Skip to main content

Als laatste van de grote Nederlandse providers, komt KPN (eindelijk!) met een App voor de Apple TV!

Vanmiddag trof ik een verkoper van KPN die glasvezel abonnementen aan de man/vrouw/x probeerde te brengen en hoera, die kwam met heugelijke bericht dat in augustus de KPN TV App voor de Apple TV gelanceerd wordt!

Beter laat dan nooit! 
 

 

Leuk nieuws @Berteman ! 

Misschien vind je het leuk om hier in dit topic een uiteenzetting te schrijven wat je allemaal met Apple TV kunt doen? Want niet iedereen weet dat even goed. 


Laten we hopen dat dit bericht klopt. Verkopers praten wel vaker onzin om iets aan de man te kunnen brengen, dus ik moet het nog maar zien…


@Noordzee: De Apple liefhebbers heel goed weten wat je allemaal kunt met de Apple TV en dit topic lijkt me dan ook niet het juiste, om de alle mogelijkheden van de Apple TV te vermelden. De Apple haters zijn toch niet te overtuigen en dat is mijn missie ook niet. Iedereen zijn voorkeur.

@mikedemunck: Het is afwachten maar er is ook een App voor de Amazon Fire Stick, dus KPN lijkt eindelijk een stap voorwaarts te maken en daarmee een achterstand in te lopen


@Berteman 

Ik vraag me af of je nu leden die heel graag Appel tv app van kpn willen gaan gebruiken. 

Blij maakt met een dode mus. 

Ik zal die verkoper uitspraak maar met een korrel zout nemen.

 


Onlangs werd op de vraag of er een AppleTV in de planning zit nog door een KPN medewerker gezegd: “Ga ik niet direct van uit”


Goedemorgen allen en in het bijzonder @Berteman, ik ben bang dat ik slecht nieuws kom brengen:

Het klopt dat er een app voor Fire TV toe is gevoegd, deze is gebaseerd op de smart tv app en daardoor was hij relatief eenvoudig te bouwen. Apple TV is wel even andere koek, hier moet iets volledig nieuws voor ontwikkeld worden en dat zal op korte termijn niet gebeuren (dit hebben we vanmorgen nagevraagd bij de mensen die over de app gaan). Ik ben dus bang dat de verkoper zich heeft vergist 🙁


Wie wil er nou een Apple TV box? Die kost meer dan het dubbele van een Android-TV box en is bovendien geen open platform.


Wie wil er nou een Apple TV box? Die kost meer dan het dubbele van een Android-TV box en is bovendien geen open platform.

Iets met Google, privacy en verdienmodellen. Google komt er bij mij niet in. Daarbij hier hebben we hier een volledig Apple huishouden, de integratie van de AppleTV met andere Apple producten is fantastisch. Er komt waarschijnlijk binnenkort een goedkopere variant (stick) van de appletv, dus dan zijn de kosten geen argument meer.

Erg jammer dat kpn dit al zo lang laat liggen. Maar goed, totdat er een appletv app is geen tv abbo voor mij, dan voldoet NLZIET meer dan prima.


Google komt er bij mij niet in.

@mikedemunck . Dat is bij mij dus andersom. 

Iets met Google, privacy en verdienmodellen.

Dan heb je je volgens mij daarop nog nooit georiënteerd mbt Apple.

Ontwikkel en productiekosten van bijvoorbeeld de 10 waren 150 euro. Want ze laten ze nota bene assembleren in …. China! Tegen lage kosten. En hier lag ie voor € 1000,-- in de winkels. Hoezo verdienmodel?
Het opperhoofd van Apple laat een privéjacht in Nederland bouwen voor zo'n 500 miljoen euro!

En om alle apparaten samen te laten werken wil Apple alles van me weten. Wat mijn neef allemaal niet moest opgeven bij activeren van zijn nieuwe Apple telefoon, je wilt het niet weten….

Toedeloe Apple. Ik ga me met mijn Nederlandse beurs niet laten naaien 😁. Apple heb ik net zo’n hekel aan. Een ernstige allergie mag je het wel noemen. 

B.T.W. KPN brengt ook geen app voor Apple tv. Dat heeft een (mischien wel meerdere) reden. Ten eerste dat er allerlei beperkingen en beveiligingen worden opgelegd. En de prijs die Apple wil voor in de app-store. Het blijft wb Apple bij kpn bij de mobiele app.


I

Google komt er bij mij niet in.

@mikedemunck . Dat is bij mij dus andersom. 

Iets met Google, privacy en verdienmodellen.

Dan heb je je volgens mij daarop nog nooit georiënteerd mbt Apple.

Ontwikkel en productiekosten van bijvoorbeeld de 10 waren 150 euro. Want ze laten ze nota bene assembleren in …. China! Tegen lage kosten. En hier lag ie voor € 1000,-- in de winkels. Hoezo verdienmodel?
Het opperhoofd van Apple laat een privéjacht in Nederland bouwen voor zo'n 500 miljoen euro!

En om alle apparaten samen te laten werken wil Apple alles van me weten. Wat mijn neef allemaal niet moest opgeven bij activeren van zijn nieuwe Apple telefoon, je wilt het niet weten….

Toedeloe Apple. Ik ga me met mijn Nederlandse beurs niet laten naaien 😁. Apple heb ik net zo’n hekel aan. Een ernstige allergie mag je het wel noemen. 

B.T.W. KPN brengt ook geen app voor Apple tv. Dat heeft een (mischien wel meerdere) reden. Ten eerste dat er allerlei beperkingen en beveiligingen worden opgelegd. En de prijs die Apple wil voor in de app-store. Het blijft wb Apple bij kpn bij de mobiele app.

Deze discussie ga ik niet aan, al is het alleen maar omdat het behoorlijk offtopic is, verder staat je post bol van de onjuistheden. Gebruik lekker het platform waar je je prettig bij voelt zou ik zeggen. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet wat je in dit topic komt doen… Alleen Apple bashen?

Voor een ieder die wél graag een AppleTV ziet verschijnen, hopelijk gaat ook KPN als laatste grote provider in NL hier snel mee aan de slag… Het wordt wel eens tijd.


je post bol van de onjuistheden

Tja, als jij niet grondig eens Apple onderzoekt, zul je dat niet snappen.

En je ook eens goed verdiepen in Google.

En inderdaad. Ik heb een bloedhekel aan Apple.

Technisch is Apple prima hoor. Qua privacy zal het ook wel goed zijn (hoewel… in China geassembleerd). Maar het verdienmodel is vreselijk (nadelig voor consumenten).

Maar goed, als jij graag meer dan het dubbele voor apparaten betaalt t.o.v. Android apparaten (open platform dus wél meerdere merken beschikbaar) dan vind ik dat prima. 

Maar ik heb een Nederlandse portemonnee. En aan leningen voor smartphones doe ik niet. Dan kan je het sowieso niet betalen als je iets moet lenen.

Fijn dat je aandelen lijkt te hebben van Apple. Kennelijk.

Alleen Apple bashen?

Wat doe jij dan?

Google komt er bij mij niet in


je post bol van de onjuistheden

Tja, als jij niet grondig eens Apple onderzoekt, zul je dat niet snappen.

En je ook eens goed verdiepen in Google.

En inderdaad. Ik heb een bloedhekel aan Apple.

Technisch is Apple prima hoor. Qua privacy zal het ook wel goed zijn (hoewel… in China geassembleerd). Maar het verdienmodel is vreselijk (nadelig voor consumenten).

Maar goed, als jij graag meer dan het dubbele voor apparaten betaalt t.o.v. Android apparaten (open platform dus wél meerdere merken beschikbaar) dan vind ik dat prima. 

Maar ik heb een Nederlandse portemonnee. En aan leningen voor smartphones doe ik niet. Dan kan je het sowieso niet betalen als je iets moet lenen.

Fijn dat je aandelen lijkt te hebben van Apple. Kennelijk.

Alleen Apple bashen?

Wat doe jij dan?

Google komt er bij mij niet in

 

 

Waarom ik een apple tv gebruik ipv chrome cast?

Simpel, ik kan games streamen vanaf mijn pc en als ik dit wil met een vergelijkbaar product kom ik uit op de nvidia shield welke net zo duur is als een apple tv.

Ik gebruik de apple tv ook om muziek te streamen naar boxen die weer met airplay bediend worden, ik krijg een pop up met camera beeld wanneer iemand aanbelt, tijdens tv kijken (via de apple tv).

Zo zijn er nog genoeg andere redenen dan privacy vs kosten etc. Voor ieder wat wils toch?

Ik heb ook een hollands portemonnee maar heb echt geen lening nodig om apple producten te kopen dus dat is kakklare onzin


Ach ja die discussie Apple (ios) / Google (Android)

Wel of topic. 

Voordeel van Android is dat je veel keuze hebt van verschillende merken apparaten.

Ik ben wel van mening dat kpn ook een Apple tv app moet ontwikkelen. (Net als bij T-Mobile) 

Ik zelf gebruik alleen het Android platform. 

 


Op het gebied van apps loopt kpn daarmee wel ietsje achter op Ziggo en T-mobile .

Apple gebruikers kunnen vooralsnog de mobiele app van de iPhone casten m.b.v. die Apple TV. Voordeel: dat werkt ook op vakantie (buiten je eigen woonadres).


Goedemorgen allen en in het bijzonder @Berteman, ik ben bang dat ik slecht nieuws kom brengen:

Het klopt dat er een app voor Fire TV toe is gevoegd, deze is gebaseerd op de smart tv app en daardoor was hij relatief eenvoudig te bouwen. Apple TV is wel even andere koek, hier moet iets volledig nieuws voor ontwikkeld worden en dat zal op korte termijn niet gebeuren (dit hebben we vanmorgen nagevraagd bij de mensen die over de app gaan). Ik ben dus bang dat de verkoper zich heeft vergist 🙁

Er is een App voor de iPhone en iPad dus het is geen rocket science om iets voor de Apple TV te ontwikkelen. Tenzij de wil ontbreekt natuurlijk. 

Of de verkoper zich heeft vergist? Kennelijk is deze dan niet goed geïnstrueerd of misschien wel geïnstrueerd om de wenselijke antwoorden te geven. 


Ik heb een paar reacties verwijderd (dank voor de melding, @Anneke-Anna).

@smartb, je mag zeker wat vinden van berichten van anderen. En als je daar een reactie op wilt geven, dan is dat ook ok. Maar als jouw reactie niet inhoudelijk wat toevoegt, zou ik je wel aanraden twee keer na te denken voor je reacties plaatst zoals je nu deed. 

Verder, in het algemeen: het topic gaat over Apple TV, en is in die zin gericht op mensen die Apple TV (willen) gebruiken en dit een leuk/handig product vinden. Je kunt zeker een discussie gaan voeren over Apple versus andere fabrikanten en wie er dingen beter of slechter doet. Misschien komen daar wel hele leuke inzichten uit. Maar daar kun je dan beter een apart topic voor openen. Als je hier in het topic een kritische noot wilt plaatsen, geef die dan gelijk in je eerste bericht de nodige context. Reacties van een enkele zin missen vaak wat nuance en kunnen daardoor heftigere tegenreacties oproepen. Waardoor een topic ook eerder uit de bocht kan vliegen.


 

Dan heb je je volgens mij daarop nog nooit georiënteerd mbt Apple.

Ontwikkel en productiekosten van bijvoorbeeld de 10 waren 150 euro. Want ze laten ze nota bene assembleren in …. China! Tegen lage kosten. En hier lag ie voor € 1000,-- in de winkels. Hoezo verdienmodel?
Het opperhoofd van Apple laat een privéjacht in Nederland bouwen voor zo'n 500 miljoen euro!

En om alle apparaten samen te laten werken wil Apple alles van me weten. Wat mijn neef allemaal niet moest opgeven bij activeren van zijn nieuwe Apple telefoon, je wilt het niet weten….

Toedeloe Apple. Ik ga me met mijn Nederlandse beurs niet laten naaien 😁. Apple heb ik net zo’n hekel aan. Een ernstige allergie mag je het wel noemen. 

B.T.W. KPN brengt ook geen app voor Apple tv. Dat heeft een (mischien wel meerdere) reden. Ten eerste dat er allerlei beperkingen en beveiligingen worden opgelegd. En de prijs die Apple wil voor in de app-store. Het blijft wb Apple bij kpn bij de mobiele app.

Soms is geen reactie beter. En dit is weer een voorbeeld.

Maar vooruit, als we dan toch offtopic gaan: Het zal je als vastgeroeste KPN Fanboy waarschijnlijk ontgaan zijn, maar sinds 1988 is ook de wereld waarin KPN opereert veranderd. KPN is nét zo gericht op verdienmodellen. Of dacht je dat de aandeelhouders van KPN tevreden zijn met een groene bril, een KPN Petje en KPN Vlaggetje? Het salaris van topman Joost Farwerck is ook niet mis. Of dacht je soms dat die het voor het salaris van de Minister President doet?

De CEO van Apple laat een jacht bouwen in Nederland? Dus? Wat dat te maken heeft met de Apple TV is me niet helemaal duidelijk maar hoe dan ook: dat is mooi voor het bedrijf van de jachtbouwer, zijn personeel, het aanzien van Nederland en de Nederlandse schatkist. Maar ondertussen komt de CEO van Apple op zijn prachtige Nederlandse jacht, niet meer bij van het lachen: het bedrijf dat zich in Nederland profileert als de beste, loopt op het gebied van innovatie hopeloos achter: vooral vast blijven houden aan tv-boxjes. Een App voor de Apple TV? Nog nooit van gehoord!

En ja, Apple laat de producten in China assembleren. Maar denk je soms dat je Arris Vip 2952, je ZTE xxv 7200 en je Experiabox V10 in Nederland door Willem Alexander zelf in elkaar geprutst zijn omdat er een gestileerd KPN kroontje opstaat? Echt, die komen ook allemaal uit China. En over ZTE en veiligheid is genoeg te vinden. Ook  jouw Samsung Televisie en telefoon bevatten onderdelen die in China zijn gemaakt. De TV’s van Samsung werden onder andere in India in elkaar gezet maar toen de Indiase overheid belasting ging heffen op de geïmporteerde onderdelen en om betere arbeidsomstandigheden voor het personeel vroeg sloot Samsung de Indiase fabrieken om naar Vietnam te vertrekken. Heel fijn bedrijf dus ook.

Of de producten van Apple duur zijn, is natuurlijk relatief. Kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs. Voor mijn werk gebruik ik een iPhone 6S (die gelanceerd is in 2015) en werkt nog steeds als een zonnetje. Met de laatste iOS 15.5 en nog volledig ondersteund, maar de Samsung S8+ uit 2017, die toch ook dik € 800 kostte, is ondertussen qua updates rijp voor de kliko. Tel uit je winst. 

Juist omdat Apple een gesloten systeem is, is het veel veiliger dan Android. En hoe ironisch… je zorgen maken om veiligheid maar ondertussen wel gluren op de telefoon van je neefje. De pot verwijt de ketel...

Misschien kan je nog delen, wat jouw neef allemaal aan privacy gevoelige informatie moest delen om alles samen te laten werken. Ik herken dat niet zo maar wellicht heb ik dat dan over het hoofd gezien.

Je mag kritisch op Apple zijn. Dat ben ik ook. En ook op KPN. Maar je vergeet in al je verontwaardiging kennelijk óók KPN dik aan Apple verdient want KPN verkoopt ook Apple producten. Als je consequent bent, stap je daarom op en ga je op zoek naar een andere provider.

Tot slot: is het geen beter idee of dit soort off-topic reacties op je eigen site onder Apple bashing te plaatsen? Komt het vast veel beter tot zijn recht.

 

 

 


Ik heb een paar reacties verwijderd (dank voor de melding, @Anneke-Anna).

@smartb, je mag zeker wat vinden van berichten van anderen. En als je daar een reactie op wilt geven, dan is dat ook ok. Maar als jouw reactie niet inhoudelijk wat toevoegt, zou ik je wel aanraden twee keer na te denken voor je reacties plaatst zoals je nu deed. 

Verder, in het algemeen: het topic gaat over Apple TV, en is in die zin gericht op mensen die Apple TV (willen) gebruiken en dit een leuk/handig product vinden. Je kunt zeker een discussie gaan voeren over Apple versus andere fabrikanten en wie er dingen beter of slechter doet. Misschien komen daar wel hele leuke inzichten uit. Maar daar kun je dan beter een apart topic voor openen. Als je hier in het topic een kritische noot wilt plaatsen, geef die dan gelijk in je eerste bericht de nodige context. Reacties van een enkele zin missen vaak wat nuance en kunnen daardoor heftigere tegenreacties oproepen. Waardoor een topic ook eerder uit de bocht kan vliegen.

Er zijn meerdere reacties die inhoudelijk niets aan het onderwerp toevoegen maar alleen als doel hebben, KPN veren in het achterste te steken en Apple en Apple gebruikers te Bashen.


Ik geef de voorkeur aan een iPhone, degelijk en what you see is what you get, maar ik kies ook liever voor een Chromecast ipv Apple TV, omdat Android apparaten meer te tweaken zijn en mede daarom de keuze voor Android bij (externe) ontwikkelaars sneller gemaakt is. Dit zie je ook vaak bij updates, bijvoorbeeld Android telefoons krijgen sneller een update voor een app dan een Apple product. 

Apple kiest er voor om toch dwars te blijven liggen met opladers en built in walls in iOS software. Nu is dit de laatste tijd meer toegankelijk, ook dankzij jailbreaks. Apple is daar toch op ingesprongen en heeft iOS meer toegankelijk gemaakt. Dit gaat ook gelden voor opladers. Die monopolie positie verschuift gelukkig. Ik denk dat dit mede de redenen zijn waarom er geen Apple TV bij KPN beschikbaar is, hoe goed en degelijk de Apple producten ook zijn.
Ik ben fan van Apple producten, een iPhone sowieso maar ik blijf bij een betaalbare en veelzijdige lang bruikbare Chromecast. 


Momenteel gebruik ik voor de slaapkamer de Samsung Smart TV app, maar ik haal de Samsung TV liever van het internet af vanwege de reclame en het feit dat Samsung ‘meekijkt’. 
 

Ik heb een Pi-Hole draaien, dus veel trackers worden wel geblokkeerd, maar ik zou het liefst een KPN TV app op de AppleTV gebruiken.
 

Ik heb 2 smart TV’s in huis, maar gebruik uitsluitend de Apple TV’s voor alle ‘smart’ zaken. 1 van de TV’s heeft Android TV, die heb ik dus niet verbonden met het internet. De Samsung TV heeft internet nodig vanwege de KPN app.
 

De AppleTV blinkt met name uit vanwege de gebruiksvriendelijkheid en snelheid.


Ach lekker weer dat Apple en Android kamp, de mijne is beter.

Ik kan geen ervaring uitspreken, maar het gesloten ecosysteem van Apple staat mij niet aan, daarbij verdienen ze ook met onze gegevens hun geld, prima wat mij betreft, maar dan wel voor normale prijzen graag  dus tot die tijd, alles android hier, is het tenminste duidelijk dat je betaald met je gegevens.

@PeterG Laat de Apple ceo hier ook al een boot bouwen, dacht dat die van Bezos was van Amazon.

Zijn het er dan 2, goed voor de economie hier zou ik zeggen, komt er wat terug wat ze hier ophalen.😁😁😁


 

@PeterGLaat de Apple ceo hier ook al een boot bouwen, dacht dat die van Bezos was van Amazon.

Zijn het er dan 2, goed voor de economie hier zou ik zeggen, komt er wat terug wat ze hier ophalen.😁😁😁

Het wachten is op de aankondiging dat Joost Ferwick een jacht besteld. Maar dan is dat natuurlijk geen issue voor @PeterG, want ja… de KPN baas …🤭. En mede mogelijk gemaakt door de verkoop van die afgrijselijke Apple producten. 😂😂😂


Die roeiboot is allang klaar voor hem, gezien de inkomsten van Bezos of van Joost, daar zit nog wel een paar euro per seconden verschil in in het voordeel van Bezos.😁😁


Laat ik eens iets melden wat niet direct nadelig is voor het merk Apple, maar wel jammer voor de liefhebbers.

Het '’probleem'’ is dat kpn uitsluitend op de Nederlandse markt opereert met 2,3 miljoen tv-klanten. O.a. Ziggo (Liberty Global) en T-mobile zijn internationals waarbij de app ontwikkelkosten één keer over meer landen verdeeld kan worden.

Met tegelijk méér potentiële klanten die Apple willen gebruiken. Hoeveel TV klanten van kpn gebruiken Apple? En hoeveel dáárvan wil THUIS de Apple box gebruiken voor tv kijken met meer restricties dan via de kpn ontvanger?

Komt nog bij ontwikkelkosten én het percentage van de tv klanten wat daadwerkelijk THUIS de Appel box gaat en wil gebruiken om kpn tv mee te kijken. En de kosten die Apple berekent om het in de Apple-store te hebben.

Dan is voor kpn denk ik het rekensommetje wel in het voordeel van de mobiele app maar niet voor de Thuis-app gevallen.

En dan is het voor Apple gebruikers een nadeel dat dat dus geen open platform is.


@PeterG Als zelfs de nederlandse publieke omroep een app heeft voor apple tv...