Skip to main content

Sinds vandaag (15-2-2022) lukt het me niet meer om opnames te kijken en terugkijken. De hele tijd wordt er geschakeld naar live TV. Ontvanger al een frisse start gegeven maar geen resultaten, herstarten ontvanger en modem en software update idem dito. Wat kan ik nog meer doen? 

Ik heb hier sinds vandaag hetzelfde probleem. Modem en ontvangers al een reset gegeven, maar dit lost het probleem niet op.


Hallo @Jan 2492 en @PietheinStrengholt. Dit wil nog wel eens voorkomen als de verbinding niet helemaal lekker loopt. Vaak is het een kort probleem. Werkt het bij jullie inmiddels weer?


Nou @Denise_ het probleem doet zich weer voor. Diepe zucht. Voor zover ik weet zijn er geen verbindingsproblemen. 


Zoals ik al zei, is het vaak een gevolg van een slechte verbinding. Het is dus goed om jouw thuisnetwerk te controleren. Kan je vertellen hoe je jouw tv-ontvanger hebt aangesloten?


@Denise_ ik heb de ontvanger aangesloten met de bijgeleverde netwerkkabel. Voor de rest zijn er geen storingen. Het terugkijken van programma's hapert echt als een dolle. Je kan de helft kijken en dan houdt het gewoon op. 


Oké. Heb je de mogelijkheid om een andere kabel te testen?

Ik kan je eventueel een kabel van 10 meter toesturen als dat handig is. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer?


Ik heb het ook al met een andere kabel geprobeerd. Maar het probleem blijft zich voordoen. Met mijn internet is niks mis. Ik heb de tv ontvanger ook naar de fabrieksinstellingen teruggezet, maar het biedt allemaal geen soelaas. 


Oke. Ik kijk graag even met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.


@Denise_ is gevuld 


Ik kan zo geen problemen ontdekken. Ik heb aanvullende vragen:

  • Ervaar je dit op alle zenders?
  • Als het probleem zich bij sommige programma's voor doet:
    • Welke programma?
    • Op welke zender?
    • En welke tijdstip?

 


Ja ik ervaar dit op elke zender, tijdstip doet er niet toe. 


Hoi,

 

Ik reageer even mee, ik denk dat ik dit probleem ook sinds een week of 2 heb.

Opnames die je wil terugkijken sluiten uit zichzelf af en keren terug naar live tv.

Ook valt internet geregeld weg, alles geprobeerd van reset modem, rest tv ontvanger, reset router.

Erg vervelend dit.


Wat raar. Ik zelf ervaar dit probleem helemaal niet. Hoe hebben jullie de tv-ontvanger aangesloten op het modem?


Met de utp kabel die is bijgeleverd. 


@Denise_ Ik zat net (17 maart, 12.30 uur) bijvoorbeeld Binnenstebuiten op NPO2 terug te kijken en hij houdt er vanzelf mee op. 


Ik wil je vragen de kabel eens te vervangen. Het kan zijn dat de kabel een breuk heeft opgelopen waardoor deze niet helemaal meer lekker werkt.


@Denise_ dezelfde storing is weer terug. Wat kan er aan gedaan worden? 


Heb je de kabel al vervangen zoals ik in maart adviseerde?

Ik wil je vragen de kabel eens te vervangen. Het kan zijn dat de kabel een breuk heeft opgelopen waardoor deze niet helemaal meer lekker werkt.


Ja de kabel is vervangen voor een nieuwe, maar dat werkt ook niet. 


Kan je misschien wat meer vertellen over jouw thuisnetwerk? Wat heb je allemaal aangesloten en hoe?


Misschien is het ook handig om op de netwerk aansluiting direct bij de TV een KPN Speedtest uit te voeren.

Zo sluit je een tekort aan bandbreedte uit.

Het lijkt onlogisch want live TV schijnt goed te gaan.

Ik weet echter uit ervaring dat dergelijke storingen vaak uit de meest onverwachte hoeken komen.

 


60 mb moet meer dan genoeg zijn lijkt mij


Ruimschoots, dus dat zal dit probleem niet veroorzaken.

Ik gebruik hier dezelfde bandbreedte en ook via netwerkkabel aangesloten maar nog geen enkel probleem ondervonden met terugkijken.

 


Aan de bandbreedte zal het niet liggen.

Kan je misschien wat meer vertellen over jouw thuisnetwerk? Wat heb je allemaal aangesloten en hoe?