Skip to main content

Goede dag,

Ik wil graag vanaf de ITV app casten naar mijn tv via de cromecast 3, 9 van de 10 x verschijnt bij het opstarten van de app het casten logo niet.

Dit probleem heb ik alleen bij de KPN ITV app, andere apps zoals kijk, YouTube doen het altijd meteen.

Alle Chrome/home/ITV KPN zijn up tot date.

Het is heel erg irritant vooral omdat het met alle apps werkt behalve die van KPN

Had deze vraag al gegoogled en ook de Chromecast gereset

Kan iemand mij helpen??

 

 

Hi @Tom1983, welkom hop het forum. Inderdaad heel irritant dat het casten niet lukt. Als ik het goed begrijp verschijnt het icoontje af en toe wel, maar meestal niet. Heb je toevallig nog andere toestellen in huis om het mee te testen? Een tablet bijvoorbeeld? Ik ben benieuwd of je dit op een specifiek apparaat ervaart, of bij elke. Welk merk + type toestel gebruik je precies?


Hoi Paul,

Ik heb een Samsung Galaxy S10 5g, mijn vriendin heeft ook een Samsung, op beide hetzelfde probleem. 

Met andere apps heb ik direct verbinding via de Chromecast zonder enige problemen.

Gr

Tom1983

 


...9 van de 10 x verschijnt bij het opstarten van de app het casten logo niet.

Dus heel af en toe verschijnt het casting ikoontje wel?

Dat maakt het nog een stuk vreemder.


Ja ik snap het ook niet, heb al het hele forum en op google afgespeurd en geen oplossing gevonden, wel meerdere die ongeveer hetzelfde  hebben.

Vreemd dat het alleen de KPN app is die het niet goed doet


ja, dat je 'm af en toe wel ziet maakt het alleen maar vreemder. Voor zover ik weet is er geen bug wat betreft Chromecast, maar ik zal deze situatie voorleggen aan de technische mensen. Zou je nog kunnen achterhalen welk type Samsung je vriendin heeft? 


Hallo,

Mijn vriendin heeft de Galaxy A8, dit ligt niet aan de telefoons. Dit ligt aan de app, anders zou het met andere apps ook niet lukken…

Gr

Tom


Ik zeg ook zeker niet dat het aan de telefoon ligt, maar developers willen altijd graag problemen reproduceren. Aangezien dit geen grootschalig probleem is, is het dan wel handig om de types te weten.


Hi @Tom1983. We hebben het nog niet kunnen reproduceren (dat is het lastige aan een wispelturig probleem). Ik neem aan dat jullie beide de laatste versie hebben geïnstalleerd..? Heb je het de laatste dagen ook nog ervaren?


Hoi Paul,

We hebben idd alle apps up tot date.

Wat me wel is opgevallen: wanneer ik mijn telefoon opnieuw opstart dan staat wel volgens mij altijd het castlogo in de KPN app, en dan gaat het casten ook prima, alleen wanneer ik het dan een volgende keer weer wil doen dan is het logo er meestal niet meer. 

Op willekeurige momenten daarna is het soms wel, Soms niet.

Gr Tom


Bedankt voor de snelle reactie. Heb je voor nu een soort “work around” gevonden. Ik koppel het terug aan m'n collega's. Ik kom hierop terug.


@Tom1983 

Het icoontje wordt bij de KPN iTV app alleen getoond wanneer er een stabiele wifi beschikbaar is en wanneer er een Chromecast beschikbaar is om mee te verbinden. Dat is niet echt nieuws vermoed ik.

Wat je zou kunnen doen in deze situatie is het uitschakelen en inschakelen van de wifi op het toestel. Op deze manier zoekt de telefoon naar je Experia box, maar ook gelijk naar de Chromecast die beschikbaar is.  Ik ben benieuwd of dat ook werkt i.p.v. de telefoon herstarten.

Het kan zijn dat andere apps het icoontje wel tonen ongeacht of er gecommuniceerd kan worden met de Chromecast of niet, dus dat eventueel het verschil kunnen verklaren.


De Wifi Manager is er om de wifi-kwaliteit bij jou thuis te checken, en te verbeteren. 

Te lezen in dit topic Oplossingen voor trage en wegvallende wifi

Doorloop de Wifi Manager eens?


Andere apps doen het altijd! Alleen die van KPN niet...


Welke Experia Box gebruik je?

Heb je ook nog andere wifi accesspoints in gebruik? (Merk / type)

Gebruik je toevallig ook nog een "draadloze" verbindingsset?

Als je met de app Fing jouw netwerk scant op een moment dat het casting ikoon niet verschijnt, zie je de Chromecast dan wel tussen de aangesloten apparaten staan?

Staat de "guest-mode" op jouw Chromecast aan of uit?