Skip to main content

Beste allemaal,

Een puzzel waar via mij de B&O leverancier en de externe expert van KPN (nog?) niet uitkomen. Leverancier heeft deze puzzel bij B&O uitgezet.

Sinds kort staat bij mij een Beovision horizon 40. Via HDMI verbonden met de KPN TV-ontvanger (het zwarte kastje). Beovision zegt daar geen signaal van te ontvangen. Op geen enkele HDMI-ingang.

Dezelfde HDMI kabel met hetzelfde kastje geeft op andere TV’s gewoon wel beeld en geluid.

Met diezelfde HDMI-kabel heb ik de losse (LG) blue-ray/DVD-speler aan de Beovision gekoppeld. Geen probleem, meteen beeld en geluid. Allerlei andere HDMI-kabels zijn er natuurlijk ook geprobeerd. Resultaat idem.

Kortom, een raadsel voor de deskundigen en mij. Wie heeft een list?

Alvast dank voor het meedenken!

Groet Gerard

de KPN TV-ontvanger (het zwarte kastje)

Dat zijn ze allemaal. Al vanaf 2009…. 

Welke heb je?

Doet / deed het kastje het wel op een andere tv danwel je vorige tv?

Indien Arris VIP5202 of Sagemcom DIW7022. Mogelijk kan ie niet overweg met HDMI 2.1 en HDCP 2.3 ?

Of met een 4k HDMI signaal? 3840 x 2160 p. Soms komt het voor dat een 4k tv niet bij álle hdmi poorten ook 4k ondersteunt. Al de andere hdmi poorten geprobeerd?

Hallo,

Dank voor je snelle reactie met suggesties. Zal ik met de dealer delen.

Mijn vorige grotere tv had geen HDMI alleen scart (Beovision Avant). Daarnaast ik heb qua HDMI een wat ouder (10j+) Toshiba schermpje in huis en een tijdelijke tv van de dealer (Sony Bravia).

Deze ‘oudjes’ doen het wel prima met beide kastjes, die ik al fors aantal jaren heb. Productie jaar kastjes 2014 type MHB2260. 
Die ‘nieuwere’ Beovision zal hooguit 8-10j oud zijn. Het zou toch raar zijn als deze jongere Beovision niet met dat HDMI-signaal overweg kan. DVD-speler van toch ook rond 10j oud snapt die wel. Kortom, puzzel 

Maar eens even opgezocht op Google. De Beovision Horizon is alweer van 2016. 

Een 8 jaar oude tv (die beovision horizon 40 is tweede hands?) zou zeker moeten werken met de HMB2260, die 10 jaar oud is. Die werkt nog met HDMI 1.2 en een oudere HDCP norm (niet geheel bekend welke). Dit is een HD ontvanger. 

Heeft de leverancier überhaupt gecheckt of het werkte voordat ie weer vertrok?

DVD-speler van toch ook rond 10j oud snapt die wel. Kortom, puzzel 

Die zal op de scart ingang zitten neem ik aan???

De HDMI norm van de nieuwste tv ontvanger (maar die heb je dus niet) is pas zo'n 3 - 4 jaar oud. En HDCP kopieerbeveiliging 2.3 ook zoiets. 

Probeer eens dit: zet de HMB2260 uit met de schakelaar achterop. Zet dan de tv aan op de hdmi ingang. En zet dan de HMB2260 weer aan. Als de HDMI uitgang van de HMB2260 wordt gebruikt moet er geen scart kabel in en v.v.

Zelf zou ik nooit een 8 jaar oude tv kopen. Je weet je niet wat er allemaal eventueel stuk geweest is aan zo'n tv anders zou de oorspronkelijke eigenaar 'm nog wel hebben. Die kan niet overweg met 'moderne’ apps. En het smart gebeuren vind ik, zeker tegenwoordig, zo mogelijk belangrijker.

Ik vind B & O ingewikkeld in het gebruik. In het verleden bij 2 verschillende 'klanten’ kreeg ik 'm gewoon niet op een andere ingang. Ik kwam niet uit de afst.bed. Terwijl ik daar bij andere merken toch al 30 jaar geen problemen mee heb. Je weet zeker dat je 'm wel op de juiste ingang hebt / krijgt? 

Hallo en dank weer,

Zoals ik schreef werkt de DVD-speler met dezelfde HDMI-kabel op dezelfde HDMI-ingang van de Beovision prima. Deze Beovision horizon heeft geen scart-ingang. Aan- en uitschakelen, van de stroom afhalen van de ontvanger is uiteraard ook meermaals geprobeerd. Ik zet trouwens elke avond alle apparatuur uit (schakelblok). Dus dagelijks start de zaak weer op.

Leverancier vertrouw ik, ken hem ruim 30j, heeft alles hier aangelegd, checkt voordat hij levert (via Ziggo), is klantgericht en ruim qua garantie. Van de vorige die hij op proef hier neerzette ging het beeldscherm stuk. Nu dus de horizon op proef. Ik heb ook nog niets betaald.

Beovision is hier het centrum van de hele geluidsinstallatie hier inclusief B&O draaitafel, CD-speler en cassettedeck. Werkt al ruim 30j prima. Alleen de beeldbuis Beovision Avant met videorecorder werd wel erg gedateerd. Ik heb boven nog een oude, kleinere Beovision (erfstuk) waar de losse B&O videorecorder het gewoon op doet.

B&O logica van o.a. de afstandsbediening ben ik aan gewend en wel van gecharmeerd.

Apps via de tv ben ik (nog) niet aan gewend. Een enkele daargelaten. Dat loopt hier via iPad, iPhone. Op tv zou dat zeker wel handig zijn.

Kortom, de intellectuele uitdaging blijft om KPN tv-beeld en geluid eruit te krijgen. 

Kortom, de intellectuele uitdaging blijft om KPN tv-beeld en geluid eruit te krijgen. 

Ik denk dat dat met deze Beovision niet gaat werken. Die heeft duidelijk een probleem met de HDCP beveiliging op het HDMI signaal van de KPN ontvanger. Bij eerdere zelfde probleem was vernieuwing van de tv noodzakelijk. We krijgen circa 4 x per jaar deze melding hier.

Alleen jammer dat bij jouw merk de helft van de prijs juist de merknaam is.…

Hij is al 8 jaar en niet voor niks 2e hands.

Nota bene. Voor een televisie staat een economische levensduur van die 8 jaar.

Ik zou niet zo'n oude kopen. 

Tip. Koop een nieuwe Sony. Echt prachtig beeld. Let wel op dat ie beschikt over Android-TV systeem. 

Ik wacht nog af, de vorige ‘nieuwe’ Beovision leverde geen problemen op.

Kijken waar mijn leverancier/installateur mee komt. Die is in overleg met B&O. Jouw laatste bericht kent hij inmiddels ook.

Dank voor de de Sony-tip. Android is van wel van andere planeet dan Apple.

Tja, er zijn helemaal geen tv's '’met'’ Apple hoor ​@ghissink . Laten we dat buiten beschouwing laten.

Beste systemen voor in een tv: Android-TV en Google-TV. Ik heb ze beiden en zijn zeer stabiel hoor. Die hebben alle vrijheid voor gewenste apps. Zo'n 5000 beschikbaar in de Play Store. Ook apps die voor de doosjes van Apple niet eens beschikbaar zijn. Ik gebruik er daar 2 van: ééntje voor Teletekst diensten van diverse Europese omroepen o.a. 

Verder hebben diverse tv merken ook eigen systemen, soms bij budget modellen ook, maar daar zijn niet voor alle streamers apps voor. KPN alleen voor tv's met Android-TV en Google-TV.

Een kpn app voor Apple TV (de box) komt ook, maar dat is alleen een los boxje. Dan kun je beter de kpn ontvanger hebben. Tegenwoordig is dat ook een Android-TV box overigens.

Je hebt zeker gelijk. Voor mij als bijna ex-‘beeldbuiskijker’ voor de tv een nauwelijks bekende wereld. De Beovision laat bij aanzetten Google zien. Uiteraard ben ik daarmee bekend  op iPhone, iPad enz. Maar via of voor tv ben ik een nieuweling en leer graag bij

Ik ben hier al 15 jaar ex beeldbuis kijker. Eerste flat screen in 2009. Wel nog 11 cm 'diep'. Die was al HD. Daar gebruikte ik toen Bluray voor. Nog ouderwets uit videotheek in de winkelstraat. 

TV ontvangst in HD sinds maart 2011.🙂 Wel nog weinig in HD toen, maar het ging snel. 

Ben inmiddels aan 3e HD tv. Alhoewel dat nu een 4k/uhd is. TV uitzendingen zijn HD. 

Nieuwe kastje van KPN is binnen. Meteen fantastisch beeld en geluid op B&O. Moest wel mijn abonnement vernieuwen. Zelfs goedkoper nu. Prima zo dus😉

Zo. Dus de stokoude (>10 jaar) Arcadyans HMB2260 werkten niet meer goed samen met de televisie.

Zelf heb ik ook, al 2 jaar, de allernieuwste TV+ DIW7022 met Android-TV. Bevalt mij prima! Veel plezier ervan en mee.👍

Reageer