Skip to main content

Sinds de nieuwe software update gaat de tv ontvanger niet meer op stand by (met klok!!) maar op energiespaarstand. Zeer, zeer, zeer vervelend want zet je m weer aan dan moet hij eerst wakker worden en opstarten en ip adres ophalen en tegen die tijd wil ik de radio niet meer aan want dan ben ik al weg. Hoe kan ik hem weer gewoon op stand by krijgen? 

tegen die tijd wil ik de radio niet meer aan want dan ben ik al weg.

Dat duurt ongeveer 50 seconden. Zo kort zet ik de radio sowieso niet aan :wink::thinking::rolling_eyes:

Wel gek. De Arris vip2952 en Arcadyan hmb2260 hébben nog niet eens de deep-sleep-mogelijkheid. Dat is 1 dag het geval geweest, maar dat was een fout, omdat het nog niet via instelling optioneel was. Je ontvanger zou daarna ook weer van de juiste software voorzien moeten zijn. Zonder deep sleep.

Doe eens '’software opnieuw installeren'’. (menu: kies instellingen → systeem)


Dankjewel voor je reactie Peter.

Er was een storing de hele ochtend, geen internet en tv hier in de buurt, en er is alweer een nieuwe update geïnstalleerd. Software update lijkt meerdere keren per dag nodig te zijn tegenwoordig - ik word er gek van. KPN krijgt van mij zeker geen positieve referentie.

Maar voor de volledigheid, en omdat ik heel heeeeeeel heel graag gewoon weer de normale st by wil met klok, ga ik je suggestie toch uitvoeren. En ook omdat KPN blijkbaar geen klantenservice heeft dus ik moet wat 😔Zeer slechte zaak.


En jawel, de oplossing aangedragen door Peter was de juiste! Daarna set tv ontvanger uitgezet en de gewone boodschap kwam op het tv scherm dat de ontvanger nu in stand by staat en dat ik hem weer aan kan doen als ik dat wil.

En 1 seconde later een pop up window dat er nieuwe software is en dat die geïnstalleerd gaat worden en dat uitstellen niet mogelijk is.

Ben heel bang dat de software gewoon fout is en dat ik er niets aan kan doen. 

Hopelijk lezen er mensen van kpn mee en wordt deze fout hersteld. Of de ontvanger gaat nooit meer uit.

EDIT inderdaad - energiespaarstand is weer terug 😠


Als je een HMB2260 in gebruik hebt met de allerlaatste versie van de firmware dan zou het kunnen dat de energiespaarstand op jouw HMB2260 aan staat. De HMB2260 heeft deze functionaliteit immers ook sinds de laatste firmware update.

Bron.


Ik heb geen idee wat ik heb. Ik weet wel dat ik via het menu/instellingen/st by niet kan kiezen voor een energiespaarstand. Anders had ik die met immens plezier UIT gezet.

 

Zoals je hierboven kan lezen werkt de oplossing van Peter maar wordt deze direct teniet gedaan door het systeem dat direct nieuwe software installeert. En dat ik dat niet wil is schijnbaar niet boeiend.


Welk type TV ontvanger heb je?

Wat is de software versie (NMC en html) op die TV ontvanger? Dit kan je zien bij de instellingen onder "Informatie".


Aangezien je nu weer die spaarstand hebt, zal je de HMB 2260 hebben. Zet dan de spaarstand uit via MENU: kies INSTELLINGEN → Stand by om dat te doen.

 

Ik zie nog steeds het nut van de tijd in standby niet. Je wilt juist TIJDENS tv kijken de tijd in de gaten houden voor een evt. te kijken programma. En dan is de tijd er niet.

Via de allernieuwste ontvangers is er ook geen tijd meer want die hebben geen display meer (KPN, Ziggo, T-mobile bv).


Peter, ik heb de mogelijkheid niet om het uit te zetten. 

 

Wjb ik weet niet welke tv ontvanger ik heb, geen idee waar ik dat kan vinden.

Hardware versie VIP2952 merk arris

HTML basis 4.113.201

NMC versie 8.0.112_1901


Hardware versie VIP2952 merk arris

HTML basis 4.113.201

NMC versie 8.0.112_1901

Hier dito. Geen deep sleep. Dat heeft de Arris vip2952 namelijk ‘officieel’ nog niet.

Raar hoor. Al eens fabrieksreset gedaan?

 

Heb wel al sinds jaar en dag geen klok op display want die vind ik zeer irritant en volkomen overbodig. Toen die er wel was en nog niet uitschakelbaar ging mijn decoder 's nachts helemaal uit.
Ik heb een prima zendergestuurde klok naast m'n tv. 2 zelfs, eentje met digitale aanduiding en een met wijzers. Kan ik tenminste tijdens tv kijken zien hoe laat het is.

 


Grappig hoe voorkeuren verschillen 😆

Ik mis de klok echt maar het vervelendste is dat het een eeuwigheid duurt voordat hij opgestart is vanuit energiespaarstand. 

Als ik op 'aan' druk moet ie gewoon gelijk aan gaan. Baal ik echt van. Maar ja, anders had ik dit topic ook niet gemaakt lol

Wees maar blij dat jij nog geen deep sleep hebt! Bedankt voor je reacties! 


Al eens fabrieksreset gedaan? Oftwel “een volledig frisse start”

De 2952 hoort deep-sleep nog niet te hebben. Maar krijgt 'm wel, maar dan als optie via menu.


Ja ook al gedaan. Niets helpt want wat ik ook doe - er volgt direct een nieuwe software update en poof de ongewenste energiespaarstand is weer terug. 

Heb zelfs ergens iets gevonden waardoor ik met een kpn klantenservice persoon heb gechat en hij heeft op afstand ook alles verwijderd en ook dat ging goed. Voor alweer één seconde want poof daar was de gehate update weer... Ik geef het op.


Dag, 

Hier had ik ook mee te maken:

Na jullie menu updates, kreeg ik bij het schakelen zoals gewoonlijk een paar microseconden een zwart beeld heeft iedereen. Maar sinds de updates krijg ik vaak in die microseconden tussen zenders schakelen zwart sneeuw, tis duidelijk te zien. Ik heb toen het systeem een Frisse start laten maken waardoor mijn Arris na stand-by ook in Deep Sleep ging met geen opties om het uit te schakelen. En de klok verscheen niet meer ook al had ik dat aan. Daarna heb ik dit gekozen: Systeem-Herstel standaardinstellingen. Nu doet mijn Arris box het weer goed met klok, maar behalve bij NL123 heb ik alsnog dat zwarte sneeuw tussen de zenders. Het beste is het te zien op de radiokanalen waar het er contstant is. Eenig idee wat dat is?, ik heb al een volledige reset gedaan van de modem (met het kleine gaatje).


Inmiddels is onlangs de Energiespaarstand officieel ingevoerd op de Arris vip2952. Waarschijnlijk kun je 'm nu dus wel uitzetten (en de klok aan).