Skip to main content

Sinds pakweg een maand verdwijnen er opnames, al binnen een paar weken na opname. Eerst al mijn 66 afleveringen van Masterchef Australie, nu steeds meer, de laatste afleveringen van Heel Holland Bakt, en ga zo maar door. Ik heb een ipad air 2, met ios 15.5.

ik heb nog ruim opslagcapaciteit.

 

ik wordt er doodziek van ergernis van :(

 

ideeën? Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd. Op de tv zijn de afleveringen ook weg.

 

Je hebt één opnamepakket voor al je devices, dus ontvanger(s) en online en app. Dus dat ze dan overal weg zijn klopt.

66 afleveringen??? Met 1 per week kom ik op méér dan een jaar al voor de oudste. Theoretisch zijn er dan nu 52 lijkt me.

Had je ze nog helemaal niet gezien? Zo'n lange serie ga je toch niet eerst helemaal opnemen en dan pas kijken? Ik wis afleveringen altijd direct na het kijken. Ook van series. Om ruimte te behouden, je kijkt ze vaak nooit meer en bewaren is geen optie. Het blijft

1️⃣ Tot hooguit 1 jaar (365 dagen/52 weken) na opname/uitzending bewaard én

2️⃣ Bij meer dan 100 % ( 200 uur ) zullen de oudste opnamen, ook al zijn ze bv nog geen maand, ook overschreven worden.


5 afleveringen per week.

ik kijk dus anders dan jij, ik wil bingen, en de oudste opname was van november 2021. Da’s nog geen jaar dus.

Er worden opnames van drie weken geleden, een week geleden, een maand geleden, geleidelijk, elke dag wat, verwijderd. Eigenlijk alles voor 1 april, en daarna hier wat, daar wat.

 

ik heb 32% ruimte over. Zelfs al had ik dat niet, nu toch inmiddels wel, maar het verdwijnen gaat door.


Poeh, dan 70+ afleveringen in meerdere dagen achter elkaar?

Bingen is: meer dan 1 aflevering aansluitend kijken. Met 5 in de week kijk ik ze dan meestal per week in een weekend…. Dan binge je ook. Ook de maandag- en dinsdagavonden kun je dan vullen, want dan is er geen r**t op televisie. En dan hier zelfs zo'n 150 kanalen (niet alleen bij kpn) beschikbaar.

66 afleveringen. Commerciële zender dus zeker 75 minuten opnametijd per aflevering. (in-/uitloop en reclame's tijdens).

Met 66 afleveringen kom ik al aan 83 uur…. van de 200. Als je nog meer lange series tegelijk opneemt, zonder te kijken/wissen, gaat het hard.

En met 66 afleveringen zit je dan al aan 52 uur reële kijktijd. Uitgaande van 47 minuten  per aflevering. Daar valt niet meer tegenaan te bingen lijkt me.

66 afleveringen lijkt mij ook meerdere competities. Dat houden die kandidaten toch ook niet vol?

We merken overigens wel dat van Net5 opnames '’eerder'’ verdwijnen (Grey's Anatomy, New Amsterdam). Of dat met rechten te maken heeft of met een probleem in het opnamesysteem wordt nog uitgezocht.

Betreft het hier ook Net5?

 


Masterchef australie is inderdaad Nrt5.


En hoe zo’n serie in elkaar zit: of die kandidaten dat volhouden heeft toch nergens iets mee te maken?


Om te bingen hoef je toch niet eerst alle afleveringen opgenomen te hebben? Het zijn er nu al dik 60. Als je ‘de hele dag' kijkt dan haalt men er n.m.m. zo'n 8 per dag. Je kan de reclame overslaan dus ca. 46 minuten per aflevering, dat is ruim 6 uur per dag. Dan heb je nu al een aardig voorraadje.

Zelf 'haal’ ik nooit meer dan 3 afleveringen op een dag.


37% vrij, niks ouder dan twee maanden. Vannacht 6 afleveringen van The Sister Boniface Mysteries foetsie. Toch wel gek?

 

Graag wel actie nu van KPN. Alvast een klacht ingediend bij Klachtenkompas.


Vannacht 6 afleveringen van The Sister Boniface Mysteries foetsie.

Die serie is al 3 x uitgezonden. Voor het eerst maanden geleden. Had je die nu nog niet gekeken?

Je kan Boniface opnieuw opnemen! Woensdag om 14:50 beginnen ze weer met afl. 1 ! 😀

Heerlijke serie. Maandag- en dinsdagavond is er niks bijzonders en heb toen steeds op één van deze avonden de aflevering van het weekend ervoor gekeken. Je hoeft deze niet te bingen. Losse afleveringen.


Geloof niet dat je de clou van opnemen begrijpt. Gek ook dat kpn je er een jaar bewaartijd voor geeft als iedereen kijkt zoals jij. Bovendien: ben jij van kpn?


En waarom verdwijnen ze? 


Ja hoor. Ik begrijp de clou van opnemen prima. Sterker nog. Ik neem ALLES op. En kijk het dan wat later zodat ik o.a. reclames (commerciëlen) kan overslaan.

Alleen sport en nieuws kijk ik als het wordt uitgezonden, live. Herhalingen of samenvattingen van sport kan me gestolen worden.

Opnemen is uitgesteld kijken. Niet bewaren. Want dat kan toch niet eindeloos.

Bij wekelijkse vervolgseries kijk ik eens in de 2 weken 2 afleveringen achter elkaar. Die er daarna dan weer afgaan.

Series met een verhaaltje per aflevering kijk ik elke week en wis de aflevering dan weer.

Ik “bewaar” niets wat ik gezien heb.

En waarom verdwijnen ze?

Geen idee. Nog geen last van gehad. Ook niet met films (die er bij mij soms wel maanden op staan)


Hallo @RunnieDePunnie, welkom.

Vreemd dat opnames verdwijnen terwijl de opnames jonger dan 1 jaar oud zijn én je nog genoeg ruimte over hebt. Ik heb op dit moment geen verklaring hiervoor. Maar ik ga het in ieder geval noteren, zodat we dit hopelijk kunnen laten onderzoeken.

Zou je wat voor mij willen doen? Maak de komende tijd even aantekeningen van jouw opnames. De informatie die ik graag van je ontvang:

  • Welk programma je opneemt
  • Op welke zender dit programma is
  • Op welke datum en tijdstip dit programma is
  • Of het een eenmalige of seriematige opname is
  • Of en wanneer de opname verdwijnt 

 

Als je wat informatie hebt verzameld, dan ontvang ik dat graag. Deze informatie kan ons helpen in het uitzoeken van dit probleem.


Ik doe mijn best, maar ben heel verdrietig en boos. Pakket is ook niet gratis. De klantenservice loopt keer op keer hetzelfde protocol door zonder enig resultaat. :(

 

ik kan je trouwens zo een screenshot sturen van mijn itv-app, dan zie je direct hoe of wat.  Dan kan ik daarna zeggen wanneer iets verdwenen is.

Gisteren Agatha Raisin weer ingepland, omdat de serie die ik opgenomen heb sinds gisteren verdwenen is. De nieuw geplande serie-opname was vanochtend alweer weg.


Ik snap dat het enorm frustrerend is dat opnames ineens verdwijnen. Daarom ook mijn aanbod om dit te laten onderzoeken. Maar ik heb daarvoor wel meer informatie nodig. Mijn collega's kunnen met die informatie namelijk gericht zoeken. Daarom toch mijn vraag om het de komende tijd in de gaten te houden. En aantekeningen te maken. 


Zal ik doen!


Dit fenomeen komt ook wel eens voor als er ook een andere klant per ongeluk op hetzelfde abonnementsnummer kijkt.

Klopt het abonnementsnummer in je decoder? Is dat hetzelfde als wat vermeld is in MijnKPN? Het bestaat uit 14 cijfers, doorgaans beginnend met 200000….

Het gaat heel soms mis met decoderwissels.

Dan is er een piepsuperkleine kans dat iemand jouw ingeleverde krijgt zonder dat deze is opgeschoond (qua abogegevens). Of andersom.

@Denise_ 


Dank je, waar vind ik dat nummer in mijn decoder?


Die vind je onder menu - informatie. Daar staat het (itv) abonnementsnummer.

In MijnKPN; Thuis - Abonnementsgegevens: Informatie & instellingen


De nummers zijn gelijk.


@Denise_ 

 

De problemen doen zich al een paar dagen niet voor.

 

wat er tot nu toe verdwenen is, betreft Canvas, Eén, Net5, BBC first, BBC1, BBC2, NPO1, 2, en 3, alle zenders waarvan ik opneem.

een paar speelfilms, docu’s, hele series, halve series (eerste 5 afleveringen, enz.), soms in één keer, soms in fases met een paar afleveringen per keer. 
regelmatig verdwijnende planningen

 

opnamedata allemaal, m.u.v.Masterchef Australia, van dit jaar. 
 

opmerkelijk detail: ik heb me aangemeld als tester voor de nieuwe tv-ontvanger van KPN, maar toen de afleveringen van Masterchef Australie begonnen te verdwijnen, heb ik me afgemeld, hoewel ik was ingeloot. Ik moest voor die aanmelding veel privé-gegevens doorgeven. Het geeft me geen goed gevoel dat het verdwijnen van de opnames na aanmelding begonnen is.

 

ik las ergens op dit forum bij een vergelijkbaar probleem al# antwoord of er geen persoon bij KPN bij de opnames van die persoon kon. Vandaar dat ik hier aan moest denken.

 

ik blijf opletten en zal aantekeningen maken.


@sabine 

 

Vannacht verdween een aflevering van Sister Boniface, BBC First, ergens uit eind mei.

vannacht verdween Ik Vertek: Even weg van 28 mei.


NPO1 (ik vertrek: even weg).


En zo stond de ontvanger vanmiddag om 17.15 op 14.15 en was deze niet meer te bedienen zonder opnieuw te starten :( 

het wordt steeds gekker.


Bedankt voor de informatie @RunnieDePunnie! Ik neem het even over van Denise. Heb je voor mij ook de specifieke momenten van deze opnames? Bijvoorbeeld Ik Vertrek. Wanneer werd deze exact uitgezonden, welke dag en welk tijdstip? Als je een aantal voorbeelden hebt van wat er precies verdween dan kan ik dit doorgeven aan mijn collega's. Houd de aantekeningen bij, je bent al goed op weg!


Hebben jullie geen omroepgegevens?