Skip to main content

Ik heb vorige week gebeld, aangaande een factuur, welk niet terecht was.

Mijn abonnement is per 5 november 2020 beƫindigd en toch krijg ik een factuur voor de nieuwe periode 13 november - 12 december 2020.

Heb aangegeven dat dit deze betaling zou storneren en dat er een aantekening van gemaakt moest worden. Dit is uiteraard weer eens niet gebeurd en ik krijg nu herinneringen. en kan alleen telefonisch melding maken!!!!!!!!!!!Ā Ā 

Ik vind dit heel vervelend en merk ook dat de communicatie onderling bij KPN erg slecht is. Veel bellen voor je eindelijk alles voor elkaar hebt.Ā 

@lique0805Ā Moment van factuur opmaken was dat nog niet bekend in de systemen en ontvang je dus nog een factuur de factuur erop is een credit factuur.

Dit is zoals het werkt ook bij de meeste andere providers je betaald namelijk de maand kosten vooruit en de gebruiks kosten achteraf.


Hoi @lique0805, welkom op het forum! Roos geeft al een antwoord. Die is correct als het gaat om een mobiel abonnement. Daar komt over het algemeen in de maand van opzeggen eerst nog een reguliere factuur en daarna dan de slotfactuur met creditering terug naar de beƫindigingsdatum.

Voor een vast abonnement echter is dit niet zo. Als jouw abonnement dan op de 5e stopt, en je factuurdatum is na die datum, dan is dat ook gelijk de slotfactuur. Dus als het om een vast abonnement gaat, dan lijkt het niet helemaal goed te lopen. Vul in dat geval jeĀ forumprofielĀ in en reageer hier even als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik het na.


Ik heb mijn profiel opgeslagenĀ :grinning:


Dank je, @lique0805. Wat ik hier zie staan is dat je gebruik maakt van overstapservice. Dat betekent dat wij je diensten opzeggen op het moment dat wij van je nieuwe provider bericht krijgen dat je diensten van hen actief zijn. Dit om te zorgen dat je niet zonder komt te zitten. Daar hebben we op 3 oktober een bevestiging van gestuurd. In die bevestiging staat dat deĀ verwachte overstapdatumĀ 5 november 2020 is. De daadwerkelijke datum hangt echter af van wanneer dus je nieuwe diensten actief zijn geworden. Als dat later is, dan beĆ«indigen wij ook pas later jouw abonnement bij ons. Dus dan is op dit moment de belangrijkste vraag: zijn je nieuwe diensten al actief? En zo ja, per welke datum?

Als dat al geweest is, dan ga ik er natuurlijk achteraan om de boel hier recht te trekken.


Vanaf 5 november hebben jullie alles al.uitgezetĀ :drooling_face: .Ā 

Niks functioneerde meer, precies vlgs afspraak

Ā 

Groet angelique


Duidelijk, @lique0805! Dan klopt er inderdaad iets niet aan onze kant. Het lijkt erop dat de opzegging is vastgelopen in het systeem. Daarvoor heb ik nu een melding aangemaakt om te zorgen dat de opzegging voltooid gaat raken. DeĀ kosten wordenĀ dan automatisch gecrediteerd terug naarĀ die voltooiingsdatum. Handmatig zorgen we dan voor de rest van de creditering terug naar 5 november. Het is danĀ nu even afwachten op bericht van de afdeling die hier mee bezig gaat. Dat kan enkele dagen duren. Ik kom er hier bij je op terug zodra ik reactie van ze heb.


Hoi @lique0805, hier ben ik weer. Ik zie dat de beƫindiging van het abonnement inmiddels voltooid is. De slotfactuur met de automatische creditering terug naar die voltooiingsdatum is ook geweest. Ik zie alleen niet dat ook het stuk daarvoor, terug naar 5 november al is gedaan. Dat heb ik nu bij dezen alsnog gedaan. Dat betreft een periode net iets minder dan een maand. Ik heb daarom ook zo goed als een maandbedrag aan credit ingevoerd. Je krijgt hiervoor rond 13 januari een aanvullende slotfatuur waarop dit bedrag verwerkt wordt. Het wordt dan binnen enkele dagen bijgeschreven op je rekening.


Heel fijn. Dank je welĀ