Skip to main content

Toen ik vanavond mijn TV en de settopbox aan zette, kreeg ik op alle zenders (niet bij zenderwissel) regelmatig heel kort zwart beeld. In de loop van 10 minuten werd dit steeds frequenter.

Het compleet opnieuw opstarten van de settopbox hielp niets.

Op dit moment heb ik alleen zwart beeld waarbij het lampje van de settopbox groen brandt. Het opnieuw aansluiten van de HDMI kabel lost niets op en gaf zelfs een keer ruis.

Het verwisselen van de HDMI kabel lost het ook niet op.

De op de TV aangesloten Apple TV werkt zonder problemen, de TV is dus het probleem niet.

Suggesties?

Na voor de vierde keer de stekker opnieuw in de settopbox te hebben gestoken is het probleem opgelost.

Hoe????

Ik weet het niet.


@JRS54 Welkom hier! Bedankt voor je bericht. Oef… zwart beeld is nooit een goed teken. Wat goed dat je zelf al het een en ander zelf hebt uitgesloten. Het ziet er naar uit dat er iets mis is met de ontvanger. 
Kom het menu nog wel in beeld als je die opent? Als dit zo is, dan kan het tijdelijk stroomloos maken van de ontvanger het probleem verhelpen. Heb je de ontvanger al eens handmatig gereset of stroomloos gemaakt? 
Wat wat hiervan het resultaat? 
 


Ik heb vier keer de settopbox stroomloos gemaakt en het probleem doet zich inmiddels niet meer voor. Ik heb bij de laatste keer stroomloos maken ook even de plug van de netwerkkabel bewogen.

Moeilijk te zeggen of dat de oplossing is geweest aangezien ik daaromtrent nooit een melding in beeld heb gezien.

We zien wel of dit eenmalig is of dat het probleem weer terug komt.

 


Yess! Dat is in ieder geval goed nieuws. Hou het nu vooral even in de gaten. Je weet ons te vinden als we iets voor je kunnen betekenen. :hugging:


Reageer