Skip to main content

Ik zie dat dit probleem vaker genoemd is. Helaas lopen wij er nu ook al een paar dagen tegenaan. Ieder keer met aanzetten komt de melding. Alleen met handmatig instellen van de bron kunnen we tv kijken. Probleem is er sinds onze overstap van XS4ALL naar KPN vorige week. Ligt dus niet aan de tv lijkt mij. Wat kunnen we doen om het op te lossen?

Hoi, welkom op het kpn forum (bij kpn hebben we tenminste een forum).

Ik denk dat het '’toeval'’ is. Niet meteen de televisie uitsluiten, want kpn en xs4all gebruiken precies (!) dezelfde apparaten en achterliggend systeem voor tv.

Welke tv ontvanger had je bij xs4all? En welke nu bij kpn?

Ben je daadwerkelijk naar een kpn abonnement gegaan of heb je nu je oude '’xs4all'’ abonnement bij kpn?

Gebruik je nu de deep-sleep mogelijkheid op de ontvanger?

Als je de tv nu uitzet op bv hdmi 1 gaat ie niet aan op hdmi 1, maar op '’tv'’ (interne tuner) ?


Hoi Peter, fijn dat je reageert. Welke ontvanger we hadden bij XS weet ik niet, we hebben nu de Arris VIP 5202 met een nieuw KPN abonnement en alles geïnstalleerd door een monteur van KPN. Bij het instellen werkte het. Als je de tv opnieuw aanzet krijgen we echter de foutmelding. Hij start wel op met de aansluiting waar die op stond bij het uitzetten. Ik heb al verschillende HDMI poorten gebruikt, helpt niet.

Deep-sleet optie zie ik niet bij de instellingen als optie staan.

 


Deep-sleet optie zie ik niet bij de instellingen als optie staan

Toch denk ik dat ie op deep sleep staat. Hij gaat dan helemaal uit (op de afst.bed. functie na) na 15 minuten in stand-by. Als ik dan eerst mijn Samsung aan zet, meldt ie ook dat er niks op aangesloten is:

KPN HDMI 2

Geen signaal

(1) Controleer de kabelaansluitingen en de instellingen van uw bronapparaat

(2) Durk op de afst.bed. op Source om het aangesloten bronapparaat te selecteren.

(3) Ga naar ‘Snel instellen’ om de geluidsuitvoer te wijzigen

> BRON ]

Geen van bovenstaande hoef ik dan te doen, maar wel de ontvanger aan zetten. That's all.


Bedankt voor de moeite Peter, helaas nog geen oplossing. Probleem blijft bestaan. Ik ga KPN maar weer vragen een monteur langs te sturen. 


Hallo @Peter-Carla, ben je er al uit gekomen?

 

Ik zit zelf ook even te denken. Ik kijk bijvoorbeeld Netflix op mijn Smart TV. Als ik dan de tv-ontvanger aanzet, blijft hij gewoon op Netflix staan. Hij springt niet automatisch over naar de tv-ontvanger. Ik moet ook handmatig het bronkanaal wijzigen naar die van de televisie. Zet ik dan de televisie en tv-ontvanger uit en later weer aan. Dan zie ik wel weer gewoon het beeld op de tv-ontvanger. Als ik de TV wel weer aanzet, maar de tv-ontvanger niet, dan krijg ik ook de melding dat er geen bron is. Precies zoals @PeterG aangeeft.

Voor zover ik weet, is dit normaal. Ik heb wel apparaten die de TV automatisch van bronkanaal doen wijzigen. Maar de tv-ontvanger doet dit niet.

Is dit vergelijkbaar met jouw situatie? Of bedoel je iets anders?


Hoi Denise, bedankt voor het meedenken. Ik bedoel iets anders. Als we tv willen kijken en kiezen voor de hdmi aansluiting van de kpn ontvanger dan geeft de tv aan dat die niet gevonden kan worden of dat er iets mis is met de stroomaanvoer of verbinding. Als ik dan via instellingen de kpn ontvanger weer handmatig toevoeg werkt het wel zo lang de tv/ontvanger aan staat. Als we de tv opnieuw aanzetten en via de ontvanger tv willen kijken moet ik weer via instellingen de ontvanger handmatig zoeken en opnieuw installeren. Ik heb ontvanger al omgewisseld met een andere, helpt niet. Tot vorige week hadden we de ontvanger van xs4all, geen enkel probleem. 


geeft de tv aan dat die niet gevonden kan worden of dat er iets mis is met de stroomaanvoer of verbinding.

Klinkt als een Samsung tv.

Je hebt nu een 5202, had je die ook al bij xs4all? Indien niet heb je met de omwisseling WEL de bij de 5202 geleverde hdmi kabel gebruikt? Want dat is nml een hdmi 2.2 kabel. Met een hdmi 1,4 kabel werkt de 5202 minder goed.


Het klinkt alsof de HDMI kabel niet optimaal werkt. Ik wil je adviseren om deze te vervangen, zoals @PeterG ook suggereert.