Skip to main content

Hallo ik heb erg veel storing op mijn tv ontvanger. Eerst was het zo dat zo nu en dan het middelste lampje zo nu en dan rood werd. Na een paar resets is dat inmiddels nog "maar”maximaal 1x per dag.

Nu heb ik dat het geluid steeds enkele seconden weg valt en het beeld dan bevriest. Soms wel meerdere keren per minuut

Merk ook dan de ontvanger reageerd op voorbij rijdend verkeer.

Eigenlijk is het geen tv kijken meer.

Heb reeds gezien dat mijn probleem niet onbekend is bij KPN en dat de oplossing gezocht moet worden in een nieuw kastje.

Hoor graag uw antwoord

Goedeavond beste wat voor decoder bezit u als het een Motorola is die kunt u omruilen voor een nieuw model .ik zelf woon ook aan een doorgaande weg met verkeer 

Maar geen last het is wel een woon erf. Morgen even bellen kpn 0800 0402 gratis. 😉👍


Bedankt naamgenoot, Ik ga morgen ff met ze bellen


Goedenavond @Kees117! Is het al gelukt om telefonisch contact met ons op te nemen en wat is hieruit voortgekomen? 


vandaag gebeld (wel een behoorlijke tijd in de wacht) Ik kan morgen een nieuwe ontvanger ophalen. Hopelijk komt het dan goed.


Het is momenteel druk, waardoor de wachttijden inderdaad langer zijn dan je mag verwachten (en wij willen) 😌. Top dat het gelukt is om een omruilafspraak te maken. We lezen graag of de nieuwe TV ontvanger het probleem opgelost heeft of dat er nog hulp nodig is!


Hallo ik heb erg veel storing op mijn tv ontvanger. Eerst was het zo dat zo nu en dan het middelste lampje zo nu en dan rood werd. Na een paar resets is dat inmiddels nog "maar” maximaal 1x per dag.

Nu heb ik dat het geluid steeds enkele seconden weg valt en het beeld dan bevriest. Soms wel meerdere keren per minuut

Merk ook dan de ontvanger reageert op voorbij rijdend verkeer.

Eigenlijk is het geen tv kijken meer.

Heb reeds gezien dat mijn probleem niet onbekend is bij KPN en dat de oplossing gezocht moet worden in een nieuw kastje.

Hoor graag uw antwoord

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox? 

 

Voorbij rijdend verkeer?

Heb je Digitenne? 


Nou de eerste poging is glorieus mislukt.

Nieuwe ontvanger lag klaar bij de HEMA, maar de beloofde retourdoos was niet gelukt.

Dame van de HEMA was onverbiddelijk “geen retourdoos dan ook de nieuwe niet mee”

Mooi dat KPN gebruik maakt van de “service”van deze rookworst & gebaks winkel, maar ik ben er niet mee geholpen.

Nu weer een uurtje aan de lijn gehangen met een medewerkster van de KPN, schuld lag bij de HEMA volgens haar. Nadat ik verteld had dat ik zaken doe met de KPN en niet met de HEMA en dat ik gemiddeld per maand aan tv en 3 GSM abonementen ongeverr 200 euro kwijt was , en dat ik daarvoor wel wat service mocht verwachten. kwam er wat beweging in.

Nu komt er morgen tussen 12 en 18 uur een koerier om het een en ander om te wisselen, andere tijdsslots niet mogelijk.

Hoewel het meisje aan de telefoon prima haar best deed, heb ik hier toch wel een mixed feeling over.

Het verhaal is nog niet ten einde, ik ga me waarschijnlijk toch wat meer orienteren op deze markt, denk dat ik toch wel een goede afnemer ben ook voor andere partijen


Jammer dat het omruilen niet direct gelukt is en je er gemengde gevoelens aan over hebt gehouden.

Ik vraag mij af waar de onduidelijkheid ontstaan is, omdat wij per e-mail ook uitleggen hoe een omruilafspraak precies in zijn werk gaat.

Een doos hoeft niet per se een retourdoos van ons te zijn, dat mag ook een willekeurige doos of tas zijn: als de apparatuur maar verpakt is met het retouradres erop genoteerd.

Is deze e-mail met uitleg wel ontvangen? 
Hopelijk verloopt poging 2 zoals het moet!


@Kees117 

Ben eigenlijk nog steeds benieuwd welke KPN tv decoder je hebt?

Vooral i.v.m. voorbij rijdend verkeer.😉

 

En bij IPTV, hoe is deze verbonden met de Experiabox? 


Er was telefonisch afgesproken ( en later ook via een SMS) dat er gelijk met de nieuwe ontvanger er een lege doos met retour sticker bij de Hema zou liggen.

Dat is dus niet gelukt, jammer dat ik dan evengoed niet de nieuwe ontvanger mee krijg. zodat ik vast gewoon weer TV kan kijken.

Zelf heb ik momenteel geen doosje in huis, ja eentje van de BBQ maar daar passen minimaal 50 ontvangers in (-;. lijkt me toch een kleine moeite om een leeg doosje naar mijn huis te verzenden en mij vast de ontvanger mee te geven.

Gelukkig was gisteren een prima dag voor ViaPlay, wat het wel goed doet via streaming. Ook dat kan ik niet via mijn huidige KPN abo kijken. Het blijkt dat ik een verouderde aansluitng heb, dus eigenlijk heb ik door mijn jaren trouw aan de KPN een verouderde verbinding. 


Er was telefonisch afgesproken ( en later ook via een SMS) dat er gelijk met de nieuwe ontvanger er een lege doos met retour sticker bij de Hema zou liggen.

Dat is dus niet gelukt, jammer dat ik dan evengoed niet de nieuwe ontvanger mee krijg. zodat ik vast gewoon weer TV kan kijken.

Zelf heb ik momenteel geen doosje in huis, ja eentje van de BBQ maar daar passen minimaal 50 ontvangers in (-;. lijkt me toch een kleine moeite om een leeg doosje naar mijn huis te verzenden en mij vast de ontvanger mee te geven.

Gelukkig was gisteren een prima dag voor ViaPlay, wat het wel goed doet via streaming. Ook dat kan ik niet via mijn huidige KPN abo kijken. Het blijkt dat ik een verouderde aansluiting heb, dus eigenlijk heb ik door mijn jaren trouw aan de KPN een verouderde verbinding. 

 

@Kees117 

I.v.m. de omschreven storing ben ik nog steeds benieuwd (al 2 keer gevraagd) welke KPN tv decoder u heeft. 


Het type ontvanger , of hoe het ding ook mag heten is een Arcadyan HMB2260


Het verhaal is nog steeds niet ten einde.

Nadat ik zaterdag het nieuwe kastje niet mee kreeg bij de HEMA , omdat de beloofde lege doos niet was meegekomen. Heb ik zaterdag contact gehad met de klantenservice van KPN. Deze heeft mij toegezegd dat er de volgende dag (zondag 28 augustus) tussen 12 & 18 uur een koerier zou komen om het nieuwe kastje af te leveren en het oude meteen weer mee retour te nemen.

Nou je raad het al !! mijn zoon heeft 6 uur op de de bank zitten wachten maar er is niemend geweest.Vandaag overgens ook niet!!

Ik  zal wel een zeurpiet zijn maar iets zegt me dat de service van KPN niet geheel correct is.

Heb nu via een klant een mooi doosje geregeld en ga morgenmiddag dan wel woensdag weer langs bij de rookworsten en gebakwinkel.

Ook heb ik nieuwe kabels geregeld in de hoop dat het probleem dan over is.

Binnenkort ook lekker op vakantie en mijn zoon die dan nog thuis is kijkt toch geen TV (andere generatie). Daarna maar eens goed rond gaan kijken wat er nog meer op de markt is, want het vertrouwen in de KPN heeft een goede knauw gehad.


Het type ontvanger , of hoe het ding ook mag heten is een Arcadyan HMB2260

 

Dank je, wel vreemd dat de KPN tv decoder Arcadyan HMB2260 op voorbij rijdend verkeer reageert.

Daarom dacht ik aan Digitenne.

Ik kan het niet verklaren, misschien een moderater?


Het verhaal heeft weer een nieuw hoofdstuk.

Vanmorgen kreeg ik een mailtje met daarin de mededeling dat er een pakketje zou worden bezorgt tussen 14:15 en 16:45. (waarschijnlijk het pakketje van zondag) Mijn vrouw zou er voor zorgen dat ze vroeg in de middag thuis zou zijn. Echter om 12:13 weer een mailtje, het pakket kwam nu tussen 18:30 en 20:30. dus vrouw gewoon op het werk gebleven. Maar om 16:20 gaat de deurbel. gelukkig heb ik een videobel dus ik kon de bezorger te woord staan "hij was al in de buurt” pakketje in de papierbak en de retourdoos door de brievenbus.

En wat schetst mijn vebazing , in het pakketje zat alleen een stekker en dus geen ontvanger!!!!

Is er nou niemand bij KPN die dit gek vind? Het is vebazingwekkend stil op dit forum. Ook op andere opmerkingen over de comunicatie en het daaruit voorvloeiende transport flatters hoor ik niemand!!


Het verhaal heeft weer een nieuw hoofdstuk.

Vanmorgen kreeg ik een mailtje met daarin de mededeling dat er een pakketje zou worden bezorgt tussen 14:15 en 16:45. (waarschijnlijk het pakketje van zondag) Mijn vrouw zou er voor zorgen dat ze vroeg in de middag thuis zou zijn. Echter om 12:13 weer een mailtje, het pakket kwam nu tussen 18:30 en 20:30. dus vrouw gewoon op het werk gebleven. Maar om 16:20 gaat de deurbel. gelukkig heb ik een videobel dus ik kon de bezorger te woord staan "hij was al in de buurt” pakketje in de papierbak en de retourdoos door de brievenbus.

En wat schetst mijn verbazing , in het pakketje zat alleen een stekker en dus geen ontvanger!!!!

Is er nou niemand bij KPN die dit gek vind? Het is verbazingwekkend stil op dit forum. Ook op andere opmerkingen over de communicatie en het daaruit voorvloeiende transport flaters hoor ik niemand!!

 

@Kees117 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Een moderater (medewerker KPN) kijkt wel mee en helpt ook.

Heb je je profiel al compleet ingevuld in dit forum?

Dan kan een moderater het snel nakijken.

 

Ik denk dat KPN niets kan doen hoe vervoerders pakketjes aflevert.

Daar hebben zij geen invloed op.

 

Moderaters hebben het heel erg druk, duurt meestal een paar dagen voordat ze reageren.😉


Ik denk dat KPN niets kan doen hoe vervoerders pakketjes aflevert.

Daar hebben zij geen invloed op.

We leggen zo goed mogelijk uit hoe een omruilafspraak in zijn werk gaat en bevestigen dat ook per e-mail.
 

lijkt me toch een kleine moeite om een leeg doosje naar mijn huis te verzenden en mij vast de ontvanger mee te geven.

Ik snap de opmerking maar zo werkt een omruilafspraak bij ons niet: omruilen gaat op basis van gelijk oversteken: ‘oude’ apparatuur moet direct ingeleverd worden, bij het ontvangst nemen van nieuwe apparatuur.
 

Heb nu via een klant een mooi doosje geregeld en ga morgenmiddag dan wel woensdag weer langs bij de rookworsten en gebakwinkel.

Is het gelukt om de tv ontvanger alsnog af te halen bij de Hema?

Op een zaterdag een toezegging krijgen dat er op zondag een omruilafspraak via een koerier plaats zal vinden, lijkt mij te enthousiast: het pakket moet ook nog overgedragen en ingepland worden door de vervoerder. Het lijkt mij te kort dag om dat te kunnen regelen, ik zal dat intern eens navragen/ uitzoeken. In ieder geval excuses voor het ongemak, want de praktijk klopt niet met de toezegging die gedaan is.

Ik denk dat er alleen een stroomadapter is aangevraagd door mijn collega en dat dit daarom ook zo geleverd is. In principe overbodig, omdat er bij een omruilafspraak voor een tv ontvanger (en dan heb ik de omruilafspraak via het servicepunt/ de Hema in gedachte) ook standaard een nieuwe stroomadapter geleverd wordt. 

Ik ben heel benieuwd of de tv ontvanger alsnog afgehaald is bij de Hema en of alles nu naar behoren werkt?


Het verhaal heeft weer een nieuw hoofdstuk.

En wat schetst mijn vebazing , in het pakketje zat alleen een stekker en dus geen ontvanger!!!!

Dat je verbinding stoort @Kees117 komt ook hoogstwaarschijnlijk uit de voedingsadapter en niet uit de ontvanger.
Dus sluit die voeding even aan en zie of het dan storingsvrij is, zo niet, dan kun je alsnog de ontvanger aanvragen.


Hallo ik heb erg veel storing op mijn tv ontvanger. Eerst was het zo dat zo nu en dan het middelste lampje zo nu en dan rood werd.

Ik heb even je startbericht aangehaald.
Je spreekt over het middelste lampje?
Waarvan? van een Devolo? (draadloze verbindingsset)
Dan zou ik het eerst even met een losse vaste netwerkkabel aansluiten, waarschijnlijk is het dan over. en heb je de nieuwe ontvanger en/of voeding niet eens nodig.