Skip to main content

Ik heb een V12 sinds enige tijd. Heb 3 KPN super wifi versterkers. Laatste maanden alleen maar ergernis. Op de gsm meerdere keren p. dag wifi-signaal eruit.

Ik heb 2 tv kastjes.  Zouden beide modems volgens kpn moeten worden vervangen. Waren oud. 1 nieuwe maandag ontvangen en geïnstalleerd.  Tv signaal deed het niet. Weer gebeld. Kreeg te horen: 3 super wifi versterkers opnieuw installeren. Ik gedaan. Blijkt op zowel oude als nieuwe Tv modem uiteindelijk te werken..  maar te snel blij. Helaas ook op nieuwe Tv ontvanger weer storing o.a. een foutcode  w.o. nu stb nmc 400. Weer via app geprobeerd te resetten...nee hoor. 

Eerlijk..ik ben meer dan 40jr bij kpn.  Maar laatste tijd alleen maar ergernis mbt wifisignaal wegvallen,  Tv signaal dus ook. Had versterkers via stroomnet had aparte wifi signaal versterker gekocht en als laatst 3 superwifi versterkers... nou ik weet 't niet meer.

HELP!!

@De Beambte 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is de KPN tv decoder met de Experiabox of Box12 verbonden? (dus wat zit er allemaal tussen).

 

Een DVS, als die er tussen zitten, is vragen om problemen.

Het elektriciteits netwerk zit steeds voller met verstoringen en vooral IPTV heeft daar problemen mee. 

 

Vaste UTP kabels is altijd het beste. 


@ajdehaan 

 

Vul je profiel gegevens  van dit forum zo compleet mogelijk in.

Rechtsboven in de groene balk (klik op de avatar).

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken en erop terugkomen. 

 

 


Ik heb een V12 modem.  Geen DVS maar 3 'schijven '/superwifi KPN.

Ook ik werd na lang wachten 1x eruit gegooid. Maar gelukkig 2e ging goed.

Bekabeld is idd beter maar dan moet ik een kabel via de kruipruimte laten lopen en gaten boren in de vloer van mijn huis. Juist de 'claim'  van KPN dat de superwifi een uitstekend alternatief is deze 3 schijven gekocht.

Vanmiddag/vanavond al 7x eruit en ik start dan het tv-kastje opnieuw en dan doet ie het weer enige uur/1 uur…

Dankje Joop2011.  Ik heb beetje info toegevoegd.  Ik twijfel altijd aan 'hoe veilig is mijn info',  dus heb enige info aangevuld. 


 

Dankje Joop2011.  Ik heb beetje info toegevoegd.  Ik twijfel altijd aan 'hoe veilig is mijn info',  dus heb enige info aangevuld. 

 

@De Beambte 

Alleen de moderator (KPN medewerker) kan die info zien.

Ik ben net zoals jij klant bij KPN en ik kan die info (gelukkig) niet zien.


Hi @De Beambte! Ik zie dat er een notitie van 26 juni in het systeem staat. Daarin staat dat er een monteur is ingepland. Ook zie ik dat er apparatuur verstuurd is. 

Wil je laten weten of dit het probleem heeft opgelost? Zo niet, dan ga ik gelijk verder voor je aan de slag. 🙂


Beste Bram_  kpn,

Ik begrijp dat er een monteur is/wordt ingepland?

De apparatuur die verstuurd is, betreft een ARRIS tv ontvanger,  denk ik of bedoelt u andere apparatuur die ook opgestuurd gaat worden?

In ieder geval wel mooi dat u reactie geeft. Dank.

M.vr.gr.

D.R.

 

 


@De Beambte ik zag een notitie van 26 juni dat er een ticket is aangemaakt voor een monteur. Alleen zie ik die afspraak nu niet terug.

Wil je hier laten weten of de nieuwe ontvanger wel of geen verbetering heeft opgeleverd? Verder zie ik dat er inderdaad uitval is geweest van diensten. Ik zie tot 28 juni 4 of 5 keer per dag een herstart van het modem. Die lijkt te komen doordat het modem zelf stroomloos is gemaakt. En niet vanuit ons netwerk. 

Wil je hier ook nog laten weten of het wegvallen inderdaad is uitgebleven na 28 juni? Of dat ook na dit moment de storing nog is voorgekomen? Als dit zo is, geef dan aan wat de precieze problemen nog zijn. Of dit alleen om foutmeldingen op tv gaat, of dat ook de verbinding vanaf het modem en de wifi wegvallen. 

Laat het hier weten en ik zorg voor de juiste aansturing. 


Goedemorgen 

Het lijkt.... er op dat er enige verbetering heeft plaatsgevonden na enkele dagen in gebruik stelling van de nieuwe ontvanger.

De stroomuitval komt doordat ikzelf de router heb moeten uitzetten vanwege geen wifi connectie . Ik heb daarbij gebruikgemaakt van de kpn.app.

Ook heb ik 2x de superwifi moeten resetten…

Nu lijkt het dat er veel minder problemen zijn met tv Maar helaas nog wel inderdaad zoals u ook aangeeft af en toe de wifi die wegvalt waardoor bijv. de connectie met zonnepanelen er niet is of ik te laat meldingen ontvang van bijv. mijn beveiliging systeem, zoals deurbel met video.

Maar het gaat wel beter. Dus nu geen foutmelding meer... maar helaas wel de wifi die soms paar keer p.dag wegvalt.


@De Beambte doe je de installatie van de SuperWifi via de stappen voor een schone installatie van de SuperWifi punten? Zo niet, doe dit dan alsnog. 

Als het hierna niet lukt, maak dan een nieuw topic aan. Zoals ik het van je begrijp zijn met de update de storingen van de tv-ontvanger zijn opgelost. 

Laat in het nieuwe topic weten welke apparatuur je gebruikt voor de beveiliging. En hoe je dit hebt ingesteld. Laat ook weten of je het bijvorobeeld via de app bedient. Hoe meer informatie je kan geven, hoe beter we kunnen kijken waarom de verbinding tussen de apparatuur wegvalt. 

Ik heb wel nog naar de verbinding tot de woning gekeken. Die is stabiel. Dat is in ieder geval niet de reden voor het wegvallen. 


Ik heb zojuist een 'schone installatie van de super wifi punten(3) gedaan.  Ik kan nog niet zeggen of er geen klachten met zijn. Dat zal denk ik blijken de komende dagen. 

De afgelopen dagen helaas meerdere keren voortdurend uitval van wifi. Ik hoop dat de nu gedane schone installatie het heeft opgelost. Ik maak dan ook nog geen nieuwe topic aan denk ik?

In ieder geval wel erg positief dat er vanuit kpn aandacht en ondersteuning wordt gegeven. 


Nou.... net weer uitval van wifi.... wordt er wel beetje gek van..eerlijk gezegd.

Nu zelfs langer uitval... kan bericht niet versturen via WiFi.

Zonder dat ik iets doe zie ik dat de Router uit gaat  16.35uur  ...en gelukkig weer opstart... resultaat...?

En ook weer de foutcode stb nmc 400... gggrrrrr Geen tv ook. 

16.47u.  Wifi is er weer. Gezellig. Hoop dat ie blijft..

 


En ja hoor wifi is er weer vandoor.  Weer dezelfde  foutcode.  17.18uur.  Is 3x gebeurt...


Wifi is weer terug. Hopen dat ie blijft doen nu...


@De Beambte de reden waarom ik aangaf een nieuw topic te maken is omdat dit topic begon vanwege de foutcodes. Die leken opgelost. Daarna leek het alsof het probleem met de SuperWifi daar los van stond. 

Gezien nu toch ook de foutcode op tv weer terugkomt is dat echt niet meer nodig. 

Ik wil nog 1 ding van je vragen voor ik een nieuw modem toestuur. Want ik zie het wegvallen wel. Maar het wegvallen gebeurt niet voor het modem. Het komt voor in het modem of daarna. 

Ik wil je vragen te laten weten welke apparatuur verder in het netwerk zit. Daarbij gaat het voornamelijk om switches, routers of omvormers van bijvoorbeeld zonnepanelen. Als je deze in het netwerk hebt, koppel die dan tijdelijk af. Deze kunnen namelijk voor storingen in het netwerk zorgen als iets niet goed is ingesteld. Komt het wegvallen ook voor als je deze hebt afgekoppeld? Koppel ze dan weer aan en laat hier weten wanneer het is weggevallen. 


Ik heb geen andere router(s) . Heb wel zonnepanelen. Switches? Wat bedoelt u daarmee?

Toevallig 2 juli een groot deel van de dag mijn zonnepanelen uit laten staan en weet bijna zeker dat ik toen ook wifi uitval had. Eigenlijk heb ik dagelijks dat de wifi uitvalt. 

Ik vermoed dat het modem niet goed werkt, omdat ik, sinds het nieuwe modem werd geïnstalleerd (frequentie van uitval nam toe) m.a.w opvallend veel meer problemen heb met de wifi en foutcodes tv.


@De Beambte met een switch bedoel ik een apparaat als deze. Als die goed werken maak je van 1 kabel meerdere verbindingen. Als die niet goed werkt geeft deze verwarring over het verdelen van signaal in het modem. En dit kan tot gevolg hebben dat je modem vastloopt. Dan krijg je ongeveer de situatie zoals je die beschrijft. Dat is ook waarom ik grondig wil zijn met dit uitsluiten.

Laat hier nog weten of je een switch in je netwerk hebt. Als dit het geval is, koppel die dan af en reset het modem. Als hierna de verbinding nog steeds wegvalt, dan ben ik het met je eens dat een nieuw modem waarschijnlijk nodig is.


Beste,

Ik heb geen switch in gebruik. Gelukkig niet 😉 anders was er weer een uitdaging bij.

Overigens is de wifi nu minder uitgevallen.... maar valt helaas soms nog steeds uit.

 


Het is dus al beter, maar nog niet optimaal. Je hebt al een schone installatie gedaan. Daarna de wifi tips ook al eens doorlopen. Ben benieuwd of je daarmee het wegvallen tegen kan gaan. 


Ik heb idd alles gedaan.  Maar de wifi valt nog steeds uit,  zeker 3 tot 5x ....dagelijks. 


Dus ben het eerlijk wel een beetje zat...


Gisteren avond laat weer wifi eruit. Merkte ik vanochtend.  M.a.w. dus tijdje geen connectie en bijv. niet bereikbaar voor meldingen veiligheidsystemen thuis.


Ik zie dat je onze wifi advies voor het laatste op 28-06 hebt doorlopen. Sindsdien heb je de SuperWifi voorzien van een schone installatie toch? Ik wil je vragen om toch de tips en de wifi manager eens weer te dorlopen. Na de schone installatie is alles weer veranderd. 


Wat moet ik nu doen… weer alles opnieuw?  Waar begin ik.  Ik heb echt alles  gedaan en ik weet niet meer waar opnieuw te beginnen.

 


Ik heb alles met BRAM gecommuniceerd en doorlopen. Nu met Bart wil iets anders.... nee toch! 

Bram is in zijn laatste bericht ook duidelijk.


Als mijn zonnepanelen uit zijn 's avonds dan valt de wifi ook uit. Wederom helaas. Ook afgelopen nacht weer.