Skip to main content

Ik heb net nieuwe 4K televisie ontvangers geïnstalleerd met BT Afstand bedieningen en ervaar de volgende problemen op 1 van de 4.  

  • bij 1 van de televisies krijg ik steeds de melding dat er nieuwe software geladen moet worden in de AB, echter deze stopt iedere keer halverwege en de melding geeft dan aan dat de update voortijdig is gestopt en dat ze het later opnieuw proberen. Dit is nu al zeker 10x zo gegaan.  
  • Op deze zelfde AB krijg ik mijn Salora TV niet gekoppeld. Weet niet of dit met bovenstaande melding te maken kan hebben ?

 

Hey @JK77, welkom op het forum. Goed dat je hier een vraag stelt. Heb je inmiddels nog een keer geprobeerd de afstandsbediening een software update te geven? 

Blijft de software nog steeds hangen? Voer dan een factory reset uit op je afstandsbediening: 

<rood-knop> + <blauw-knop> 3 sec tegelijkertijd indrukken (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer).

Voor het koppelen van de Salora tv volg deze stappen

1. Zoek de tv-code op in de lijst. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven.

2. Druk de <AV-knop> en <OK-knop >gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.

3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.

4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop; mute, volume harder/zachter en AV-knop.


Hoi Nadia,

Dank voor je Bericht. Ik had voordat ik mijn berichtje poste ook al even gestruind door dit forum en bovenstaande tips gevonden. Ik heb dit ondertussen ook meerdere malen geprobeerd maar jammer genoeg niet gelukt.  

Op een ander type Salora televisie is het trouwens wel de AB direct kunnen koppelen via de stappen in de handleiding, dus de werkwijze is correct. 

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de AB misschien toch eerst de software moet inladen. Exacte tekst luid “ De software update op uw afstandbediening is vroegtijdig onderbroken of niet gelukt. We proberen het voor u later nog eens” Heb dit nu al zeker 10 x geprobeerd en steeds dezelfde melding (incl. resetten AB) 

Ik heb verder alle codes in de lijst geprobeerd en geen enkele werkt. Ik heb zelf op het forum een lijstje gevonden met een stuk of 25 andere codes welke voor Salora zouden moeten werken.

Mijn vorige AB (type D3) deed het trouwens wel op deze televisie.

Ik heb ook een mogelijkheid gevonden op het forum om een AB te koppelen door code 20 in te voeren en daarna met ingedrukte aan/uit knop gericht houden op de TV totdat deze uitschakelt. Ook dit heb ik geprobeerd ;-)

Zoals je ziet ben ik er al lekker druk mee geweest, maar hoop dat jij nog iets weet voor mij.

b.v.b.d voor je reactie. Vriendelijke groeten.


Geen dank, @JK77. :D

Op een ander type Salora televisie is het trouwens wel de AB direct kunnen koppelen via de stappen in de handleiding, dus de werkwijze is correct. 

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de AB misschien toch eerst de software moet inladen. Exacte tekst luid “ De software update op uw afstandbediening is vroegtijdig onderbroken of niet gelukt. We proberen het voor u later nog eens” Heb dit nu al zeker 10 x geprobeerd en steeds dezelfde melding (incl. resetten AB) 

Dat is goed mogelijk. Je kunt het (kruis)testen. Probeer eens de AB die werkt op de andere Salora te koppelen, en andersom. Lukt het dan wel?

Mocht het allemaal niet werken dan stuur ik je gerust een nieuwe op, komt goed :)

 


Goedenavond,

net weer van alles geprobeerd maar geen geluk. Ook de kruisen van de AB’s hielp niets.

Lees toch wel meer problemen met het koppelen van de Salora televisie, en dat KPN dan zegt dat je het met 2 afstandsbediening moet doen. Maar dat is geen goede optie en zou toch niet nodig mogen zijn. 
 

Op onze vorig D3 afstandbediening lukte het namelijk wel. Volgens mij met de “algemene 20” code. Is er niet zo iets voor de nieuwe AB.

Hoop dat je me kan helpen.

Groeten Jelmer.


 

 


Welkom @JK77 

Probeer ook eens code 637?

Zie ook https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/snelcode-salora-32led1600-494726


Goeie Tycha, dank voor het meedenken. Heb je 637 al geprobeerd, @JK77?


Bedankt voor de tip, maar deze werkt jammer genoeg ook niet…..

is er voor deze AB toch niet zo een algemene “20” code ? Dat hij dus zelf gaat zoeken.

 


Reageer