Skip to main content

Mijn tv staat telkens stil en springr op blauw beeld met tekst dat de verbinding tussen tv en modem is verbroken en dat is door heel de dag 

word er gek van heb al van alles geprobeerd maar niks lukt zelfs de elc maatscapij gebeld en die zegt dat alles in orde is 

dit is iets van de laatste 3 weken 

en nee hier is niks veranderd qau lichtnet enzo en ook niet bij de buren 

heb hier al 2 x over gebeld maar niks werkt 

aub help het oplossen 

@jetpet

U kijkt bekabeld via een TV ontvanger ?

Heeft U al eens een andere HDMI ingang geprobeerd op Uw TV, of kabel vervangen ?

Maakt U gebruik van een draadloze verbindingsset ?

Gebruikt U een Switch ?

 

Zo niet van dit alles ?

Check dan dit https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/verbinding-met-zender-verbroken.htm#/

 


Heb 2 ontvangers en is bij alle 2 hetzelfde probleem heb al gebeld met klantenservice en die zegt dat het aan de stroom ligt 

maar de energie beheerder zegt dat alles in orde is 

mij lijkt het probleem bij de modem te liggen 

 


En het is een draadloze verbinding die het al jaren goed gedaan heeft 

het is iets van de laatste 3 weken nadat kpn iets veranderd heeft 

omdat de tv ontvanger zo traag was bij iedereen

 


En nee gebruik geen switch weet nog niet eens wat dat is

 


Dit soort dingen? 

 


Ja dvs 650


En bekabeld aansluiten is geen optie


Dan houdt het op ben ik bang. Je kan nog op de site van Devolo kijken.  Daar staat de Devolocockpit waar je de draadloze verbindingsets mee kan beheren. Als dat ook niet werkt dat is je elektriciteitsnetwerk niet meer geschikt voor draadloze verbindingsets.  Dat kan diverse oorzaken hebben.  De meest voorkomende zijn ledverlichting   dimmers en telefoonopladers. 


Draai 1 devolo een halve slag dat wil nog wel eens helpen en plaats de devolos altijd in een vast enkel stopcontact 


Heb niet 1 vast enkel stopcontact overal 2 maar daar zit verder niks op 

Omdraaaien heb ik nog niet geprobeerd  

zou een nieuwe modem helpen wat denken jullie ?

 


M.i. ligt het aan je draadloze adapters en toch maar even mijn voorstel uitvoeren en welk type modem heb je precies


Experiav9

 


@jetpet 

Volg stap 5 !!!

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm


Maar welke moet ik nemen 

dvs 1200 dvs 650 of dvs 200+


Gedaan maar software was up to date

 


Met de 1200 maak je nog een kans maar is en blijft een houtje touwtje oplossing.