Skip to main content

Casten naar de Chromecast werkt niet. De TV+ app (laatste versie 08.57.02) kan wel koppelen met de Chromecast en beeld schakelt wel over met de juiste titel in beeld, maar de zandloper blijft maar draaien. 

Dit gebeurt met twee telefoons, allen verbonden via dezelfde wifi. Vervolgens zelfs op een ander adres geprobeerd, met glasvezel aansluiting, en ook daar hetzelfde euvel. Enige gelijkenis tussen de adressen is dat het ook een Chromecast type 2 betreft. 

Deze dus

Afgezien van dat ie al best oud is wordt ie door Google nog ondersteunt. Dan mag je verwachten dat het met de smartphone app ook lukt. Onderzoek door ​@TV Apps Team waard lijkt me.

Het is wel belangrijk dat ie de laatste cast software heeft. Voor deze 2e generatie is dat 1.56.275994. Je kunt dat checken via de Google Home app, button voor je v2. Tandwiel. 

Ik kan je er zo verder niet bij helpen. 

Klopt, die is het. Misschien waardevol te vermelden dat het wel gewerkt heeft, maar sinds enige tijd niet meer. 

Tevens werkt casten van YouTube en Netflix wel vlekkeloos en vlot.

Omdat het zich bij twee mobiele apparaten en op twee adressen (1 met langzame DSL en 1 met glasvezel) én alleen met de KPN app voordoet zoek ik de oorzaak bij KPN. 

Net getest met een Chromecast v2 met 1.56.275994 en in zowel iOS als Android app 08.57.02 geen probleem ervaren met casten van live NPO en RTL, daarna opnames ook geen probleem en een Pathé thuis film ook niet. Dus we hebben zo ook even geen idee …
Welke content, welke titels? Ook NPO1 live niet te casten? Anders ook even forumprofiel invullen en een voorbeeld datum+ tijdstip vermelden, misschien dat onze logs wat kunnen vertellen. 

Hier zelfde probleem.  Alles werkt behalve kpn.

Hier zelfde probleem.  Alles werkt behalve kpn.

@GraafJan Ook een chromecast 2, zoals PeterG hierboven met plaatje geeft?

Ook ​@AliL: Willen jullie eens testen met een laptop of pc op hetzelfde netwerk of je vanuit de web-app tv.kpn.com in chrome nog wel kunt casten naar diezelfde chromecast en dan liefst op praktisch hetzelfde moment als dat de TV+ app dat dus bij jullie niet lukt? Dat sluit al meteen een hele hoop uit, daarna eventueel nog additionele vragen. 

Zolang we het zelf niet kunnen reproduceren met identieke hardware en software is er kennelijk een onderscheidende factor en zolang we die niet vinden, is het lastig troubleshooten.

Meer gebruikers met deze klacht zijn dan ook welkom, met dezelfde details dan graag. 

Hoi ​@AliL en ​@GraafJan, goed inderdaad dat jullie dit aangeven. Kunnen jullie de gestelde vragen beantwoorden? Dan kunnen we daarmee met jullie meekijken. Ik zie dat jij je profiel al hebt ingevuld Ali, zou jij dat ook nog kunnen doen Graafjan?

Reageer