Skip to main content

Sinds een aantal weken kan ik ineens niet meer casten vanuit een iPad of iPhone naar mijn tv met ingebouwde  Chromecast. Tot een aantal maanden geleden werkte dat altijd prima, maar nu dus ineens niet meer. Bij vrienden net ook even gecheckt: en daar precies het zelfde. Ook zij kunnen met de KPN TV+ niet casten naar een chromecast.

Casten vanuit een Android telefoon werkt prima, maar vanuit een iOS device dus niet

Ik ben erg benieuwdof anderen dit ook hebben?

Dit zou naar mijn weten al opgelost moeten zijn.

Heeft de TV+ app op jouw iPhone/iPad wel de rechten om het lokale netwerk te benaderen?

Lukt het casten van bijvoorbeeld Netflix wel vanaf die iPhone/iPad?


ja, casten van Netflix kan wel
 

Ik heb op de iPhone en iPad wel de laatste versie van de TV+ app., namelijk 8.50


Dan hoop ik dat er op korte termijn een moderator zal reageren die dit (opnieuw) aan het development team gaat voorleggen.


Hallo @WMKK dat is natuurlijk zuur en we willen dit inderdaad graag in kaart brengen. Ik neem aan dat een herinstallatie van de app geen resultaat heeft gebracht? 

  • Om wat voor een type iPad/iPhone gaat het en welke versie van iOS draai je daar op?
  • Kun je ook aangeven welk type tv/Chromecast er gebruikt is?
  • Alle apparaten zijn wel met hetzelfde netwerk verbonden en er zijn geen zaken als extra routers/VPN's of iets dergelijks in het spel?

Ik zie je bericht graag tegemoet!


Hallo @WMKK dat is natuurlijk zuur en we willen dit inderdaad graag in kaart brengen. Ik neem aan dat een herinstallatie van de app geen resultaat heeft gebracht? 

  • Om wat voor een type iPad/iPhone gaat het en welke versie van iOS draai je daar op?
  • Kun je ook aangeven welk type tv/Chromecast er gebruikt is?
  • Alle apparaten zijn wel met hetzelfde netwerk verbonden en er zijn geen zaken als extra routers/VPN's of iets dergelijks in het spel?

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Hi Remco,

Ik ben op dit moment op vakantie en heb geen zicht op de televisie. Ik kijk na mijn vakantie even naar je vragen.

Dank voor je reactie!


Dan wens ik je een hele fijne vakantie @WMKK en dan zie ik je bericht en bevindingen graag tegemoet!


Reageer