Skip to main content

Vandaag mijn nieuwe tv ontvanger en afstandsbediening ontvangen. Met het inschakelen van de tv ontvanger start het programma normaal op. Daarna moet ik het abbonementnummer invoeren, maar de afstandsbediening werkt niet (ik kan niets selecteren of typen). 
 

Op te testen of de AB überhaupt werkt heb ik deze wel kunnen koppelen aan mijn Samsung tv en ik kan dus wel het geluidsvolume regelen. 
 

Ik hoop dat iemand kan uitleggen hoe ik mijn afstandsbediening kan koppelen met de interactieve TV kastje. 

Beste @RoelofKetel,

Ik heb voor jou de oplossing, wat cursief is geldt voor jou en nog wat extra instellingen wat je met de afstandsbediening kan instellen:

Arris VIP5202

1)Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). kPairing blijft 60 sec actief]


2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

3)InfraRood-verbinding met televisie (of HomeCinemaSet) loskoppelen
<AV-knop> + <terug-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LED ROOD knippert twee keer)

4)Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

 

Laat het maar weten of het gelukt is. 😉


Hi @Dennis Schreve,

Bedankt voor je uitleg. Deze instructie had ik inmiddels ook gevonden maar werkt helaas niet. Het LED op de afstandsbediening knippert niet bij deze geforceerde verbinding. 
 

Ik ben daarom bang dat er iets mis is met de ontvangstsensor in de TV ontvanger. Er zit zeker geen resetknop op de TV ontvanger? Al meerdere keren opnieuw opgestart (stekker er uit) maar dit werkt ook helaas niet. 

Groet!


@RoelofKetel probeer dit eens:

Bij de Arris zit ook de POWER knop erboven op: (Rechterkant vooraan, dat zwarte rondje)

Misschien werkt dit ook met de Arris VIP5202. Niet geschoten is altijd mis. 😉


@RoelofKetel Ik had laatst flinke problemen om de ab te koppelen met de 5202. Het wilde maar niet lukken. Uiteindelijk is het gelukt, maar moest wel 2 keer de factory reset uitvoeren en 2 keer de batterijen eruit halen. Ik zou dus in elk geval beginnen met de factory reset. Daarna pas de andere stap(pen).


Hi @Dennis Schreve

Het lukt helaas niet om op de door jou omschreven reset uit te voeren. 

Op dit forum staat wel een uitleg over een factory reset van de 5202, maar daarvoor heb je dus een afstandsbediening nodig 😓

Groeten!


Hi @Katana321, kon jij de reset uitvoeren zonder afstandsbediening? 


Nog wat aanvullende informatie:

  • Het blauwe LED blijft knipperen (lijkt alsof de AB verbinding probeert te maken)
  • Bij geforceerde verbinding van de AB doet het groene LED niet knipperen
  • AB lijkt verder wel te reageren op de tv (source + 1 → Fwd); volume is regelbaar met AB. 

Hoi @RoelofKetel ,

Het is mij wel gelukt met de 5202,Als je het knop je kort indrukt zie je een pop-up scherm ,als je daarna een paar keer drukt op dat knopje tot software verwijderen gemarkeerd staat en je houd het knopje vast tot het pop-up scherm weg is moet het werken.


Hoi @RoelofKetel ,

Het is mij wel gelukt met de 5202,Als je het knop je kort indrukt zie je een pop-up scherm ,als je daarna een paar keer drukt op dat knopje tot software verwijderen gemarkeerd staat en je houd het knopje vast tot het pop-up scherm weg is moet het werken.

@martijn197108 je bedoeld dit dus:

😉


Hi @Katana321, kon jij de reset uitvoeren zonder afstandsbediening? 

@RoelofKetel  Ik bedoelde de factory reset van de afstandsbediening zelf. Zie de post van @Dennis Schreve 

Dus deze stap:

4)Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)


Hi @martijn197108, bij mij is het beeld pas zichtbaar als het systeem al 75% geladen is. Dus de reset lukt niet…


Hi @Katana321, deze reset heb ik idd al meerdere keren geprobeerd maar ook zonder succes. Bedankt in iedergeval! 


@RoelofKetel dan is dit nog de enigste oplossing:

Start chat


@Dennis Schreve Ik zal morgen contact opnemen, allemaal bedankt voor jullie hulp! Ik zal nog laten weten wat de oorzaak/oplossing was.