Skip to main content

Hallo, sinds gisteren heb ik een soundbar met dolby atmos. wanneer ik het geluid op de itv ontvanger (vip 5202) op stereo instel werkt het goed. Zodra ik de “auto” stand voor dolby Atmos selecteer, wordt het geluid heel blikkerig. 

ik heb de ontvanger al via verschillende manieren aangesloten (hdmi via soundbar en direct in de tv) en verschillende (high speed) hdmi kabels geprobeerd zonder resultaat.

Heeft iemand  een idee waar dit aan kan liggen?

bvd

Frans

Dag @Frans van der Baars, bedankt voor je bericht. Super leuk, een nieuwe soundbar! En dan ook nog eentje met Dolby Atmos. Mooi klinkt dat, hè? Het is alleen zo dat onze tv-ontvangers dit niet ondersteunen. De tv-ontvanger die jij gebruikt, kan Dolby Atmos technisch wel ondersteunen, we geven dit signaal alleen niet door. :disappointed_relieved:  Vandaar dat je een blikkerig geluid ervaart als je het geluid op ‘auto’ zet. De oplossing is dus om het geluid op ‘stereo’ te zetten, zoals je nu ook al doet.


Bij mij staat de VIP 5202 op “auto” omdat mijn Pioneer set ook Dolby Atmos ondersteund maar geen enkel probleem met het geluid, de huis kater heeft er soms last van omdat het geluid van alle kanten komt.


Dag @Frans van der Baars, bedankt voor je bericht. Super leuk, een nieuwe soundbar! En dan ook nog eentje met Dolby Atmos. Mooi klinkt dat, hè? Het is alleen zo dat onze tv-ontvangers dit niet ondersteunen. De tv-ontvanger die jij gebruikt, kan Dolby Atmos technisch wel ondersteunen, we geven dit signaal alleen niet door. :disappointed_relieved:  Vandaar dat je een blikkerig geluid ervaart als je het geluid op ‘auto’ zet. De oplossing is dus om het geluid op ‘stereo’ te zetten, zoals je nu ook al doet.

dat is vreemd want ik lees in andere topics dat dit toch echt wel het geval is. 

en waarom kan het geselecteerd worden als het niet beschikbaar is?


Voor zover ik weet, wordt Dolby Atmos officieel niet ondersteunt. Dit is de informatie die ik tot mijn beschikking heb. Als het dan toch werkt, dan is het alleen maar mooi meegenomen, toch? Maar we kunnen niet garanderen dat het werkt.


Heb je mischien de mogelijkheid om via je 5202 de mogelijkheid om een serie in UHD van Netflix, met Dolby Atmos te testen? Je hebt hier wel de duurste versie van Netflix voor nodig.

Dan zou je soundbar wel een goed Atmos geluid kunnen doorgeven. 

Gisteren begonnen met Shadow and Bone begonnen, zit erg goede Dolby Atmos sound track bij.


Ik moet mezelf corrigeren. In tegenstelling tot eerder informatie, blijkt dat Dolby Atmos wél ondersteunt wordt op de VIP 5202. Je hebt hiervoor dan ook nog wel een televisie en/of soundbar nodig die dit ondersteunen. Waarom het dan toch niet goed werkt, durf ik je niet te zeggen. Is de soundbar wel aangesloten op HDMI arc?