Skip to main content

Als ik gebruik maak van de AB van mijn KPN, dan zijn de bewegende beelden nooit vloeiend. Ik krijg die schoksgewijs te zien. Als ik de AB van mijn TV gebruik, en daarmee bijvoorbeeld Netflix gebruik, dan zijn de beelden wel vloeiend. 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

 

EN

 

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of Bos12? (of te wel, wat zit er allemaal tussen).


Sorry voor de late reactie.

Het is een Experia box v10. En een KPN TV + box (type DIW7022).

Vanuit de Experia box gaat een internetkabel naar de box, en vanuit de box gaat een HDMI-kabel naar de tv. Dit staat zo in de gebruiksaanwijzing van KPN.


@Henk Heerink 

 

Ga naar de instellingen van de Sagacom DIW7022

Informatie

Helemaal naar beneden en tv.

Zet op op Multicast (als hij daar niet op staat) en zet “beste beeldkwaliteit” aan.

 

Kijk ook of de kabels goed zijn en of de connectoren goed erin zitten. 

 

Op tv bij voorkeur HDMI 1 gebruiken.

Nooit HDMI 2, deze is bij de meeste tv's voor de soundbar (HDMI ARC of HDMI eARC). 


Ik heb geen idee hoe ik die instellingen kan wijzigen. Met de AB van KPN? Welke toetsen? Daarmee kan ik overigens ook geen kanalen registreren bij “live TV”.


Hi @Henk Heerink! Om bij de instellingen te komen druk je eerst op het zilveren huisje. Dan zie je rechtsbovenin een tandwieltje. Daarmee ga je naar de instellingen. Volg vanaf dat punt de stappen van @joop2011 via informatie. Laat je hier weten wat het resultaat is?

 


Dank je wel. Hij staat op Multicast en elders op HDMI 1.


De weergave van de tv zenders via TV+ is toch niet schokkerig??

Netflix doe ik altijd nog via de app in mijn televisie zelf. Ten eerste heb ik niet voor niks zo'n mooie smart-tv gekocht. En ten tweede heeft de app in de tv ontvanger moeite met de Amerikaanse beeldfrequentie en dus bij Amerikaans materiaal. Dan is er om de zoveel seconden een sprongetje tijdens Netflix op de kpn box. De app in mijn smart-tv heeft er geen moeite mee.

Dit probleem met Netlfix en ook Disney plus en HBO is bekend.

Verder zijn er ook jumps in opnames op TV plus. Ook daar is men mee bezig.


Dank je wel. Hij staat op Multicast en elders op HDMI 1.

 

En staat beste beeldkwaliteit ook aan? 

 

Je hebt hem met een UTP kabel verbonden, maar zit daar nog iets anders tussen?

Switch, DVS, etc.

 

@PeterG 

Bij mij lopen Netflix, HBO max, Disney+ en ViaPlay ook soepel. (gelukkig).


Bij de instellingen heb ik “Automatisch beste kwaliteit” aangevinkt. Het lijkt nu goed. Bedankt!
Overigens, er zit niets tussen de UTP-kabel.

 

Ik heb trouwens altijd problemen om na het gebruik maken van de AB van de tv, terug te gaan naar de AB van KPN. Als het beeld via de AB van KPN prima is, heb ik die andere AB niet meer nodig. Of wel?


@Henk Heerink 

Wij gebruiken alleen de ab van de DIW7022

Op de tv en in de DIW7022 hebben wij CEC aanstaan.

Dus als ik op de kpn toets klikt, gaan beide aan en als ik daarna weer op de kpn toets klikt gaan beide uit.


Ik heb bij mijn LG CEC aangezet bij de apparaatinstellingen, maar het leidt er niet toe dat je met1 van die 2 knoppen zowel TV als “KPN” uit zet.


@Henk Heerink ik denk dat het ook handig is om te weten op welke zenders je schokkerig beeld ervaart. Bij mij willen de regionale zenders weleens schokkerig zijn. Hoe zijn bij jou de zenders 1 t/m 10 bijvoorbeeld?


Ik heb eerder geschreven dat het beeld nu goed lijkt. Even afwachten of dat bij alle zenders zo is. 

 


Oké en wat cec betreft, het is belangrijk dat de 2e vink en 3e vink ook aan staat om allebei de apparaten met 1 knop uit te zetten.

 


Ik heb bij mijn LG CEC aangezet bij de apparaat instellingen, maar het leidt er niet toe dat je met1 van die 2 knoppen zowel TV als “KPN” uit zet.

 

Maar heb je CEC ook in de DIW7022 aangezet? 

Het moet in beide aan staan, anders werkt het niet. 😉😊


Ik heb CEC bij de apparaatinstellingen overal aangevinkt, dus ook bij taalinstellingen. 
waar en hoe wijzig CEC bij de DIW7022?


@pietheingrun het nadeel is wel wel dat wanneer je een geluids / home cinema set op de optische ingang vd itv+ ontvanger hebt aangesloten en je zet de tv uit omdat je bv alleen radio wilt laten luisteren via de tv+ ontvanger 'zonder dat de tv aanstaat' kan dat niet meer heb ik onlangs ontdekt. Want beide bedienen elkaar dus alles gaat dan standby. Aan de ene kant en voordeel maar in andere situaties dus een nadeel. Let dus even goed op de situatie hoe het is aangesloten en hoe je het wil gebruiken.


Ik heb CEC bij de apparaatinstellingen overal aangevinkt, dus ook bij taalinstellingen. 
waar en hoe wijzig CEC bij de DIW7022?

 

  1. Ga naar het tandwieltje rechts bovenin
  2. Ga naar ‘Apparaat’
  3. Ga naar ‘Apparaatvoorkeuren’
  4. Ga naar ‘Weergave en geluid’
  5. Ga naar ‘HDMI CEC’
  6. Zet ‘CEC Switch’ aan

Maar dat had ik dus al gedaan. 


@Henk Heerink nog voor mijn eigen beeldvorming. Je zegt dat het beeld schokkerig is. Maar alleen als je de afstandsbediening gebruikt. 

Bedoel je dat zodra je zapt het hele beeld schokkerig is? Of alleen als je het menu voor je hebt? Maakt het ook uit wat je met de afstandsbediening doet?


Ik bedoel daarmee dat het met de AB van KPN gebeurt, maar niet met de AB van LG, waar ik ook Netflix mee kan zien.