Skip to main content

Er staat een bericht in het KPN televisie-menu (envelop icoontje rechts boven op het scherm) en deze is met geen enkele mogelijkheid te verwijderen, ook niet na een harde reset. Hoe los ik dit op?

Groet,

Beste ​@Eddy H te A gewoon het bericht aanklikken en lezen. Nadat je het gelezen hebt is je inbox op de tv weer leeg, zo werkt het bij mij.

Beste ​@Eddy H te A gewoon het bericht aanklikken en lezen. Nadat je het gelezen hebt is je inbox op de tv weer leeg, zo werkt het bij mij.

Dat was bij de voorgangers van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) inderdaad zo.

Maar helaas blijft hij op de DIW7022 aangeven dat er een of meerdere berichten zijn. Ook al heb je ze geopend en gelezen.

Ik laat het zo, maar kan me inderdaad heel goed voorstellen dat het super irritant is.

Ook weet je nooit of er een nieuw bericht is of dat het nog het oude bericht is.

Maar helaas blijft hij op de DIW7022 aangeven dat er een of meerdere berichten zijn. Ook al heb je ze geopend en gelezen.

Ik laat het zo, maar kan me inderdaad heel goed voorstellen dat het super irritant is.

Ook weet je nooit of er een nieuw bericht is of dat het nog het oude bericht is.

Beste ​@joop2011 ik heb de DIW en bij mij werkt het echt zo, van de week nog bij de hand gehad.

Bedankt voor jullie reacties. Ik gebruik de DIW7022 en ook nadat ik het bericht gelezen heb blijft het bericht staan, heel irritant. Het bericht zelf is ook totaal irrelevant (youtube kanaal (AH-Fix-it) waar ik niet eens een abonnement op heb!). Ik heb sinds een week een 2-jarig KPN abonnement en ben bang dat ik nog 2 jaar tegen deze "bericht" notificatie moet aan kijken😡.

Hallo ​@Eddy H te A ,

Je kunt dit uitzetten in MijnKPN. 

Kies rechts bovenin voor Profiel. 

Kies "Beheer je privacy instellingen"

Kies het huisje (internet en TV) 

Zet TV berichten uit. 

(Daarna mogelijk nog één keer het bericht aanklikken en lezen.)

Beste ​@joop2011 ik heb de DIW en bij mij werkt het echt zo, van de week nog bij de hand gehad.

Dan je, dus de DIW7022 heeft ook hier een probleem wat de ene wel heeft en de andere niet.

Hopelijk wordt ook dat bij een update opgelost.

@ Noordzee; ik heb in MijnKPN het vinkje bij tv berichten uitgezet. Daarna heb ik, zo als je aangaf, het bericht weer gelezen in de hoop dat het daarna verdwijnt. Maar helaas, het bericht is niet weg te krijgen. Ik zal het maar moeten accepteren, vrees ik.

Bedankt allemaal voor het meedenken!!

@ Noordzee; ik heb in MijnKPN het vinkje bij tv berichten uitgezet. Daarna heb ik, zo als je aangaf, het bericht weer gelezen in de hoop dat het daarna verdwijnt. Maar helaas, het bericht is niet weg te krijgen. Ik zal het maar moeten accepteren, vrees ik.

Bedankt allemaal voor het meedenken!!

OK, jammer ​@Eddy H te A ,

Maar dit probleem wordt ongetwijfeld verholpen in een volgende software-update. En dan krijg je daarna geen nieuwe berichten meer via jouw ontvanger, maar desgewenst via bv e-mail, afhankelijk van wat je in MijnKPN hebt aangevinkt.   

Het bericht zelf is ook totaal irrelevant (youtube kanaal (AH-Fix-it) waar ik niet eens een abonnement op heb!)

Dat is niet een bericht dat van KPN komt, maar een notificatie van een app. Waarschijnlijk van YouTube, of een andere app waarmee je YouTube videos kijkt?

Je hebt bijvoorbeeld ook het ook met TuneIn, met berichten als “Er is maar één Radio 2” (van “Chromecast built-in NPO Radio 2”). Of “Luister nu naar Sky Radio via JUKE.nl. De #1 non-stop radiozender”. Of als je een geheugenstick in de USB-ingang steekt.

Gelukkig komen die meldingen niet direct in beeld. 👍 Maar ze moeten wel ergens getoond worden, want de TV+ Box kan niet weten of ze echt onbelangrijk zijn.

Die meldingen zouden wel vanzelf weg moeten gaan, als je de app stopt of de USB-opslag verwijdert. En misschien kun je notificaties uitzetten in de instellingen van die app, of de Android rechten voor notificaties intrekken voor die app.

Reageer