Skip to main content

Als ik mijn google chromecast V3 actief in mijn netwerk laat, dan gaan mijn twee tv ontvangers haperen. Indien ik de stroom van de chromecast afhaal en daarmee dus uit zet, heb ik dit probleem niet. Waarschijnlijk zorgt de chromecast voor een belasting in het netwerk. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Hallo en welkom, @Bartio99. Wanneer je de Chromecast verbonden met het netwerk laat, geeft dit problemen met de tv-ontvanger. Zet je deze uit, dan is er niets aan de hand. Dit is ons geen bekend probleem. Als ik dit zo lees, is dit een probleem wat echt binnen jouw thuisnetwerk zit. Dit valt officieel buiten onze ondersteuning. Ik weet dus niet of ik je hierbij kan helpen. Mogelijk zit het probleem in de manier van aansluiten. Mijn advies is dan ook om hier eerst naar te kijken. Hopelijk heeft iemand binnen de community ook nog een goed idee.


@Denise_  inderdaad heb ik begrepen dat het officieel buiten de dienstverlening valt. Ik had ook al de tip gehad om de firmware te updaten, maar deze was al de laatste versie en ik kon dit dan ook niet meer doen. Mocht iemand anders nog een idee hebben, dan hoor ik het graag.


Hmm, misschien goed als ik toch even een kijkje achter de schermen neem. Kan je mij vertellen hoe je jouw tv-ontvangers hebt aangesloten op het modem? Zou je daarnaast je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

 


@Denise_  Ik heb mijn profiel aangevuld. De twee tv-ontvangers zitten direct aangesloten op de experiabox v12. 


Heb jij naast de V12 ook nog andere wifi toegangspunten in gebruik?

Zo ja, welke (merk en type)?


Heb jij naast de V12 ook nog andere wifi toegangspunten in gebruik?

Zo ja, welke (merk en type)?

@Bartio99 Hier ben ik ook benieuwd naar!

Daarnaast wil ik je vragen om onderstaande eens te proberen:

  • Maak de tv-ontvanger, de Experia Box en het NT stroomloos.
  • Wacht minimaal 30 seconden.
  • Steek de stekker van het NT weer in het stopcontact. Wacht totdat volledig is opgestart.
  • Steek vervolgens de stekker van de Experia Box weer in het stopcontact. Wacht tot deze volledig is opgestart. Dit kan 10 minuten duren.
  • Steek als laatste de stekker van de tv-ontvanger er weer in en wacht tot deze is opgestart.

 


@Denise_ Ik heb inderdaad andere wifi punten, namelijk nog twee tp-link omada EAP 245 wifi versterkers en een mesh geleverd door KPN. De chromecast zit op de tp-link omada gekoppeld.

 

Ik heb reeds alles stroomloos gehad en er is zelfs een monteur langsgeweest die alles heeft bekeken en uit en aan gezet, maar hij had ook niet een oplossing.


Is het mogelijk om die TP-Links voor een test even uit te zetten en de Chromecast te verbinden met de V12?

Heb je dan het probleem ook?


@Bartio99 Had je nog gekeken naar de vraag van wjb?

Is het mogelijk om die TP-Links voor een test even uit te zetten en de Chromecast te verbinden met de V12?

Heb je dan het probleem ook?