Skip to main content

Afgelopen maandag is een KPN monteur het glasvezel net komen aansluiten. Internet en TV deden het direct, maar de vaste telefoon niet. Zou volgens de monteur vanzelf goedkomen, maar kon maximaal 24 uur duren.

Nu na 48 uur doet de telefoon het nog steeds niet. Zover ik kan nagaan heeft de monteur de kabel van het modem naar de telefoon doorgeknipt.

Ik kan op de site van de KPN niet vinden hoe ik contact krijg met iemand van KPN die deze fout op korte termijn kan oplossen.

Help!!

Hallo @Ton Gruijters ,

Vervelend zonder telefoon. De monteur zal wel de DSL kabel verwijderen.

Wat zit er op het Experia box op aansluiting Phone1 (Groen) ?

Loopt die kabel naar de telefoon ?

Via een tool is de telefoon te controleren link: Telefoonstoring of een probleem met Vast Bellen? | KPN

Groet Bart


Op de groene aansluiting Phone zit helemaal niets aangesloten.

In de DSL aansluiting zit wel een kabel. Zover ik kan beoordelen is dat de oude de oude het huis binnenkomende kabel.

Groet Ton.


Hallo @Ton Gruijters ,

De telefoon moet in de groene aansluiting Phone.

Waar zit de telefoon nu aangesloten ?

Kan me een uitzondering bedenken als er nog een oude analoge alarmcentrale of iets degelijks is.

Heeft de monteur het kabeltje van de telefoon vergeten ?

Als u niet een analoge lijn nodig heeft, zou ik de telefoon op de experia box aansluiten.

Groet Bart


Heb KPN aan de lijn gehad. Met behulp van wat omstekkeren bleek dat mijn internet en tv nog gewoon op de oud dsl werken.

Bij verwijderen dsl aansluiting ontstaat er geen verbinding met de glaskabel.

De monteur heeft de verbinding naar de telefoon doorgeknipt i.p.v. de dsl aansluiting.

Volgende week komt er een monteur kijken.

Groet TonÂ