ook ook zonder (op SDR dus).

Als je nu al het verschil tussen HDglas en HD niet ziet maakt HDR mijns inziens ook niet uit.


Tv ontvanger 4k noemen is totale onzin

Netflix met een 4k abonnement op een 4k Tv ,dat is 4k tv kijken.

Maar Netflix Premium op een 4K TV ontvanger is ook 4K televisie kijken.


Wat is Ultimate nou weer? Waar staat die term bij Netlix, wjb?

Netflix faq abonnementen


Beeldinstelling op SDR ! Dit is (in mijn geval)de beste instelling.

Probleem van vrij slecht / donkerder beeld (vooral bij oled tv) is hiermee opgelost.!

Bedankt voor alle reactie (s) !
 


Tv ontvanger 4k noemen is totale onzin

Netflix met een 4k abonnement op een 4k Tv ,dat is 4k tv kijken.

Maar Netflix Ultimate op een 4K TV ontvanger is ook 4K televisie kijken.

Ik ken alleen Netflix basis, standaard en premium ,wat Netflix Ultimate is weet ik niet.

Premium is in Ultra HD ander benaming voor 4k


Tv ontvanger 4k noemen is totale onzin

Netflix met een 4k abonnement op een 4k Tv ,dat is 4k tv kijken.

Maar Netflix Premium op een 4K TV ontvanger is ook 4K televisie kijken.

Logisch,wat ik probeer duidelijk te maken ,is dat kpn het idee wil wekken dat het heel bijzonder is een tv ontvanger met 4k en veel mensen denken dat ze tv in  4k aan het kijken zijn

Kpn bepaalt helemaal niet wat in 4k wordt uitgezonden 


Ik heb TV+ 

Internet 100/100

Netflix 4k abo

Mijn vraag: Kan ik Netflix 4K kijken via de TV+ ontvanger  Als ik geen 4k abo heb van KPN ?

Uiteraard bij het kijken van een 4k fim (Netflix)

Bij voorbaat dank voor reactie(s)

 

Admin: samengevoegd met eigen topic iorigineel topic]


Ik heb TV+ 

Internet 100/100

Netflix 4k abo

Mijn vraag: Kan ik Netflix 4K kijken via de TV+ ontvanger  Als ik geen 4k abo heb van KPN ?

Uiteraard bij het kijken van een 4k fim (Netflix)

Bij voorbaat dank voor reactie(s)

 

Admin: samengevoegd met eigen topic iorigineel topic]

Jahoor, je kunt 4K-programma’s via Netflix kijken via de TV+-ontvanger. 


Mooi !
Het is dus niet nodig om een 4k abonnement te nemen.!
4k wordt dus wel doorgegeven van Netflix.


Vraagje, heeft Kpn de beeldkwaliteit inmiddels opgeschroeft (14mbps)

Daar ik nog steeds kwa beeldkwaliteit niet in de buurt kom van mijn vorige provider (ziggo).

Heb nu dat android kasje TV+ op een Sony 55 inch Oled.

Heb met een Kpn medewerker geprobeerd de beelinstellingen te verbeteren, zonder resultaat.

flets beeld, geen details, en vaak een trillend beeld (krijg je koppijn van)

 

 


Vraagje, heeft Kpn de beeldkwaliteit inmiddels opgeschroeft (14mbps)

De Nederlandse publieke en commerciële zenders zijn al een tijdje 14,2Mbps.

Staat de Video mode op jouw TV+ Box op multicast met automatisch beste kwaliteit?

Hoe is jouw TV+ Box aangesloten?

Met een netwerkkabel of via WiFi en als via WiFi wat voor een WiFi toegangspunt wordt er gebruikt?


Ben even beneden wezen kijken, multicast zie ik nergens staan, de beste beeldkwaliteit stond weer uit, vanmiddag aangezet, opnieuw aangezet geen verschil.

TV+ box bedraad aangesloten (Cat 7 kabel) vanmiddag nog geprobeerd met een Cat 6A Beide S/FTP kabels geen verschil.


Heb trouwens de beste beeldkwaliteit weer uitgezet, terug naar Sd daar als er gezichten in beeld komen ze groen/bruine vlekken in hun gezicht hebben.


Zo laten, lijkt mij het beste..

“beste beeldkwaliteit” geeft een (iets)slechter beeld.

Het beeld is dan wat minder scherp.

Vooral bij wat oudere tv toestellen is dit het geval..

Bij de “nieuwste” tv’s (vooral oled e.d.) WEL op de “stand” BESTE KWALITEIT zetten..!
Hopelijk geeft dit een beetje duidelijkheid.


De Tv (oled) is nog geen twee jaar oud.

Ben bang dat wat een van de KPN medewerkers zei dat dit het wel was, tis niet anders.

Spijt dat ik ben overgestapt, maarja berouw komt na de zonde.

Tijd uitzitten en wegwezen dan maar.

Alle bedankt voor het meedenken en de goede raad.


“beste beeldkwaliteit” geeft een (iets)slechter beeld.

Het beeld is dan wat minder scherp.

Vooral bij wat oudere tv toestellen is dit het geval..

Ik weet niet waar je dit op baseert, maar mijn advies is om altijd te kiezen voor "Beste beeldkwaliteit" immers alleen dan zal je de betere 14,2Mbps streams ontvangen.


Deze bevinding is gebasseerd op mijn (persoonlijke)ondervinding..

Philips oled-tv met TV+ ontvanger (aangesloten met utp-kabel.

(ontdekking / ondervinding)van al weer zo’n half jaar geleden..

phet gaat om het best haalbare beeld en geluid]
ondervinding is de beste....