Skip to main content

Gisteren gebeld dat mijn tv-ontvangers wel erg traag werden, dus deze zijn omgeruild vandaag.

Super snelle service van KPN maaarrr….in het kader van hun groene karakter dus 2 gebruikte exemplaren gehad en die zien er niet uit! 
Vieze vingers en krassen op zowel de ontvangers als de stekkers…getver!

(ik weet dat er beschermfolie over heen zit maar toch…)

Slim van KPN want nu wil ik mijn abonnement wijzigen naar 4k omdat je dan wél nieuwe apparatuur krijgt. Dat neem ik aan althans.

in Mijn KPN gaat dat niet, die optie krijg ik niet te zien. Dus maar klantenservice gebeld, gisteren 20 minuten in de wacht gehangen, vandaag weer twee keer. Vervolgens krijg je dan een jong iemand die weer moet overleggen met zijn begeleider. 

Het resultaat is dat ik nog geen stap verder ben.

KPN wat ben je aan het doen? Beter wordt het er niet op althans!

 

Sorrie voor het rommelige bericht en dubbele foto’s, ik krijg ze helaas niet verwijdert.


Goedeavond beste ja die zijn naar gekeken. Maar om zo iets op te sturen had ik niet verwacht even schoonmaken had wel de voor keur geweest. 🤔


De folie zit nog wel op de voorkant, als je die er aftrekt heb je een mooie nieuwe voorkant @Plien65 


Bedankt voor het reageren.

De folie zit nog wel op de voorkant, als je die er aftrekt heb je een mooie nieuwe voorkant @Plien65 

Ik had al aangegeven dat ik dat weet, dan nog ziet hij er niet uit, dat komt miss niet helemaal over op de foto. Ik wil trouwens dat hij er helemaal netjes uitziet en niet alleen de voorkant.


Dit gaat vaker mis helaas...

Ik denk dat een moderator wel een nieuwe wilt opsturen.

4K ontvangers zullen inmiddels ook wel zowel nieuw als gerefurbished uitgegeven worden.


Ai, ceva laat nog altijd steken vallen met de quality control,... Ik heb het enkele jaren geleden gehad,... Hopelijk springt een medewerker voor je in de bres! Zo te zien is het maar goed dat sommige mensen de beschermfolie laten zitten. En blijkbaar is dat ook nodig,…

Persoonlijk zou ik ze ook niet eens meer willen hebben staan. Alleen al om de vieze vlekken 🤢

 


4K ontvangers zullen inmiddels ook wel zowel nieuw als gerefurbished uitgegeven worden.

Alleen als men 4K al actief heeft en een defecte 5202 moet omruilen. Dit wordt nog niet gedaan voor de 2260 en 2952. 
 

Voor de rest, deze ontvanger ziet er wel erg gebruikt uit, aan de andere kant, is de werking wel goed? 


4K ontvangers zullen inmiddels ook wel zowel nieuw als gerefurbished uitgegeven worden.

Alleen als men 4K al actief heeft en een defecte 5202 moet omruilen. Dit wordt nog niet gedaan voor de 2260 en 2952. 
 

Voor de rest, deze ontvanger ziet er wel erg gebruikt uit, aan de andere kant, is de werking wel goed? 

Geen idee, ik vind ze te vies voor woorden, die ga ik echt niet op mijn schone slaapkamer zetten..🤢


Geen idee, ik vind ze te vies voor woorden, die ga ik echt niet op mijn schone slaapkamer zetten..🤢

Snap ik, snelste is even bellen met de klantenservice op 0800-0402, die kunnen hem dan omruilen voor een andere 2952 of 2260. 


Er is helaas niets snel momenteel bij de KPN, je hangt minimaal 12 minuten in de wacht en krijgt dan een student die met slechte apparatuur thuis wat bij probeert te verdienen en dus soms ook amper te verstaan is. Verder weten ze niet veel en moeten ze “overleggen met hun begeleider”.

Ik vraag me serieus af waar dit heen gaat met de eens zo betrouwbare KPN.


Je gaf ook aan dat je de 4k optie niet kon vinden,... Heb je wel een kpn hussel abonnement? Of nog een oudere 'alles in één' abonnement? In de laatste kun je namelijk geen 4k optie aanvinken.

Indien oud pakket, vergelijk deze dan eens met hussel. En na 6 maanden kun je de 4k optie gewoon uitzetten. Ontvangers hoeven dan niet meer retour. 


..en krijgt dan een student die met slechte apparatuur thuis wat bij probeert te verdienen en dus soms ook amper te verstaan is. Verder weten ze niet veel en moeten ze “overleggen met hun begeleider”.

Aii dat is niet helemaal de bedoeling nee. Maar als hun naar jou ervaring (was niet bij het gesprek) niet helemaal beschikken over de juiste kennis is het ook niet ideaal. 
Naja hier is de wachttijd momenteel 3 tot 4 dagen, dus vandaar dat ik die optie opperde.


Je gaf ook aan dat je de 4k optie niet kon vinden,... Heb je wel een kpn hussel abonnement? Of nog een oudere 'alles in één' abonnement? In de laatste kun je namelijk geen 4k optie aanvinken.

Indien oud pakket, vergelijk deze dan eens met hussel. En na 6 maanden kun je de 4k optie gewoon uitzetten. Ontvangers hoeven dan niet meer retour. 

Het klopt, ik heb een oud abonnement en heb dus geen 4k optie.

Vanmorgen weer 30 minuten bij de KPN aan de telefoon gehangen, ik zat nog in een “swap” met de tv ontvangers. Dus kon er niets. De dame in kwestie heeft dit geregeld en mij een aanbod gedaan met een nieuw 4k abonnement. Helemaal blij heb ik het aanbod geaccepteerd met als ingangsdatum a.s. vrijdag de 23e. 

Maarrrr…nu kreeg ik een mail dat mijn ontvangers er morgen zullen zijn en bij de details van de bestelling staan gewoon weer HD ontvangers…ZUCHT…Bovendien staat er in de mail een serienummer van een ontvanger die ik retour moet zenden maar ook dat klopt niet, dat serienummer heb ik helemaal niet.

Dus net maar weer gebeld….gevraagd of ik dan voor vrijdag wéér nieuwe ontvangers ga krijgen?Uiteraard wist ze dit weer niet en moest ze me doorverbinden. Ik heb het opgegeven na weer 23 minuten verder…laten ze bij KPN niet meer spreken over service!

Hoort dit bij een “groen karakter”? Steeds onnodig auto’s laten rijden met apparatuur die binnen een paar dagen toch weer gewisseld gaat worden, of krijg ik toch geen 4k vrijdag? 

 


Hoi @Plien65 . Is het nog gelukt om nieuwe tuners te krijgen?


Hoi @Plien65 . Is het nog gelukt om nieuwe tuners te krijgen?

Dag Erwin, ja, inmiddels heb ik het pakket opgehaald en staan ze hier op tafel. Zoals ik verwacht had zijn het de HD ontvangers(vip 2952) want dit stond immers op de “pakbon” in de mail gisteren. Deze zien er een stuk beter uit dan die ik retour heb gestuurd. 
Inmiddels heb ik weer met de klantenservice gesproken en de jongeman bevestigde me dat ik a.s. donderdag weer nieuwe ontvangers ga krijgen omdat vrijdag mijn 4k abonnement van start gaat. En dat kan alleen met de vip 5202 ontvangers.

Dus ja, het is deels opgelost maar ik vertrouw er pas op als ik de juiste ontvangers tijdig heb ontvangen.

Overigens: er staat op de website dat je er ook een Box 12 bij nodig hebt. Ik heb een witte V10, kan ik daar dan wel 4k mee ontvangen?


Overigens: er staat op de website dat je er ook een Box 12 bij nodig hebt. Ik heb een witte V10, kan ik daar dan wel 4k mee ontvangen?

Waar staat dat?

Alle modems vanaf V8 en nieuwer zijn sowieso geschikt voor 4K, dus jouw V10 ook.


Overigens: er staat op de website dat je er ook een Box 12 bij nodig hebt. Ik heb een witte V10, kan ik daar dan wel 4k mee ontvangen?

Waar staat dat?

Alle modems vanaf V8 en nieuwer zijn sowieso geschikt voor 4K, dus jouw V10 ook.

Dat heb ik idd verkeerd begrepen, sorrie, er staat “geschikte Experiabox”..


@Plien65  Het is wel een rommeltje geworden als ik dat zo lees. Excuus namens KPN daarvoor.   Laten we even afwachten. Als je het idee hebt dat er weer iets fout gaat, laat mij het regelen. 


@Plien65  Het is wel een rommeltje geworden als ik dat zo lees. Excuus namens KPN daarvoor.   Laten we even afwachten. Als je het idee hebt dat er weer iets fout gaat, laat mij het regelen. 

Hoi Erwin, bedankt voor je excuus maar ik heb niet het idee dat ik morgen apparatuur ga krijgen van jullie.

Ik heb geen mail dat er wat is verzonden, geen bevestigingsmail van mijn nieuwe abonnement, helemaal niets….

Nu zou het kunnen dat de ontvangers vrijdag nog komen maar dat zou een beetje raar zijn als mijn abonnement wel al is gestart terwijl ik de geschikte ontvangers nog niet heb…toch?


@Plien65 : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Ik wil graag even meekijken.


Het is aangevuld Erwin..


@Plien65 : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Ik wil graag even meekijken.

En hoe nu verder?

Weet je al iets? 


Zo snel gaat het niet @Plien65 Het is geen chat, maar @Erwin_ komt er spoedig weer op terug.


@Plien65 Dit is complexer dan ik dacht.  Er is 19-9 met jou een nieuw contract afgesproken waar ook 4k bij hoort.  Die order vind ik alleen niet terug.

Dat kan te maken hebben met een nog openstaande omruil order maar dat weet ik niet zeker.  Ik heb nu een mail gestuurd naar de collega waarmee jij die verlenging hebt geregeld.  Zodra ik meer weet laat ik het jou hier weten. 


@Plien65 Dit is complexer dan ik dacht.  Er is 19-9 met jou een nieuw contract afgesproken waar ook 4k bij hoort.  
 

 

Dat klopt, daarom was ik ook zo verbaasd over de HD-tuners. 
Mede omdat het nieuwe contract vandaag in zou gaan zei de dame. 
 

Maar goed, ik wacht het verder af, bedankt voor je inzet!