Skip to main content

Sinds 3-12-2024 zit ik bij kpn en daarvoor bij odido. Ik ben daar weggegaan omdat daar diverse problemen waren die odido niet wou of op kon lossen. Maar het lijkt wel of ik problemen mee heb genomen.

Ik heb hieronder een lijstje wat mij is opgevallen.

4-12-2025:

19:09 uur sbs6 stilstaand beeld, geluid ging verder

20:29 uur Espn haperend beeld

6-12-2024:

19:09 uur stilstaand beeld, geluid ging verder

11-12-2024:

19:58 uur geluid en beeld niet synchroon, rtl4

14-12-2024:

20:56 uur geluid haperde rtl4

Opstarten van de tv box duurt langer, ook als je een app heb gebruikt en weer terug gaat naar kpn. Dit speelt volgens het forum ook bij anderen.

31-12-2024:

Geluid op rtl4 valt geregeld weg (aftelmoment)

1-1-2025

19:53 uur beeld haperde rtl4 

Ik heb van 27-12 t/m 31-12 de tv box uit gehad(spanningsloos) maar het duurt nu ook weer langer met opstarten.

En dan kan ik vandaag(3-1-25) ook niets veranderen in de app en ben ik alle voordelen kwijt.

Ik heb ook mijn twijfels of ik de entertainment korting krijg.

Zitten de tv ontvangers rechtstreeks bekabeld aangesloten op de KPN Box 12?

Ja zeker want ik ga de tv box niet via wifi verbinden.

Zit er een switch of DVS tussen?

Ook niet de tv box is direct aangesloten.

Mooi dat jullie willen helpen, maar misschien is het beter dat kpn zelf reageert op de punten omdat ik bij odido ook al problemen had.

Ook niet de tv box is direct aangesloten.

Mooi dat jullie willen helpen, maar misschien is het beter dat kpn zelf reageert op de punten omdat ik bij odido ook al problemen had.

Dit is een klanten helpen klanten forum.

Je kan ook gratis 0800-0402 bellen (klantenservice).

Odido is een hele andere provider dan KPN.

Hebben niets met elkaar te maken.

Uiteraard willen we je graag helpen.

Heb je glasvezel of koper?

Werkt internet goed? 

Kijk je via de KPN tv ontvanger of via de KPN tv app (via de Smart tv)?

Ik denk zo te lezen via de KPN tv ontvanger en waarschijnlijk heb je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en je modem / router is waarschijnlijk de BOX12.

Ik vind het ook mooi dat anderen willen helpen dat is ook niet erg, maar ik denk dat voor dit probleem kpn nodig is.

Dat weet ik dat odido en kpn andere providers zijn, maar ze hebben wel iets met elkaar te maken. En dat is dat odido de glasvezelkabel van kpn gebruikt.

En ik heb eerst altijd op dsl kabel gezeten zonder problemen en ben ruim 2,5 jaar terug overgegaan op glasvezel en is het geregeld problemen. Odido deed geen enkele moeite op het op te lossen en ben ik dus over gestapt met de gedachte dat het opgelost was. Dus dat aan de kastjes van odido lag(2 modems en 5 tv boxen in 1 jaar gehad). Maar blijkbaar lijkt er toch wel wat meer aan de hand te zijn, dus of de centrale of de kabel of het kastje waar de kabel binnen komt is iets mee. Dit is nooit uitgesloten door odido omdat ze nergens aan mee wilden werken.

Dat is echt maar heel kort het verhaal waarom ik ben overgestapt.

Ik heb de laatste kastjes gekregen van kpn dus zullen vast die types zijn.

KPN gaat hier ook zomaar niet wat aan doen. Ze willen eerst zeker weten dat het niet aan je eigen netwerk ligt.

Heb je al eens een andere kabel gebruikt tussen KPN Box en tv ontvanger? Gewoon even tijdelijk los over de vloer. Een fabriekskabel, waar de stekkers niet zelf aangezet zijn? Alle andere apparatuur losgekoppeld? 

Het is toch heel toevallig dat ik nu weer dingen ervaar die er niet horen te zijn. Dus dan zou het volgens mij wel heel raar zijn als het aan mijn netwerk ligt. Terwijl ik toen ik op DSL zat GEEN problemen heb gehad. Dan had ik toen ook problemen moeten hebben met mijn netwerk en die waren er niet. Dat is pas gekomen toen ik op glasvezel werd aangesloten.

En ik heb gewoon een kabel waar de stekkers aangegoten zijn omdat dit het meest betrouwbaar is. En ja toen ik bij odido zat heb ik de kabel is vervangen, van de meegeleverde kabel (cat5) naar nu een cat7 kabel. 

Maar ik krijg nu wel een beetje door dat het hier waarschijnlijk hetzelfde is qua werkwijze. 

Misschien is cat 7 wel het probleem.

https://community.kpn.com/internet-9/cat7-kabel-werkt-niet-op-v12-607035

Ik heb nu de cat7 kabel vervangen voor een cat5 kabel.

Maar het zal me verbazen als het dan nu wel ineens weer goed is. 

Ik heb gelijk de modem spanningsloos gehad.

In principe zou een CAT7 kabel moeten kunnen werken, maar dat is wel overkill.

Cat5E is voldoende en CAT6 werkt ook goed.

En als je de CAT7 van de Box12 naar de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt lopen, dan zou dat de oorzaak kunnen zijn.

Heb ik al vaker iets over gelezen op het forum.

Voor internet zou je met CAT7 kabel geen problemen hebben, verwacht ik.

Heeft het vervangen van de kabel tussen tv-ontvanger en modem nog voor verbetering gezorgd, ​@Frank- ?

@Denise van KPN daar kan ik nu nog niets opzeggen, want de modem is van de spanning geweest en tv box heb ik een herstart moeten geven. Over het algemeen komen storingen of dergelijke pas na meerdere dagen terug, wat ik niet hoop natuurlijk.

Hoi Frank,

Wij hadden vanaf dag 1 ook heel veel problemen met tv+.

Echt heel lang lopen tobben met vanalles en nog wat, kabels testen, modem(Fritzbox compleet nalopen) kastjes verwisselen etc etc. Kwam geen einde aan.

Heel veel vreemde storingen (dagelijks) met trage gids t/m vreemde menu's die ineens in het beeld verschenen, opnames die stopten met afspelen, afstandsbediening die niet of maar half reageert. Etc etc. Je kan het zo gek niet verzinnen.

Opnieuw opstarten deden we om de dag, of vaker.

Maar na ongeveer tien einde raad toch het kastje maar compleet gereset te hebben (vorige week)schijnen nu de (meeste) problemen verdwenen te zijn (fingers crossed).

Wellicht heeft dit best impact maar bij ons heeft dit i.i.g. flink wat problemen verholpen.

Succes!

@Martijn en Lies ik heb tot nu toe alleen bovenstaande problemen gehad. En het probleem met opstarten is nu gevonden door kpn en opgelost en daar komt binnenkort een update voor.

En ik heb nu eerst de netwerkkabel veranderd van cat7 naar cat5 en hopelijk is dat het probleem, want schijnbaar kan dat problemen veroorzaken. Dit moet ik nog afwachten natuurlijk.

En voor mij is een reset een noodoplossing, dit heb ik bij de vorige provider ook moeten doen zonder dat het geholpen heeft. En de kans is natuurlijk groot dat de problemen weer terug komen naar een x aantal dagen.

Dus het is voor mij nu echt afwachten of dit geholpen heeft wat ik hoop natuurlijk en anders is het aan kpn om het uit te zoeken.

Hopelijk zorgt de herstart in combinatie met de nieuwe kabel voor verbetering. Zo niet, dan raad ik, net als ​@Martijn en Lies, toch een frisse start van de tv-ontvanger aan. Hiermee kunnen veel problemen verholpen worden.

Reageer