Skip to main content

Ik kan mijn B&O tv en kpn tv ontvanger bedienen met de Beo remote one. Alleen kom ik niet bij de keuze Menu. Wel bij de gids. Vraag: hoe kom ik bij het menu om mijn opnames te bekijken.

Druk eens op menu van je AB. Dan zie je links een scherm met keuzes. Dan is het menu met een cijfer of een van de gekleurde toetsen. Welke ontvanger heb je geselecteerd? De kreatel of HBM2200?


Dank voor reactie. AB liet geen KPN TV zien en dus ook geen menu op display. Probleem opgelost door annuleren koppeling van AB en weer koppelen van AB. KPN TV weer zichtbaar op scherm en dus ook weer menu op AB zichtbaar.


Ik kan mijn B&O tv en kpn tv ontvanger bedienen met de Beo remote one. Alleen kom ik niet bij de keuze Menu. Wel bij de gids. Vraag: hoe kom ik bij het menu om mijn opnames te bekijken.

Binnenkort, krijg ik glasvezel. Dus, wil snel overschakelen van ziggo naar KPN. Nu. lees ik dat de tv bedient dmv de beo one. Nu, mijn vraag welke tv decoder heb je. En, welke tv decoder moet ik dan aanklikken uit de puc codes, Heb ,zelf de beovision 11-46. En de beo one afstand bediening


De Arris VIP5202 (4K ontvanger) werkt bij mijn weten ook met de oudere IR-ab's van kpn.

Dus ook met ab's van andere merken die dat kunnen instellen. Als kpn erbij staat dan zou je in principe dus de B&O ab moeten kunnen gebruiken.


Klopt, of hbm2260 of kreatel. KPN menu is dan menu 1 indrukken,


De Arris VIP5202 (4K ontvanger) werkt bij mijn weten ook met de oudere IR-ab's van kpn.

Dus ook met ab's van andere merken die dat kunnen instellen. Als kpn erbij staat dan zou je in principe dus de B&O ab moeten kunnen gebruiken.

Hai Peter, 

Mij lukt het niet om de BeoRemote met de VIP5202 te communiceren. Op mijn TV kom ik de VIP5202 namelijk niet tegen… wel andere modellen…

Doe ik iets verkeerd?


@H. T. . Welkom op het forum. :bouquet:

Misschien kom je wel Motorola tegen. En dan m.n. vip1960 of vip1963. De IR bedieningscodes zijn nml gelijk aan de huidige kpn ontvangers.


Dank je wel Peter. 
Ben al ergggg lang klant van KPN. 
Echter voor t eerst op deze forum.

 

dank voor je snelle reactie 

 

Motorola kan ik niet vinden

maar wel de KPN VIP1963

echter hier bedient hij wel het geluid

maar de tv zenders niet. BT decoder zit achter de TV. 


maar wel de KPN VIP1963

echter hier bedient hij wel het geluid

maar de tv zenders niet.

Zou het moeten zijn. Maar dan moet je wel de BT afstandsbediening ontkoppelen van de ontvanger 5202. Want als de kpn-BT afst.bed. gekoppeld is herkent ie geen IR signalen (meer).

Als je een 2952 of 2260 hebt dan zou het zonder meer moeten werken met je ab met KPN VIP1963 instelling.


Dank voor je waardevolle tip, het ontkoppelen van…

dat ga ik vanavond als eerste eens uitproberen 

denk dat t daar fout gaat…


Het ontkoppelen was even opzoeken en was gelukt om de BT kpn afstandsbediening te ontkoppelen. 
 

mijn beo remote one is een BT afstandsbediening 

deze wil ik ook zo gebruiken 

maar zowel BT als infra rood doet hij alleen maar geluid…dit komt doordat ik m’n beo stage heb gekoppeld

nog andere tips? Of doe ik nog iets verkeerd 

 

dank weer 


mijn beo remote one is een BT afstandsbediening 

Dat gaat zo met de kpn ontvanger niet werken ook al is dat eentje met zelf een BT ab. De 5202 werkt alleen met de kpn BT ab. IR zou wel moeten kunnen.


Beste KPN,

jullie afstandsbediening kan wel met vrijwel alle tv’s communiceren. 

echter een BT afstandsbediening laten communiceren met jullie VIP kastje is kennelijk niet mogelijk 

graag uitleg waarom niet

gezien het een makkelijk iets is om het met elkaar te laten communiceren 


nu werkt het bij mij dus niet met de BEO Remote en ben ik verplicht om de afschuwelijke witte afstandsbediening van jullie alsnog te gebruiken. 
 

graag een oplossing hiervoor. 
verbouwing is achter de rug en de VIP kasten met BT besteld en weg gewerkt in de muren, nooit rekening gehouden met dit….

 

alvast dank hiervoor 

groet

hakan 


Hallo @H. T. , KPN heeft nog nooit ondersteund dat AB's van tv-toestellen de tv-decoders van KPN kunnen ondersteunen.

Het enige dat KPN ondersteunt is dat de AB's die bij de tv-decoders horen, voor de basale instellingen ook op tv-toestellen aangemeld kunnen worden.

 


Beste JanD,

dat dit nog nooit gebeurd is, wil niet zeggen dat het niet kan.

Beo Remote is een AB voor meerdere zaken

technisch is t mogelijk, dus het zou een toegevoegde waarde zijn om dit te ondersteunen 


@H. T. Ik vind het een beetje een zeur topic worden! Waarom plakt je niet gewoon een ir-oogje (van B&O, kan je dealer je prima aan helpen) op de kpn doos, dan kan je alles bedienen zoals je denkt met je BR one.


Beste BeoSound100, 

ondanks je geïrriteerde reactie wil ik je bedanken voor de tip. 
dit was onbekend bij me.

vanuit medewerkers van KPN zelf werd mij geadviseerd om t hier te vermelden en te vragen zodat product owners hier naar zullen kijken. Zeur topic of niet, er is ruimte voor verbetering bij KPN. 
 
laten we elkaar blijven respecteren en geen ongevraagde meningen ventileren. 
 

nogmaals dank en groet. 


KPN heeft nog nooit ondersteund dat AB's van tv-toestellen de tv-decoders van KPN kunnen ondersteunen.

Dat is ook niet iets wat KPN moet doen, maar de tv fabrikanten zelf. Samsung heeft die ondersteuning volledig. Met mijn Samsung One Remote kan ik de ontvanger volledig bedienen. Met een LG afst.bed. werkt alleen teletekst niet heb ik begrepen.

In beide gevallen werkt het als volgt: de remote geeft zijn signalen uitsluitend aan de tv. Die ze vervolgens weer met een IR hub (in scherm of One-Bar) uitstraalt. Ontvanger moet wel zichtlijn hebben daarop dus.