Skip to main content

Wij hebben een andoid tv buiten...en een soundbar.

Nu wil sinds vandaag op een paar zenders het geluid niet doorkomen via de soundbar (sbs6, rtl 10, ned3 en nog een paar)

Ik gebruik op de tv de app...en als ik via m'n telefoon cast naar de tv zijn het ook die zenders die het niet doen.

 

Binnen doet alles het gewoon

Iemand enig idee?

 

Mv fenne

Hmm. Npo1, npo2, rtl4,... geeft de soundbar wel geluid op?


Klinkt alsof je in de soundbar of de androidtv aan de instellingen hebt gezeten. Denk aan audio passthrough, downmix etc.


Heb nu pcm gezet en dan krijg ik dus wel geluid op die zenders...maar het klinkt dan hol en dat de volume harder en zachter moet bij des betreffende zenders.

(Peter ja bij die zenders is gewoon audio via de soundbar)

Als ik gewoon tv geluid doe is er wel geluid op alle zenders…

 

En nu ik em op pcm heb gezet is er bij die specifieke zenders  hol geluid 

 

Mvg fenne


Alle kabels en connectors al eens langsgegaan? Wellicht zit er ergens eentje een beetje los. Je hebt het over buiten, misschien wat corrosie?


Heb andere hdmi geprobeerd maar dat maakte niks uit.

Ik heb geluid nu op pcm(??) Staan.

Weet niet precies wat het is maar heb nu wel geluid alleen is het wat meer 'holler' lijkt het wel en de volume moet ik elke keer nu aanpassen  op die paar zenders want staat een stuk zachter.

Mvg


Ha @Fenne0603, het klinkt nog niet optimaal! Hoe heb je alles aangesloten? Je geeft aan dat je het buiten hebt? Is dat een permanente situatie of tijdelijk? Kan je dan niet beter het geluid via de tv zelf laten lopen? Werkt het dan wel naar behoren?