Skip to main content

Heel leuk dat e.e.a. gewijzigd is met de ontvangers vip5202. Maar zet mijn software maar weer terug. 

 

Sindsdien alleen maar gezeur met die ontvangers. Sinds gisteren starten de ontvangers niet meer op, blijven hangen op software downloaden. Weet niet welke software, maar het is wel een keer goed denk!? Heb al een keer 2 ontvangers moeten updaten aan die experiabox, maar het kan toch niet iedere keer de bedoeling zijn dat het op die manier moet...

Ze hangen keurig aan het netwerk, alles werkte. Maar door een update.... Werkt het nu niet meer. 

Heb mijn eigen router, alles heeft continu netjes gewerkt. 

 

KPN los het even op.

Klinkt als een DNS probleem, bij voorbeeld als de CloudFlare servers worden gebruikt.

De door KPN gepushte DNS servers hebben dat probleem niet.


Tja... bekend probleem. Ik denk toch dat er niets anders op zit dan even de Experiabox er weer tussen te hangen. Anders kun je lang wachten.


Het heeft gewoon netjes gewerkt, er is dan iets veranderd. 

Feit is wel zo dat ik er van begin te balen. Je betaalt voor een dienst, de dienst wordt continu onderbroken door zogeheten updates en upgrades.

Doe dat even lekker in de eigen speeltuin en pas als het goed werkt. Dan pas publiceren. 


Tja, toch maar even de DNS servers in je router vervangen door die van KPN:

195.121.1.34

195.121.1.66

Dan krijg je die dbl-307 foutmelding niet meer bij het updaten.

Daarna kun je terug naar jouw keuze van DNS servers (die hebben immers altijd zo netjes voor je gewerkt).:nerd:


Heb geen cloudflare DNS erin staan, heb al een tijdje die KPN DNS erin staan.

Het is gewoon de dienst en de update, gewoon erg jammer. Slecht getest.

Nu verwachten ze zeker dat ik terug ga naar die experiabox...

 


Hoi @mhoogenkamp, bedankt voor je bericht. Ik kan me de frustratie wel voorstellen. De updates zijn niet aangekondigd en worden inderdaad gewoon gepusht. Er is helaas geen weg terug. Omdat mijn reactie laat komt -excuus daarvoor-, vraag ik mij af of het inmiddels is opgelost en hoe? Heb je de ontvangers laten updaten via de Experiabox of via je eigen router? 
Ik ben hier echt in thuis, maar wil graag voor je navragen of hier iets aan te doen is qua instellingen, zodat de updates in de toekomst gewoon worden uitgevoerd over de eigen router.  
Welk type router gebruik heb je aangesloten? 


Hallo, ik moest de experiabox aansluiten om 1/2 te kunnen updaten. De andere VIP box is stuk gegaan door de update. 

Nadat ik de experiabox weer afgekoppeld had, deed de vip box het weer via mijn eigen router.

 

Gebruik zelf een unifi usg met script van coolhva. Als je die opzoekt dan zie precies wat erin staat. Niet heel veel bijzondere opties. Maar netjes clean geconfigureerd. Als het voortaan via de eigen router kan graag. 

De nieuwe vip box ligt momenteel op het postkantoor. Zal ik morgen even ophalen.

 

Bedankt  voor je berichtje.


@mhoogenkamp Ik heb nog geen reactie ontvangen, maar ben wel benieuwd of de nieuwe box werkt en of de update daar ook/wel geladen is? 


Vanwege drukte heb ik de box nog niet kunnen ophalen. Zal dit morgen gaan doen en dan laat ik het je weten.

 

Mvg,

 

Mark


@mhoogenkamp Geen bericht is vaak goed bericht. Ik neem aan dat de nieuwe apparatuur inmiddels is geïnstalleerd dat je weer met plezier en in alle rust tv kunt kijken. :blush: Mocht je in de toekomst weer een vraag hebben, dan zie ik je graag terug op het Forum. 


Hallo Lisa,

 

Ik had gisteren pas tijd om e.e.a. uit te voeren. 

 

Gelukkig werkt het nu met eigen netwerk om alles up2date te maken. 

 

Erg fijn

 

 


Super om te horen, Bedankt voor het melden hier. :sunglasses:


Reageer