Skip to main content
Sticky

De KPN TV+ App: de nieuwe app voor online tv-kijken

  • 11 December 2023
  • 498 reacties
  • 42121 keer bekeken
De KPN TV+ App: de nieuwe app voor online tv-kijken

Je kunt bij KPN ook op je mobiele apparaten tv kijken met onze app. Deze hebben we nu helemaal vernieuwd: de KPN TV+ app! Hier lees je meer over onze nieuwe app.

 

 

De nieuwe KPN TV+ app

De KPN TV+ App is een nieuwe app en vervangt de oude KPN Interactieve TV app. Daarmee kijk je live tv en al je favoriete streamingdiensten op 1 scherm. Zoeken naar je favoriete film of serie is nog makkelijker. En we maken het persoonlijk. Want je krijgt aanbevelingen op basis van wat je graag kijkt. Even geen tijd om te kijken? Maak een handige kijklijst met je favorieten voor later. Ook deel je heel makkelijk je enthousiasme over die ene serie met je vrienden.

 

Kijk al je favoriete entertainment

Naast lineaire tv, vind je nu ook alle grote streamingdiensten in 1 app! 

Van deze streamingdiensten kun je alle content terugvinden en afspelen (mits je een abonnement/account hebt bij die dienst). Je wordt, zodra je een programma kiest om te bekijken, direct doorgeleid naar de eigen app van de streamingdienst zelf. Op jouw profiel kun je instellen welke streamingdiensen je zichtbaar wil hebben in de app.

 

Zoeken is nog makkelijker

Op zoek naar die ene film of serie? Vind makkelijker wat je wilt zien met onze zoekfunctie. Klik op het zoek-icoon rechtsboven en leef je uit! Je kan over alle streamingdiensten heen zoeken.  Ook YouTube-content kun je er vinden en afspelen.

Profielen

 

Maak het persoonlijk

De KPN TV+ app ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8).

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

Een profielnaam mag je zelf verzinnen en een profielfoto is niet verplicht. Persoonlijke aanbevelingen krijg je alleen indien je toestemming geeft. 

 

Kijklijst

Kijklijst

Je kunt programma's, series en films met een druk op de knop toevoegen aan je kijklijst. Zo kun je makkelijk terugvinden op het moment dat je wilt gaan kijken. Dit geldt ook voor programma's van streamingdiensten.

Komt er iets voorbij dat je al gezien hebt of waar je niet in geïnteresseerd bent? Druk op de al-gezien knop.

 

Gepersonaliseerde aanbevelingen

Is je favoriete film/serie net afgelopen en ben je op zoek naar iets nieuws om te kijken? De KPN TV+ app denkt met je mee! Op basis van jouw kijkgedrag, laten wij die content zien die past bij jouw profiel. Wil je liever geen aanbevelingen? Dan kun je dit bij de profielinstellingen uitzetten.

 

Nieuwe gids

Zoom in, zoom uit en zie in 1 oogopslag welk programma je nu terug kan kijken, nu live is en welke erna komt. Maak hiervoor gebruik van onze nieuwe gids!

 

Sharing is caring

Heb je familie of vrienden die ook KPN hebben en de TV+ App gebruiken? Dan kun je ze nu vanuit je profiel in de app een vriendschapsverzoek sturen. Programma gespot dat echt iets is voor die ene vriend? Je kunt de kijktip met hem delen vanuit de app.

 

 

 

 

 

Nieuw: Ontdek Sport statistieken toegevoegd! dBeta]

We hebben een hele gave sport feature in de TV+ app toegevoegd.  Daar kun je de uitslagen, wedstrijden, poulestanden en speeldata inzien met een heleboel statistieken per wedstrijd! Selecteer jouw favoriete landen en ontvang meldingen wanneer de wedstrijd begint en wanneer er gescoord wordt. Dat maakt het volgen van het EK via de App nog leuker en overzichtelijker. 

 

De KPN TV+ app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb feedback op de TV+ App, waar kan ik deze kwijt?

Je kunt in de app zelf feedback indienen. Ga naar je profiel (rechtsonder) en kies dan voor instellingen (tandwiel icoon rechtsboven) en ga naar Feedback.
 

Kan ik de app zelf downloaden?

Ja. in de App Store en de Play Store kun je KPN TV+ App vinden en downloaden.
 

Kan ik ook terug naar de ‘oude’ TV app?

Nee, je kunt de update niet terugdraaien.


Draaien voor full screen

Op dit moment is het nog niet mogelijk om automatisch naar full screen te gaan wanneer je de telefoon/tablet draait. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te fixen. Tip: Tik vanuit het kleine scherm op het full screen icoontje, en draai daarna pas je scherm.

 

Waarom zie ik geen Pluspakket content?

De eerste stap is gezet om het Pluspakket on demand toe te voegen aan de TV+ App. Je vindt een groot gedeelte van de films in de tegelrij ‘Films in het Pluspakket’ op de startpagina. Je ziet de films alleen als je ook daadwerkelijk het Pluspakket hebt.

Goed om te weten: de films komen nog niet naar voren via de zoekfunctie. De rest van de films (en series) worden z.s.m. toegevoegd.

 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.



Update topic: 17-07-2024

Hoi @Waarom-niet en @Sanne van KPN .

Waar jullie het over hebben is deze storing op NPO 1, 2 en 3. Probleem oplossing loopt nog. Althans voor zover ik weet. 

 


Dus omdat dat een feit is lost dit het probleem op met de app wat mensen ervaren. 

Voor mij is gemak, belangrijker dan die betere kwaliteit beeld. :)


waardeloze service nog nooit zo een slechte service en bereikbaar zijn mee gemaakt geven nergens antwoordt op word niet terug gebeld de  KPN winkel in Helmond zegt hoef je niks naar te doen,

geen tevreden klant .


dit is niet leuk

Wat is het probleem dat jij ervaart?


Hoi @Piet zes dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik zou je dan willen vragen om een nieuw topic aan te maken. Dan kan de community en wij jouw verder helpen.


In plaats van de gids per zender vertikaal aan te bieden is deze nog immer enkel horizontaal. Met laatste update met inzoom functie, wat daar het voordeel van is, is mij een raadsel.

Echt tientallen reviews van gebruikers die aangeven de functie van vertikale gids per zender nodig te hebben. KPN reageert enkel met de korte reactie ‘we geven het door aan de ontwikkelaars‘ maar update na update wordt er niks mee gedaan. Ook het irritante gepriegel van extra klikken om afspelen in groot scherm voor elkaar te krijgen blijft maar aanhouden. Update na update.

Dan luister je niet naar je klanten. Op deze manier lijkt het of opnames inplannen en afkijken via de app actief wordt afgeremd en dit bedrijf klanten die op deze manier tv kijken - en daar extra voor betalen - niet wil behouden.

Wel fijn dat ondertiteling nu via de  instellingenpagina aangezet kan worden!


Echt tientallen reviews van gebruikers die aangeven de functie van vertikale gids per zender nodig te hebben. 

Mag ik eens vragen wat het voordeel is van een verticale gids per zender?

Ik heb dat nooit begrepen want als ik de gids gebruik dan is de reden vrijwel altijd ... "Is er nog wat leuks op televisie dat ik nu (of straks) kan gaan kijken". Om die vraag de beantwoorden zie ik dus liever meer zenders per tijdstip dan alle tijdstippen van één zender.

Ik ben dan ook oprecht benieuwd welke "vraag" jij beantwoord wilt zien met het gebruik van de gids.

 

Ik ben het overigens met je eens dat er een verticale gids zou moeten komen maar dan wel dat je als abonnee kan kiezen tussen verticaal en horizontaal.

 

Ook het irritante gepriegel van extra klikken om afspelen in groot scherm voor elkaar te krijgen blijft maar aanhouden. 

Welk gepriegel bedoel je dan?

Als ik een uitzending ga kijken en op het full-screen knopje druk dan gaat hij direct full-screen in landscape mode. Op mijn tablet kan ik dan door het draaien van mijn tablet switchen tussen landscape en portrait. Op mijn telefoon werkt dat niet, daar is full-screen alleen in landscape mogelijk.

Ervaar jij iets anders en zo ja, op wat voor een apparaat is dat dan?


is de reden vrijwel altijd ... "Is er nog wat leuks op televisie dat ik nu (of straks) kan gaan kijken". Om die vraag de beantwoorden zie ik dus liever meer zenders per tijdstip dan alle tijdstippen van één zender.

wjb, programmeer je geen opnames?

Ik kijk bijna dagelijks een stuk of 12 zenders af. Het ene programma op de ene zender wat ik wil opnemen begint om 19:00 bijvoorbeeld. En op een andere zender weer 22:00. En andere weer 20:30. 

Ik scroll en schuif me nu een versuffing tussen die gewenste zenders en de tijdstippen. Want op de telefoon zie je vrijwel alleen maar één programma per zender. Al programma's gemist met opnemen door deze K*T gids.

Zolang het op de TV+ alleen horizontaal is gebruikte ik de verticale in de telefoon. Maar die is nu ook weg. Voor mij totaal min-punt in ontvanger én telefoon momenteel. Zware onvoldoende voor kpn op dat punt.


is de reden vrijwel altijd ... "Is er nog wat leuks op televisie dat ik nu (of straks) kan gaan kijken". Om die vraag de beantwoorden zie ik dus liever meer zenders per tijdstip dan alle tijdstippen van één zender.

wjb, programmeer je geen opnames?

Klopt, ik gebruik de app niet om programma's op te nemen. De reden is dat ik die opnames in 95% van de gevallen dan toch niet terug zou kunnen kijken op mijn TV ontvanger. Iets met HD-"Glas" zenders en apps.😡


PeterG schreef:

Ik scroll en schuif me nu een versuffing tussen die gewenste zenders en de tijdstippen.

Nu je weet hoe je in de gids kunt uitzoomen 😉 scroll en schuif je je dan nog een versuffing?


Iets minder. Maar heb graag overzicht van enkele uren per zender. 

Kijk nu bijna altijd eerste via de app van http://tvgids.nl en stel daarna de opnames in. 

Wat het overzicht betreft is de gids in tv+ nog 'het best'. Minst slecht. 


Echt tientallen reviews van gebruikers die aangeven de functie van vertikale gids per zender nodig te hebben. 

Mag ik eens vragen wat het voordeel is van een verticale gids per zender?

Ik heb dat nooit begrepen want als ik de gids gebruik dan is de reden vrijwel altijd ... "Is er nog wat leuks op televisie dat ik nu (of straks) kan gaan kijken". Om die vraag de beantwoorden zie ik dus liever meer zenders per tijdstip dan alle tijdstippen van één zender.

Ik plan mijn opnames circa een week van tevoren. De ene zender heeft bijv. wel interessante herhalingen en programma's in de vroege middag (zoals BBC soms in het weekend) terwijl andere zenders helemaal niks van mijn gading hebben rond die tijd. Als ik per zender kan scrollen, dan heb ik veel sneller een goed overzicht.

Ik ben heel blij met voor 5 euro extra per maand de opname functie. Want daardoor kan ik heel gericht kijken én ik kan reclames doorspoelen. Dat scheelt heel veel tijd, ergernis en levert me veel kijkgenot op.

 

Ik ben dan ook oprecht benieuwd welke "vraag" jij beantwoord wilt zien met het gebruik van de gids.

Als ik een review schrijf bij de Google app store krijg ik als antwoord dat ik hier moet zijn.

Ik ben het overigens met je eens dat er een verticale gids zou moeten komen maar dan wel dat je als abonnee kan kiezen tussen verticaal en horizontaal.

 

Ook het irritante gepriegel van extra klikken om afspelen in groot scherm voor elkaar te krijgen blijft maar aanhouden. 

Welk gepriegel bedoel je dan?

Als ik een uitzending ga kijken en op het full-screen knopje druk dan gaat hij direct full-screen in landscape mode. Op mijn tablet kan ik dan door het draaien van mijn tablet switchen tussen landscape en portrait. Op mijn telefoon werkt dat niet, daar is full-screen alleen in landscape mogelijk.

Ervaar jij iets anders en zo ja, op wat voor een apparaat is dat dan?

Ik gebruik voor tv kijken via de tv+ app een oud mobieltje, Android. Elke keer als ik op afspelen druk, moet ik rechtsonder in het programma dat dan gaat afspelen een klein icoontje aanklikken. Meestal moet ik dat minimaal 3x aanklikken voor ie ‘m pakt.


De laatste tijd hapert de app continu als ik een programma dat ik heb opgenomen terug kijk. Hij blijft hangen, herhaalt korte stukjes. Wil niet goed doorspoelen. Heel vervelend kijken. Is hier een oplossing voor?


Dag, Sinds de tv+ app is het beeld en synchronisatie van geluid niet goed op mijn tablet. Alleen bij opgenomen programma's . Bij live tv kijken is het beeld en geluid wel goed. Tablet is Lenovo met Android 10.


@Theopoulisse Ik heb het zelfde probleem met 2 tablets Lenovo M10 android 12. De anders is M11 met android 11. Heb heel veel haperingen bij live kijken. Ook bij opgenomen programma's het zelfde probleem. Geluid loopt ook niet gelijkt. Dit probleem doet zich alleen voor op de KPN + app. NLZIET en Canel+ werken gewoon perfect. Ik hoop dat de techneuten van KPN dit spoedig willen gaan oppakken. Alvast mijn dank hiervoor.


En ondertussen maar dik betalen


Ik ervaar geen problemen met het niet gelijk lopen van beeld en geluid bij opnames of haperingen bij live kijken. Ik gebruik een Xiaomi Pad 5 met Android 13 maar ook op mijn OnePlus 5T met Android 10 ervaar ik geen problemen.


Ik kijk nu KPN+ TV via internet op beide lenovo  tablets en dat gaat wel helemaal goed. Dus voor de duidelijkheid NIET via de KPN TV + app. Iemand een oplossing waarom via het internet wel goed gaat en via de app van KPN TV+ niet goed gaat.


Al geprobeerd. Het betreft alleen opgenomen programma's. Live gaat wel goed


Dat is wel gek inderdaad. Jullie kunnen daar het beste een eigen topic voor aanmaken. In dit centrale topic is het niet handig om dat te bespreken, er kunnen meerdere dingen door elkaar lopen dan. Als je een eigen topic maakt heb je alle voor jou relevante antwoorden daar.


@Theopoulisse

Jullie kunnen daar het beste een eigen topic voor aanmaken. In dit centrale topic is het niet handig om dat te bespreken, er kunnen meerdere dingen door elkaar lopen dan. Als je een eigen topic maakt heb je alle voor jou relevante antwoorden daar.

Zou je dit willen doen? Zoals Jasper eerder al aangaf willen we het hier on-topic houden. Ik heb je eerdere berichten hier daarom ook verwijderd, zie ook de huisregels
Voor het gemak de link naar een nieuw topic aanmaken. Kunnen we je daar verder helpen!


Sorry als het antwoord al ergens tussen de 450+ reacties staat, maar komt de nieuwe TV+ app ook beschikbaar op de Chromecast?


Hoi Mies. Je doelt dan op een rechtstreekse installatie van de app op de Chromecast zelf? Je kan sowieso casten natuurlijk vanaf een telefoon of tablet richting de Chromecast.


Reageer