Skip to main content

Waarom kan ik via de KPN TV app geen televisie kijken in Italie?

Hoi @Design69, balen dat de KPN TV app niet werkt in Italië. Hier kunnen meerdere redenen voor zijn.

  • Je hebt jouw locatie niet aan staan. Om buitenshuis televisie te kijken, moet de locatie op jouw telefoon aan staan. Hiermee kunnen we bepalen of je inderdaad binnen de EU bent. Het bepalen van je locatie gebeurt buiten de app om in het besturingssysteem van je telefoon (Android of iOS). KPN weet dus niet waar jij bent; we weten alleen dat je in Europa bent. Je locatie onthouden we niet en gebruiken we niet voor andere doeleinden.
  • Sommige zenders staan het niet toe om buitenshuis te kijken. Deze zenders kun je alleen kijken als je verbonden bent met jouw thuisnetwerk. Welke zenders je wel kunt kijken, lees je hier: Zenderoverzicht (klik daarna op ‘Online tv-kijken (onderweg)’.
  • Je probeert via de Smart TV app te kijken. Deze app werkt alleen op een televisie die in jouw thuisnetwerk staat. Op een televisie in Italië gaat dit niet werken.
  • Je bent verbonden met een netwerk met VPN. Ben je bijvoorbeeld verbonden met het wifi netwerk van een hotel? Dan kan het zijn dat die een VPN hebben draaien, waardoor er een IP-adres van buiten de EU geregistreerd wordt. Dan werkt de KPN TV app niet, want deze werkt alleen binnen de EU.

Hi Denise, dank voor je reactie. De locatievoorziening staat aan, punt 2 en 3 zijn niet van toepassing want deze is niet zender gerelateerd maar de app werkt helemaal niet. Blijft over de VPN. Dat zou kunnen. Overigens hadden we vorig jaar in Cannes een appartement gehuurd en toen werkte de app ook niet. Gelukkig hebben we NLZiet nog want die werkt altijd en overal en beperkt je gebruik ook niet tot een telefoon of Ipad 😉 Ik denk dat jullie gewoon te grote beperkingen opleggen aan de gebruikers. Aan de ene kant snap ik het maar slim? Nee, dat denk ik niet. Ga liever mee in de grote flow van gebruikers en zorg dat die niet zonder de KPN willen :-)


Welke beperking bedoel je precies? Dat sommige zenders niet werken buitenshuis en dat je daarom ook je locatie aan moet hebben? Dat is iets wat de zenders bepalen. Zenders geven ons wel of niet uitzendrechten voor buitenhuis. Dat is niet iets wat wij zelf bepalen. In dat opzicht is het heel anders dan bijvoorbeeld Netflix of Youtube, wat overal wel werkt.

Maar goed, je zegt dat de app helemaal niet werkt. Wat werkt er niet? Wat zie je? Krijg je een foutmelding? Is er wel voldoende internetsnelheid om KPN TV te kijken? 


Reageer