Afstand van bank tot tv. Het bereik van de volumeknoppen is hiervoor onvoldoende. Dicht bij de tv werkt het wel. Andere functies op de afstandsbediening doen het wel vanaf de bank.
Beste
Volume gaat via de TV, werkt de afstandbediening van de TV wel goed ?
Zo kun je uitvinden of het aan de TV ligt
( of staat er per ongelijk iets voor het “oog” van de TV ? )
Teveel kerstspulletjes voor de tv liggen? 🫣
Sinds deze week hebben we KPN, ik mag aannemen met nieuwe batterijen en door monteur alles geïnstalleerd. Raar is dat alle andere functies wel op afstand werken.
geen kerstspulletjes er voor!
Aha, het is een nieuwe opstelling, dat soort informatie is handig voor meedenkers op afstand.
werkt de afstandbediening van de TV wel goed ?
De afstandbediening die bij de TV hoort bedoel ik.
Ja die doet het prima
Sinds deze week hebben we KPN
Je hebt dan de TV+ Box. (DIW7022 volgens het apparaat zelf.)
Andere functies op de afstandsbediening doen het wel vanaf de bank.
Bediening van volume gaat via onzichtbaar infraroodlicht naar de televisie, de meeste andere dingen via Bluetooth naar de KPN TV+ ontvanger. Dus de vraag over teveel kerstspulletjes voor de televisie was geen grap: is er wel vrij zicht tot de infraroodontvanger van de televisie? (Hoewel je ook al schrijft dat de originele afstandsbediening van de televisie het wel goed doet. Weet je waar die infraroodontvanger zit? Welke televisie heb je?)
Dat is wel gek hoor. Je tv wordt bediend via infrarood. Er moet dus een zichtlijn zijn van afstandsbediening naar de tv.
De ontvanger wordt bediend met bluetooth. Dat kan zonder zichtlijn.
Het bereik van beide is zo'n 10 meter. Zit je erg ver van je tv af? Nee, toch?
Bij infrarood kan het ook zijn dat andere infrarood signalen verstorend werken.
Ja die doet het prima
Hmm
Maar het kan zijn die dat ook een bluetooth afstandsbediening is. Bijvoorbeeld met een Samsung. De KPN afstandsbediening kent voor tv's alleen infrarood, maar dat zou dus wel moeten werken.
Nota Bene. Het is bij de TV+ box ook mogelijk het volume op de box zelf te regelen. De tv zelf kan dan op een 'vast’ volume. Helaas werkt de aan/uit knop voor tv op de kpn afstandsbediening dan ook niet.
We hebben een Samsung Frame TV en de afstandsbediening daarvan werkt wel gewoon. Die van KPN maximaal tot een afstand van 1,5 mtr.
ik lees Samsung ook via Bluetooth… maar als alles gewoon in zicht is, doet de volumeknop het nog steeds niet op grotere afstand dan de ongeveer 1,5 mtr.
Toevallig een infraroodafstandsbediening van een andere Samsung televisie in de buurt? Of een universele afstandsbediening? Dan kun je testen of alle infraroodafstandsbedieningen zo’n klein bereik hebben (dan moet je het in je televisie zoeken) of dat jouw KPN afstandsbediening het toevallig slecht doet.
En geen hoesje of zoiets om de KPN afstandsbediening, en ook alle beschermplakkertjes eraf, neem ik aan? En je richt ‘m gewoon naar de televisie natuurlijk. Ik heb je klachten niet gezien bij andere Frame gebruikers, denk ik. Desnoods een nieuwe afstandsbediening aanvragen?
Sinds deze week hebben we KPN
Wat had je hiervoor?
als alles gewoon in zicht is
Je weet dus waar die infraroodontvanger zit?
Merkwaardig. Maar mogelijk is het infrarood van jouw exemplaar kpn afstandsbediening niet ok. Misschien dat je 'm gratis kunt omruilen met dit verhaal via 0800-0402.
Je kunt ook wachten tot een moderator hier langs komt.
De Samsung afstandsbediening bedient de tv via Bluetooth. Er zit echter ook nog een infrarood oog in. In deze situatie voor de kpn afstandsbediening.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.