Skip to main content

hallo zoals men weet wacht ik al een poos op glasvezel aansluiting wat al binnen ligt, maar glasdraad en kpn komen er niet uit, schuiven bal naar elkaar.

maar dat terzijde.

men weet ook, ik hou van films, ben ook van audio en had geen dolby alleen bij netfix, zou liggen aan mijn oude audio zou geen atmos ondersteunen(yamaha, top klasse) optisch aangesloten, zou via hdmi moeten of soundbar, nu is optisch altijd beter dan koper, wist yamaha 20 jaar geleden al.En alsof je dolby uit een flatscreen krijgt atmos of welke dan ook.tenzij je van blik geluid houd

of aan de snelheid vaste 10mb, met buitengebied 80 mb

het volgende grappigs doet zich voor, sluit dit kastje aan kpn +, na de onnodige stappen zoals aanmelden bij google over te slaan, opeens heb ik alles in ultra hd(had zelfs een smart tv gekocht er voor maar wilde toch al grotere en normale grote schermen zijn niet meer te koop), zelfs gewone tv en dolby waar ik wil in atmos, streamings diensten ook.

dus mensen een tip van mij woon je in buitengebied kijk je nog steeds sd kwaliteit?, neem dit kastje.En sluit optisch aan als je kan, mijn versterker zeker 20 jaar oud heeft 4 van die ingangen, toschlink en coax ook wel spdif genoemd, mijn dvd en pc zijn ook zo verbonden. Dit beetje offtoppic, maar zelfs mijn zelf gebouwde buizen versterker, heeft optische ingang, de B&O  tangiaal platenspeler, heeft optisch uit gekregen. Ik snap dat mensen qua kwaltiet van geluid van tv kiezen voor een soundbar hekel aan kabels, maar weet van mij 7 of negen kanaals geluid bij een film, klinkt stukken beter in welke dolby of dts ook.

dus wat ik bedoel, in forum worden veel tips gegeven, das fijn maar niet altijd correct, zoals ik zei hdmi, is koperdraadje, kan nooit beter zijn dan optisch, waarom nu glasvezel ipv het welbekende koperdraadje?? simpel omdat het beter is.

ben dus blij met kastje, jammer dat het google based is, maar het is de oplossing als je in buitengebied woont en tv wil kijken/ streaming ,waar je tenslotte voor betaald tv in 4 k.Dit kastje weet wel beide signalen wel te mengen ipv alleen je vaste te nemen

Nou @erikje2014 ,

Mooie tip.

Je bent getransformeerd naar een blij ei. (Iemand die de hele tijd rondloopt met een brede glimlach om de mond.)

 


beste noordzee,

ja het is soms best frusterend, je weet dat het mogelijk moet zijn, zonder allerlei omvormers soundbars.en dat in combi met buitengebied snelheid hoog genoeg is voor 4k.

Heb het nu uitgevist en ben er idd blij mee


Dit kastje weet wel beide signalen wel te mengen ipv alleen je vaste te nemen

Nee. Dat doet de TV+ ontvanger met standaardinstellingen ook niet bij live TV.

Hij zou het alleen doen als u hem op unicast mode zet. Maar dan is de beeldkwaliteit aanzienlijk minder.

Bij uitgesteld kijken is de beeldkwaliteit sowieso altijd een stuk minder.

En het kastje kan 4K aan. Maar KPN zend geen 4K uit. 


Er zijn nog heel weinig 4K zenders.

Maar de streamingdiensten hebben wel veel in 4K

 

KPN zend niets uit, maar geeft alleen door.😉

 

En @erikje2014 

Waarom sta je de aanmelding van Google over?

Want dan kan je ook geen andere app's downloaden.

Als je bang bent voor privacy, maak dan speciaal voor de KPN tv ontvanger een aparte Gmail account aan. 

 

Ik heb bij Radiall gewerkt en in de jaren '80 wisten we al dat glasvezel het beste was.

In Groningen was toen een proef.

 

En je hebt niets in UHD HDR, want alles is gewoon in HD.

Er zijn maar een paar 4K zenders en daar heb je een apart abonnement voor nodig.

De rest is opscaling, maar dat doet de 4K tv ook als er een HD signaal wordt aangeboden. 

 

Wat bedoel je met 10 en 80 mb?

Ik denk 10 Mb/s en 80 Mb/s, heb je die downloadsnelheid?

Download van 10 Mb/s is veel te laag om HD te kunnen kijken.

80 Mb/s is goed.

 

HD is gecomprimeerd bij KPN 7,2 Mb/s  En gecomprimeerd op kanaal 1 - 10 14,5 Mb/s (op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

 

En SD blijft SD.

HD blijft HD

Het wordt alleen geupscaled, om het op de HD of 4K tv te kunnen zien.

 

Om alles goed te kunnen zien en ontvangen, heb je een download van minimaal 50 Mb/s nodig.😉


joop2011

klopt je hebt weinig echte 4 k zenders bijv dat ene natuurkanaal, streaming wel idd.

maar tv geeft het aan, het zal idd upscaling zijn van HD, maar het ging me ook meer om de streamingdiensten, niet allemaal bufferen ze, netflix wel genoeg, maar  HBO dan weer niet.

en ik hoef ook echt niet het nieuws te zien in 4k(je moest es weten hoe er uitzien zonder smink...)mijn probleem was, ik kan wel nieuwe tv kopen die 4 of 8 k aan kan, maar zonder goede verbinding schiet dat niet op.

dus nu kom ik op het 10mb 80mb  verhaal, het vorige media kastje nam alleen, de snelheid van mijn vaste koper lijn 10 mb, dit kastje kpn+ neemt ook de snelheid mee van het buitengebied apparaat en dan heb ik zo'n 80 mb(afhankelijk hoe druk het is op mobiel netwerk)

mijn vorige tv (die verhuist is naar slaapkamer), kon met dit kastje opeens wel HD ontvangen, eerder niet alleen sd, weet zo type nummer niet meer, dus dacht ik nu kan ik een grotere nieuwe tv kopen.

met de hoop snel glasvezel te hebben, maar dat is een ander verhaal en topic.

en je vraag/opmerking over google, ik heb simpel niets met apps, heb zelfs geen facebook en als ik youtube /music wil kijken, slinger ik media pc aan, (zelfde scherm)maar onder een vpn, zonder reclame.

ben niet zozeer bang voor mijn privecey, maar  ik wil het in eigen hand houden.

neem bijv chat iedereen heeft whatsapp, ik ook, maar met vrienden/ vriendinnen gaat via chatfunctie in mega upload, waar we ook films uploaden in wel 4k, nog nooit een fake bericht gehad waar ik op link moest klikken, bij whattsapp wel of een mooie meid uit oekraine, wat niet nodig is opvang centrum zit vlakbij, zie ze dagelijks voorbij lopen en babbelen ook nog met me🤣

dus ben niet zo bang voor mijn privecey, maar simpelweg geen zin in die onzin, ongewenste berichten/ spam omdat men email ed door verkoopt en reken maar dat google uit is op centjes, zoals elk goed commerciel bedrijf. en ik heb wel een gmail account voor je telefoon moet je wel.maar die apps doe ik ook niets mee, die ik nodig had zoals van bank en buienradar stonden er niet standaard in uiteraard, wel waar ik niets mee doe en niet te verwijderen zijn(tenzij  je een uitgeklede versie erop zet, android code is vrijgegeven).

maar we gaan off topic. ben simpel blij, met het kastje nu, heb beter beeld, alle steaming in dolby.

betaal er tenslotte wel voor en nee echt 4 k zelden, vraag me af of we ooit 8 k krijgen, ik  heb het vermoeden van niet


nick83,

het is mijn ervaring, met dit kastje en staat idd op unicast.

laat ik stellen het is een verbetering met vorige mediaboxje, die alleen sd deed.

live tv, zoals joop al opmerkte, weinig in 4K, maar ook streamings diensten  kreeg ik in sd, geen dolby behalve netflix.

nu alles wel, misschien geen echte 4k (nature channel zou wel 4k zijn)

het is simpel wachten tot kpn en glasdraad uitgevochten hebben wie er fout was, glasvezel ligt er al een paar jaar ook binnen… zou nu  in september zijn, we zullen zien.

maar omdat dit kastje wel op oude tv hd gaf, nieuwe gehaald, had er eerst weinig oren naar oke was 80cm scherm, maar wel scherp, ondanks. ..je hebt gelezen we zijn dol op films, hebben film avonden.

en ik heb geen idee of kastje nu koppelt ,de snelheid of kpn zelf, voor mediaboxje, samenloop van.. het viel me op.DUs ik dacht ik deel het er zijn meer mensen in een buitengebied.Het is niet de oplossing, maar voor mij een zekere verbetering, je betaald er wel voor elke maand en als je niet krijgt waar, je voor betaald, is elke verbetering meegenomen lijkt me


@erikje2014 

10 mb is een hoeveelheid data.

10 Mb/s is de snelheid.

 

4K en 8K klinkt leuk.

Maar om dat verschil te zien, moet je heel erg dicht op de tv zitten.

55”tv, bij 4 K 2 meter en bij 8K 1 meter afstand.

 

HDR en Dolby Vision heb je veel meer aan.

Dat geeft een echt mooier beeld.

 

Dus staar je niet blind op termen 4K en 8K.😉


Ik kan me heel goed voorstellen dat je blij bent met de TV+ Box op jouw "Sneller Internet Buitengebied" aansluiting want daarmee behoort SD tot het verleden en kan je eindelijk genieten van HD beeldkwaliteit. Dat is natuurlijk een enorme verbetering.


joop2011,

heb je gelijk in maar in de volksmond noemd men het 4 k.

dit is een tosiba QA 4c serie(idd 55inch, staat op dressoir, plantjes ernaast, toetsenbord kan ik eronder schuiven en in het dressoir alle audio, heb er maar wieltjes ondergezet ) 4k en idd met dolbyvision HDR verversing van 200Hertz op die dingen ook gelet.

niet zozeer welke apps. En ja de afstand is ongeveer 3 meter, maar word ook als pc sherm gebruikt en dan zit ik er dicht op.En dan wil je een rustig beeld hebben.

merken gebruiken ook verschillende termen tru led enz.Vaak zijn tv's helemaal geen led, maar het lampje achter het lcd scherm.Dus heb me er wel in verdiept.Het is tenslotte een redelijke uitgave, al is dit een Amazon retour deal, kwam in andere doos en jvc afstandbediening,  ik kon geen krasje ontdekken en had 30 dagen om terug te sturen, dus ik waagde de gok en was 233 euro goedkoper uit.

en wat aangaat Mb mb, halen providers zelf ook nogal vaak door elkaar. ik ken het verschil wel, maar meeste mensen, kennen verschil niet tussen MB en mb.

net zoals een externe schijf 125 TB, het ook minder is aan mb(kwam tegen op ali express, kostte bijna niets en het werkt ook nog) altijd makkelijk voor opslaan van films/collecties zoals alle stephen king, indiana jones, of waar we vanavond naar keken de laatste van planet of the apes(te huur bij pathe in augustes voor 15 euro 😁)

en al ben ik geen zeeuw, ook in het noorden zijn we zuinig😉


wjb ,

klopt is een hele verbetering, hoe en wat precies het werkt.🤔

ik weet kpn monteur, legde me uit(had eerst experia 12box, maar raakte telkens de connectie kwijt met buitenkastje)

dus een experia 10.Hij zei tegen me, dat buitengebiedkastje eerst naar kpn stuurt en dan kpn weer terug naar mij, ik dacht dat het gewoon gekoppelt werd, van het mobiele netwerk en mijn vaste, zitten tenslotte antennes op. ben er een beetje uit, ben nog van de dos generatie😃


Reageer