Skip to main content

Sinds vandaag gebruik ik een VIP5202 settopbox.

Deze zit achter een Experiabox V12 aan glasvezelinternet aangesloten.

In het instellingen menu kan ik wel de HDMI uitvoer wijzigen naar UHD.
De TV ontvanger zelf blijft helaas op SD kwaliteit hangen. Zodra ik de UHD functie selecteer, springt de ontvanger uit het menu en terug op de SD kwaliteit.

Wel wordt er in het menu aan gegeven dat er nog 1 ontvanger op UHD kwaliteit kan worden ingesteld.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

 

Goedemorgen beste misschien als u de decoder Reset geeft. 🙂


Hoi @NKoenen 
Heb je wel een UHD (4K) abonnement?
Zonder dat abonnement heb je geen UHD
Bel anders even met 0800 0402 of chatten via www.kpn.com/service (ik heb een andere vraag en wil graag contact > naar chat)

Beide opties tussen 08:00 en 20:00 uur.

(ma-vr 8:00 - 20:00; zat. - 17:00 en zondags gesloten.)

 

Je kunt ook hier wachten op antwoord maar dat duurt wel langer, zo ja zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Hallo @cornelis48,

Een reset (frisse start) heeft niet het gewenste effect gehad helaas.

 


Hallo @huistijger,

Ik heb sinds de verhuizing zeker een 4K abonnement, dit was de enige mogelijkheid om een 4K ontvanger te krijgen.

Ik ga wel even bellen met de klantenservice. Profiel is up to date.

Kan het trouwens kloppen dat je met de 4K ontvanger alleen kunt kiezen tussen SD en UHD en niet voor een standaard HD signaal?

 


Goedemiddag beste Nkoenen wij hebben al bijna 3jaar de decoder Arris 4k 5202.en inderdaad je kunt alleen volgens mij de UHD kiezen HZ 50 HZ60 of automatisch ikzelf heb hem op 50 HZ staan. maar ik heb ook een 4k abonnement die kost 2,50 per maand meer boven op mijn standaard abonnement. 😀👍👍


Kan het trouwens kloppen dat je met de 4K ontvanger alleen kunt kiezen tussen SD en UHD en niet voor een standaard HD signaal?

Bij "Best mogelijke kwaliteit” kun je inderdaad alleen SD of UHD kiezen. Bij "Beeldschermresolutie” kun je 't beste Automatisch kiezen.


Hallo @NKoenen , toen mijn decoder automatisch omgewisseld werd van de VIP2952V2 naar de VIP5202 had ik hetzelfde als jij. Even gebeld met 0800 0402 en aan de kant van KPN is e.e.a. aangepast en toen kon ik wèl kiezen tussen SD en UHD. Daar heb je géén 4K-abo voor nodig.

De oude decoder is dus door KPN afgemeld en de nieuwe aangemeld.