Skip to main content

Gisteravond op verzoek van mijn vrouw mij aangemeld via KPN bij Disney+. Helaas is dit niet via een gewone tv te ontvangen. Moet dus via app of ander toestel. Ik dacht dat het gewoon zichtbaar was via het menu van KPN net als Netflix. Helaas is dat niet mogelijk. De telefoniste ( wel heel aardig ) kon mij niet helpen. Ik zou het na een maand op kunnen zeggen. Ik wil dit eigenlijk met terugwerkende kracht stoppen. Ik ben al heel lang klant van KPN. Deze service heb ik nog nooit gehad. Morgen kan ik weer terugbellen……. Ben benieuwd

Blijkbaar is de beschikbare info verre van voldoende, het enige wat KPN bied is de Disney abonnementskosten via hun factuur verrekenen. 

 

Ik was ook in de veronderstelling dat de app beschikbaar zou zijn de formuleringen zijn hier en daar verwarrend om het vriendelijk te houden.


 


Chromecast eenmalig kopen, in een hdmi poort van je tv pluggen, met wifi verbinden en daarna kan elke beschikbare app gestreamd worden vanaf je telefoon of tablet naar de tv. 


Tja.

Op kanaal 205 staat het duidelijk vermeld.

En op de website ook. ( http://kpn.com/disney )

Hetzelfde geldt voor Viaplay. Wel via je kpn abonnement af te nemen (dus te betalen), maar niet via de ontvanger als app beschikbaar.

Heb je geen moderne(re) smart-tv. Veel mensen hebben die al en daar zit gewoon de Disney+ app op.

Verder is er keuze uit wel 10 streaming apparaten onder de € 80 waar je een hele meuk apps op kan gebruiken die de kpn doos niet heeft en niet krijgt. HBO max, Viaplay, Disney+, NLziet, NPO plus, KIJK, RTL XL, etc.

Apple TV kan ook maar is wel duurder; van af zo'n € 150,--.


Sorry maar het betreffende topic vooral de titel schept toch een andere verwachting bij mij.

 Die 'duidelijkheid' zou er via elke weg moeten zijn.

 

 

En dan de eerste zin van dat topic.

Disney+ is beschikbaar bij KPN vanaf 21 april 2022. Een wens van veel klanten die uitkomt!

Dezelfde verwachting schept de titel van de door Peter gelinkte website ook.

Disney+ bij KPN, dat is simpleweg onjuist, het moet zijn  Disney+ via KPN.

 

Was het nu echt zo'n grote wens het Disney abonnement via de KPN factuur te voldoen? De app op de box zal toch een grotere wens zijn.

 

In ieder geval voor de topic starter zit er niks anders op dan de maand kosten voor lief nemen of een geschikt apparaat aanschaffen.

 


@Galdor68 

Met de kanttekeningen die je aangeeft ben ik het wel eens nu je dat zo aangeeft. 

Aan de andere kant... voor de tv dienst koopt men of heeft men een tv zonder dat bij kpn neer te leggen. En één blik bij apps op tv en je ziet dat de ontvanger de Disney app en andere niet heeft. 


We hebben natuurlijk onderzoek plicht, in dit geval ben ik van mening dat als de klant binnen 14 dagen op zegt omdat de dienst niet gebruikt kan worden er een volledige teruggave rechtvaardig is. Juist door de verwarrende en verwachting scheppende tekst.

 

De genoemde opties om dan zelf iets aan te schaffen hoe goed bedoeld ook, nemen het probleem niet weg.  Ik ben zeer benieuwd hoe een reclame commissie dit ziet 


We hebben natuurlijk onderzoek plicht, in dit geval ben ik van mening dat als de klant binnen 14 dagen op zegt omdat de dienst niet gebruikt kan worden er een volledige teruggave rechtvaardig is. Juist door de verwarrende en verwachting scheppende tekst.

 

De genoemde opties om dan zelf iets aan te schaffen hoe goed bedoeld ook, nemen het probleem niet weg.  Ik ben zeer benieuwd hoe een reclame commissie dit ziet 

 

Op een Smart tv, Chromecast, etc. kan je Disney+, Netflix, ViaPlay, etc. kijken.

KPN is alleen maar een doorschuifluik voor de financiële afhandeling.

Ik heb Disney+ via Disney+ afgenomen en met een jaar abonnement. Betaal je 10 maanden en 2 maanden gratis. 

En Disney+ heeft zonder extra kosten 4K.

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app's van de Smart tv, nooit problemen. 😉


@joop2011 daar gaat het juist om, KPN schept een verkeerde verwachting. Anders had de topic starter dit nooit besteld. 

 

Hoe we dit wel kunnen zien is onbelangrijk de afhandeling en dit soort topic's voorkomen daar gaat het om.


@joop2011 daar gaat het juist om, KPN schept een verkeerde verwachting. Anders had de topic starter dit nooit besteld. 

 

Hoe we dit wel kunnen zien is onbelangrijk de afhandeling en dit soort topic's voorkomen daar gaat het om.

Ja maar staat gewoon in de Disney+ topic
“Let op: Disney+ is niet beschikbaar als app of kanaal op de KPN tv-ontvanger.”
 


Ergens behoorlijk ver weg staat dat inderdaad en nogmaals de verwachting wordt gewekt dat de app op de box zou zitten daar heb ik moeite mee. 

Ik verwacht eerlijk gezegd volledige schadeloos stelling voor deze klant als de dienst meteen is geannuleerd binnen 14 dagen. Na een maand opzeggen is wat mij betreft niet acceptabel.


Mijns inziens is kpn duidelijk zat,..

 

Disney+ is inderdaad Bij kpn,.. Want je kunt het als aanvullend abonnement erbij afnemen. En niet elk abonnement is gebonden aan een App. 

​Disney+ Via​​​​ kpn schept juíst de verwachting dat het via de tv ontvanger is te bekijken. 🙄​​


Ergens behoorlijk ver weg staat dat inderdaad en nogmaals de verwachting wordt gewekt dat de app op de box zou zitten daar heb ik moeite mee. 

Ik verwacht eerlijk gezegd volledige schadeloos stelling voor deze klant als de dienst meteen is geannuleerd binnen 14 dagen. Na een maand opzeggen is wat mij betreft niet acceptabel.

 

Ik begrijp wat je bedoelt.

Mensen lezen alleen de kop en niet verder.

Als je dat in kranten doet, krijg je ook een andere indruk dan wanneer je het hele verhaal leest.

Kort gezegd, kijk verder dan je neus lang is en lees ALLES. 😉

En om Disney+, ViaPlay, etc.  te zien, zijn er ruim voldoende oplossingen. 


Gelukkig staat het in de voorwaarden via kpn ook duidelijk vermeld 🤣 er is een mooie blauwe knop met meer informatie. 

Klant is er mee akkoord gegaan. Bedenktijd zit er sowieso niet op. En het is overal duidelijk dat het niet op de ontvanger zit.

Ook rechtstreeks bij Disney+ is er géén bedenktijd 

 


Met alles eens wat wordt genoemd, echter blijf ik erbij dat de kop al duidelijker moet zijn. Dus : Betaal nu je Disney+ abonnement via de KPN factuur.

Ik kwam pas na het verder lezen achter dat het niet zo mooi was als ik in eerste instantie dacht, en de topic starter kwam er helaas voor hun pas te laat achter.

 

Ik hoop voor @Andree Tr dat er een acceptabele oplossing komt zonder het moeten aanschaffen van hardware, om de dienst te kunnen gebruiken. 

 

Hier laat ik het verder bij.

 


Ergens behoorlijk ver weg staat dat inderdaad en nogmaals de verwachting wordt gewekt dat de app op de box zou zitten daar heb ik moeite mee. 

Ik verwacht eerlijk gezegd volledige schadeloos stelling voor deze klant als de dienst meteen is geannuleerd binnen 14 dagen. Na een maand opzeggen is wat mij betreft niet acceptabel.

 

Ik begrijp wat je bedoelt.

Mensen lezen alleen de kop en niet verder.

Als je dat in kranten doet, krijg je ook een andere indruk dan wanneer je het hele verhaal leest.

Kort gezegd, kijk verder dan je neus lang is en lees ALLES. 😉

En om Disney+, ViaPlay, etc.  te zien, zijn er ruim voldoende oplossingen. 


“Mensen lezen alleen de kop en niet verder.”

En de gemiddelde organisatie/bedrijf speelt daar,  willens en wetens, maar wat graag op in als in dat er misbruik van gemaakt wordt waar de klant dan toch de dupe van wordt. Dáár valt ook wat over te zeggen natuurlijk. Transparant en duidelijk zijn. En niet via allerlei omwegen en kleine lettertjes moeten doorspitten. 


Ergens behoorlijk ver weg staat dat inderdaad en nogmaals de verwachting wordt gewekt dat de app op de box zou zitten daar heb ik moeite mee. 

Ik verwacht eerlijk gezegd volledige schadeloos stelling voor deze klant als de dienst meteen is geannuleerd binnen 14 dagen. Na een maand opzeggen is wat mij betreft niet acceptabel.

 

Ik begrijp wat je bedoelt.

Mensen lezen alleen de kop en niet verder.

Als je dat in kranten doet, krijg je ook een andere indruk dan wanneer je het hele verhaal leest.

Kort gezegd, kijk verder dan je neus lang is en lees ALLES. 😉

En om Disney+, ViaPlay, etc.  te zien, zijn er ruim voldoende oplossingen. 


“Mensen lezen alleen de kop en niet verder.”

En de gemiddelde organisatie/bedrijf speelt daar,  willens en wetens, maar wat graag op in als in dat er misbruik van gemaakt wordt waar de klant dan toch de dupe van wordt. Dáár valt ook wat over te zeggen natuurlijk. Transparant en duidelijk zijn. En niet via allerlei omwegen en kleine lettertjes moeten doorspitten. 

 

Dat valt wel mee.

Een goede kop maken is niet zo eenvoudig.

Kijk maar in de krant, het belangrijkste bij de krant is om de lezer te trekken om het artikel te lezen.

 

En mijn advies, niet altijd negatief denken, maar positief.

Bij mij is het glas halfvol, bij vele is het glas halfleeg. (een bekend gezegde). 


Ergens behoorlijk ver weg staat dat inderdaad en nogmaals de verwachting wordt gewekt dat de app op de box zou zitten daar heb ik moeite mee. 

Ik verwacht eerlijk gezegd volledige schadeloos stelling voor deze klant als de dienst meteen is geannuleerd binnen 14 dagen. Na een maand opzeggen is wat mij betreft niet acceptabel.

 

Ik begrijp wat je bedoelt.

Mensen lezen alleen de kop en niet verder.

Als je dat in kranten doet, krijg je ook een andere indruk dan wanneer je het hele verhaal leest.

Kort gezegd, kijk verder dan je neus lang is en lees ALLES. 😉

En om Disney+, ViaPlay, etc.  te zien, zijn er ruim voldoende oplossingen. 


“Mensen lezen alleen de kop en niet verder.”

En de gemiddelde organisatie/bedrijf speelt daar,  willens en wetens, maar wat graag op in als in dat er misbruik van gemaakt wordt waar de klant dan toch de dupe van wordt. Dáár valt ook wat over te zeggen natuurlijk. Transparant en duidelijk zijn. En niet via allerlei omwegen en kleine lettertjes moeten doorspitten. 

 

Dat valt wel mee.

Een goede kop maken is niet zo eenvoudig.

Kijk maar in de krant, het belangrijkste bij de krant is om de lezer te trekken om het artikel te lezen.

 

En mijn advies, niet altijd negatief denken, maar positief.

Bij mij is het glas halfvol, bij vele is het glas halfleeg. (een bekend gezegde). 

 

Niet zo neerbuigend doen Joop.

Ik zeg dat niet omdat ik dénk dat het zo werkt, ik weet dat het zo werkt. Daar komt geen glas, vol, leeg, halfvol, whatever, aan te pas. 


Ergens behoorlijk ver weg staat dat inderdaad en nogmaals de verwachting wordt gewekt dat de app op de box zou zitten daar heb ik moeite mee. 

Ik verwacht eerlijk gezegd volledige schadeloos stelling voor deze klant als de dienst meteen is geannuleerd binnen 14 dagen. Na een maand opzeggen is wat mij betreft niet acceptabel.

 

Ik begrijp wat je bedoelt.

Mensen lezen alleen de kop en niet verder.

Als je dat in kranten doet, krijg je ook een andere indruk dan wanneer je het hele verhaal leest.

Kort gezegd, kijk verder dan je neus lang is en lees ALLES. 😉

En om Disney+, ViaPlay, etc.  te zien, zijn er ruim voldoende oplossingen. 


“Mensen lezen alleen de kop en niet verder.”

En de gemiddelde organisatie/bedrijf speelt daar,  willens en wetens, maar wat graag op in als in dat er misbruik van gemaakt wordt waar de klant dan toch de dupe van wordt. Dáár valt ook wat over te zeggen natuurlijk. Transparant en duidelijk zijn. En niet via allerlei omwegen en kleine lettertjes moeten doorspitten. 

 

Dat valt wel mee.

Een goede kop maken is niet zo eenvoudig.

Kijk maar in de krant, het belangrijkste bij de krant is om de lezer te trekken om het artikel te lezen.

 

En mijn advies, niet altijd negatief denken, maar positief.

Bij mij is het glas halfvol, bij vele is het glas halfleeg. (een bekend gezegde). 

 

Niet zo neerbuigend doen Joop.

Ik zeg dat niet omdat ik dénk dat het zo werkt, ik weet dat het zo werkt. Daar komt geen glas, vol, leeg, halfvol, whatever, aan te pas. 

 

Mijn excuus als dat zo over komt.

Dat is absoluut niet mijn bedoeling.

 

Waar ik op doelde was, dat veel mensen negatief denken.

Als dat neerbuigend overkomt, dan mijn oprechte excuses hiervoor. 

 

Ik heb zelf vele jaren in de verkoop bij een professionele groothandel gewerkt.

En bij ons kwam de kant altijd op nummer 1.

En de klant behouden vonden wij net zo belangrijk als nieuwe klanten krijgen.

Ben nu al een paar jaar met pensioen na 50 jaar te hebben gewerkt.

Werk nu 1 a 2 dagen per week via een 65+ uitzendbureau, omdat ik werken nog steeds leuk vind. 😉


Met alles eens wat wordt genoemd, echter blijf ik erbij dat de kop al duidelijker moet zijn. Dus : Betaal nu je Disney+ abonnement via de KPN factuur.

Ik kwam pas na het verder lezen achter dat het niet zo mooi was als ik in eerste instantie dacht, en de topic starter kwam er helaas voor hun pas te laat achter.

 

Ik hoop voor @Andree Tr dat er een acceptabele oplossing komt zonder het moeten aanschaffen van hardware, om de dienst te kunnen gebruiken. 

 

Hier laat ik het verder bij.

 

Als goeie klant van KPN weet je dat je KPN TV-Ontvanger een waardeloos ding is, dus is gewoon bekend!