Skip to main content

Op 03/01/23 hebben werkzaamheden in onze wijk plaatsgevonden, welke door KPN vooraf via een SMS aan mij zìjn gemeld i.v.m. mogelijke uitval TV-signaal, mobiele telefoon en internet. Sindsdien werken onze 4 draadloze DVS 1200 adapters niet meer. Lampjes op de adapters blijven rood. Alle adviezèn welke op de site van KPN staan opgevolgd én ook heb ik vandaag 3x telefonisch kontakt gehad met medewerkers van de helpdesk van KPN. Modem gereset, adapters gereset. Heel kort even wit lampje gehad op de adapters, maar al snel werden de lampjes weer rood, nadat de ethernet kabel(s) weer in de adapters waren gestoken. Van de 4 adapters heeft er ook één de geest gegeven. Nadat deze was teruggeplaatst in een stopkontakt gaf deze een doffe "plop"en vonk en de adapter begon te stinken, dus direkt verwijderd. De andere 3 adapters hebben dit niet, maar ik krijg zè niet meer met elkaar verbonden, terwijl alles probleemloos werkte voordat de werkzaamheden in onze wijk hadden plaatsgevonden. Het telefonisch advies van de laatste medewerkster, welke ik heb gesproken, was om met alle adapters langs een KPN-winkel te gaan om deze te laten checken. Ik ga dit doen, maar vrees dat het niets oplost, want het lijkt mij sterk dat alle 4 adapters van de één op de andere dag ineens defect zijn. 

Dag @NicAni het is een wonder dat het überhaupt gewerkt heeft. Op de site van Devolo staat dat 3 het maximale is. De werkzaamheden kunnen onmogelijk de oorzaak zijn van het niet functioneren van de dvs's.  Waarschijnlijk is er ergens iets op het electriciteitsnetwerk gekomen waar ze niet tegen kunnen.  Dat kan bij u zijn maar ook bij de buren.  Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee u de dvs's kunt beheren.  Overigens zijn de meeste forumleden geen voorstanders van dvs's.  Datatransport gaat over een utp kabel en niet over een stroomkabel. 


@NicAni heb je alle stekkers al samen langer dan een minuut stroomloos gehad? Dus op zo'n manier dat niet 1 stekker aan het stroom was?

En heb je al geprobeerd met de Devolo cockpit de stekkers te updaten?

 

Verder klopt het wat @Joep1965 zegt. Meer dan 3 stekkers is onverstandig omdat daardoor makkelijker storingen ontstaan. Wat gebeurt er als je eerst alleen 3 stekkers aansluit?


@Bram, ja heb alle stekkers stroomloos gehad, en verder alle opties uitgeprobeerd welke op de site van KPN worden aangegeven, bij problemen verbinding draadloze adapters. Ook alle tips opgevolgd van KPN medewerkers welke ik telefonisch heb gesproken via hun helpdesk. Daarnaast ben ik met de adapters ook nog langs de KPN winkel geweest, na het advies van een KPN medewerker van de helpdesk (zie mijn eerdere bericht). In de KPN winkel kwam men tot de conclusie dat er 3 adapters goed functioneerden én er 1 defect was. Met de 3 adapters weer thuis verder aan de slag gegaan, krijg nu wél op de 3 adapters (knipperende) witte lampjes (eentje zit er met ethernetkabel in de meterkast gekoppeld met KPN modem), en de overige 2 bevinden zìch op slaapkamers op de 1e verdieping. Máár zodra ik een TV ontvanger met de ethernetkabel aansluit op de adapter springt lampje weer naar rood. Vervolgens haal ik ethernetkabel er weer uit, en ná enige tijd springt lampje weer naar (knipperend) wit. Dus óók met 3 adapters in plaats van de 4 welke ik eerst gebruikte is mijn probleem niet opgelost. Ik heb nu ook nog een mail verzonden (als laatste strohalm) naar de klantenservice van Devolo met mijn probleem, afwachten maar wat daar de reactie van is. Ik blijf het raar vinden dat de verbinding mét 4 adapters jarenlang goed functioneert, en ineens van de ene op de andere dag de geest geeft. Balen !!!


@NicAni ik wil in dat geval hier nog laten weten wat de reactie van Devolo is? Wil je ook voor de zekerheid je profiel nog invullen? Dan kan ik ook nog voor je nakijken wat er door mijn collega's van de klantenservice is gedaan.


Hallo Bram, ik heb van Devolo mail gehad met instructies hoe adapters te koppelen. Koppelen is echter geen probleem (meer). Lampjes op 3-tal adapters zijn (knipperend) wit. Probleem is dat wanneer ik TV ontvanger(s) aansluit op adapter(s) deze direkt weer naar rood lampje springen. Devolo adviseert ook om adapters aan te sluiten met LAN kabel op PC, maar dat gaat niet (op Apple Lap Top / Mac Book Pro). Dus ik kom nog steeds niet verder. Grrrrr. Mijn profiel heb ik verder aangevuld, hoop voldoende? Graag hulp/advies hoe ik het probleem kan oplossen. Super bedankt 🙏 vast !! Gr. Nico (nicoenanita@kpnmail.nl)


Als ik dit lees over wel werkend Internet, een mail over Uitvallen TV door KPN denk ik dat je dicht bij de probleemveroorzaker zit als je denkt dat er iets bij de wijziging is misgegaan (of misschien is de wijziging wel goed, maar kunnen de jarenlang door KPN geleverde producten hier niet tegen) 🤣 niet echt serieus bedoeld maar voordat iemand dit argument gaat gebruiken. 


TIP:

Vaste UTP (CAT5E of CAT6) kabels is altijd het beste naar de KPN tv decoders.

Verbruikt ook geen energie (volksmond stroom).

De DVS verbruikt best wel wat energie namelijk.

Met vaste UTP kabels heb je nooit meer problemen.

Kan je altijd mooi in buizen en gootjes wegwerken.

Éénmalig heel veel werk, daarna heel veel plezier en lagere energiekosten.