Skip to main content

Zou de afstandsbediening voor KPN TV /Thuis eens een goede make over kunnen krijgen. Dat ding is zo brak, hij hapert vaak of doet het bij terug of vooruitspoelen van opgenomen programma's niet of niet goed. Daarnaast is hij gebruiksonvriendelijk. In vergelijking met de Ziggo TV afstandsbediening is die van KPN echt antiek zowel qua look and feel maar ook in het gebruik. 

 

Wat toegevoegd zou moeten worden is

 

(1) De mogelijkheid tot spraak (zodat je de zender die je zoekt ook kan inspreken)

 

(2) Verlichting van de toetsen zodat wanneer je in het donker kijkt toch goed kan zien wat je aan het doen bent.

 

(3) Het ontwerp moet anders, de witte afstandsbediening ligt niet fijn in de hand en voelt goedkoop aan en hij is te glad en valt daardoor vaak.

 

(4) Cijferknoppen moeten naar beneden verplaatst worden. De apps, Netflix en rechts button moeten verplaatst worden naar boven aan. De Terug en vooruitspoel knoppen ook naar boven. 

 

Ik hoop dat dit snel prioriteit krijgt. De afstandsbediening lijkt een sluitpost bij een prachtig product wat KPN Thuis TV in wezen is. 

Wat mij betreft hoeft er helemaal niets aan te veranderen dat ding is prima.


Persoonlijk zie ik ook veel punten voor verbeteringen aan de afstandsbediening, 
TV-ontvanger en zelfs functionaliteiten op de Experiaboxen. Toch zit er wel een
“maar” aan. Ik denk dat het voor nu voor KPN er belangrijk is, om juist onder de
motorkap de zaken goed te controleren. Het forum loopt vol met klachten over
de nieuwe software voor de TV-ontvangers en ik denk dat nog meer “verbeteringen”
dit niet beter zal gaan maken. 


Ja gewoon zoals hij is is hij uitstekend.

 

Staat het je niet aan dan koop je toch een programmeerbare afstandsbediening die aan al je wensen voldoet?