Skip to main content

Eurosport in 4K Ultra HD

Eurosport is begonnen met de voorbereiding op de Olympische Spelen 2020 in Japan. En als de voortekenen niet bedriegen, kan 4K Ultra HD een rol gaan spelen.

Bron:

 

Mooi inderdaad, nu nog met Nederlands commentaar. 
 
Het zou dan ook mooi zijn als je alleen op zo’n zender zou kunnen abonneren in plaats van op een pakket met 80 commerciële zenders. 


Ik kan het wel via de satelliet zien maar dan met Duits commentaar.
Dat is dus niks, ik hoop wel dat de KPN het ook gaat doorgeven, met Engels of met Nederlands commentaar maakt me niet uit.


Ik hoop dat KPN dit ook gaat aanbieden aan ons, want dat hadden ze toen ook gedaan met die tenniswedstrijden. Volgens mij had @huistijger daar ook een foto van gemaakt toen die naar Eurosport 4K keek. Kan die foto effe niet zo gauw vinden op het forum. 🤔😉


Kleine opmerking 4K en UHD zijn niet helemaal hetzelfde, 8K valt ook onder de noemer UHD

4K is meer de term voor de bioscoop standaard, UHD is de term voor comsumenten schermen en TV uitzendingen.

Mooi inderdaad, nu nog met Nederlands commentaar. 
 
Het zou dan ook mooi zijn als je alleen op zo’n zender zou kunnen abonneren in plaats van op een pakket met 80 commerciële zenders. 

Inderdaad maar tegen welke prijs wat is acceptabel hoeveel klanten moeten er zijn om uit de kosten te komen. Een compleet pakket is momenteel het meest voordelig. Neem FS hoe draagkrachtig zou dat zijn als onafhankelijke dienst?

 

Er is uiteraard de Eurosport player dan is de hamvraag gaat deze ook het UHD signaal doorgeven.


UHD heeft een resolutie van 3840 lijnen bij 2160 pixels p/lijn

4K heeft een resolutie van 4096 lijnen en ook bij 2160 pixels p/lijn

Maar meestal wordt -of- het in UHD uitgezonden -of- het wordt naar UHD teruggebracht.
Love Nature 4K heet dan wel zo, maar we ontvangen het mooi in UHD.
Overigens zijn de meeste 4K TV's ook UHD en geen 4K ook al heten ze wel zo.

En om het even compleet te maken….
8K heeft een resolutie van 7680 bij 4320 pixels p/lijn.


Ik heb er zin in! Wel zonder 4K voor mij:sweat_smile:

 

 

En om het even compleet te maken….
8K heeft een resolutie van 7680 bij 4320 pixels p/lijn.

Een poosje geleden was ik in de Media Markt, daar hadden ze een hele grote televisie met 8K beeld. Er stond heel uitnodigend een bank voor, dus daar heb ik een poosje naar zitten kijken. Erg mooi!


Ik heb er zin in! Wel zonder 4K voor mij:sweat_smile:

 

 

En om het even compleet te maken….
8K heeft een resolutie van 7680 bij 4320 pixels p/lijn.

Een poosje geleden was ik in de Media Markt, daar hadden ze een hele grote televisie met 8K beeld. Er stond heel uitnodigend een bank voor, dus daar heb ik een poosje naar zitten kijken. Erg mooi!

Een tijd geleden was ik in het Rijksmuseum. Hadden ze ook zo’n scherm. Het was een nacht uitzending. Het stond in de wacht. Ze noemden het “de nachtwacht”:joy::stuck_out_tongue_winking_eye: maar wel enorm breed. 


Ik heb er zin in! Wel zonder 4K voor mij:sweat_smile:

@Marcia_ hoezo zonder 4K? Heb je geen 4K TV of heb je niet genoeg bandbreedte? 😁🙈


Geen 4K ontvangers!


Kleine opmerking 4K en UHD zijn niet helemaal hetzelfde, 8K valt ook onder de noemer UHD

4K is meer de term voor de bioscoop standaard, UHD is de term voor comsumenten schermen en TV uitzendingen.

De hele wereld gericht op de consument spreekt toch echt over 4K televisies en niet over UHD televisies.

Ja, formeel staat 4K voor 2160 lijnen van 4096 pixels, maar in de volksmond wordt er toch echt UHD (2160 lijnen van 3840 pixels) mee aangeduid.

Dat 4K dus de term voor de bioscoopstandaard is en UHD die voor de consument kan ik niet onderschrijven.


@huistijger @Giant2000 en anderen 

Ook nu tijdens de winterspelen is Eurosport 4K weer FTA te zien via de Astra 1 satelliet: 

12728/V/23500 8PSK 2/3 HDR 

(beetje donkere foto, ik zal kijken of er binnenkort een betere foto is te maken.) 


Aha, mooi @Noordzee , dat wordt genieten al zal ik het schaatsen via NPO gaan kijken


 


Nu ook Eurosport 4K FTA via UHD-1 op Astra1 19,2E 10993 H 22000 5/6 8PSK in het Duits.

 


Ook in het Nederlands hier (maar niet helemaal legaal)


Ook in het Nederlands hier (maar niet helemaal legaal)

Foei!


Zoals ik in een ander topic over Eurosport 4K vermelde, vind ik:

KPN moet Eurosport 4K toevoegen.

KPN moet 4K standaard in het pakket opnemen (het lijkt momenteel wel 2008 toen ik een pakket bij Ziggo nam voor 4 HD zenders voor € 10,-- of zoiets geloof ik). (ga ik nooit meer doen).

En als KPN 4K als standaard introduceert, dan ook de 4K naar abonnees sturen die erom vragen (en uiteraard alles zonder kosten). 

 

Ik weet het, het is een utopie.

Maar wel een mooie gedachte.

En mocht KPN het doen, kunnen ze op meer klanten rekenen.

Maar gezien HD glas nog steeds niet vanaf 1 is, ben ik bang dat het bij een utopie blijft. :unamused:


@joop2011 

Alleen door een schotel aan te schaffen (naast jouw abonnement bij KPN), ben je volledig vrij in jouw keuze van zenders. KPN zal altijd keuzes maken, ze zullen nooit alle duizenden beschikbare zenders doorgeven. Sommigen zijn te duur, voor anderen krijgen ze geen toestemming om de zenders zomaar door te prikken. 
 

Wil je zenders zien als TV 5, BBC 3 , BBC 4, Channel 4, Channel 5, ITV, Phoenix, 3Sat, Spaanse zenders, etc. etc.? Koop voor weinig geld een schotel en geniet van de ruime keuze. 


@joop2011 ,

en nog ter aanvulling van @Noordzee

naast een schotel heb je nog een ontvanger nodig. Een tamelijk eenvoudige  satellietontvanger (een eenvoudige zapper zonder al te veel toeters en bellen, vergelijkbaar dus met de kpn-ontvangers), is ook niet echt duur. 

Wellicht heeft je televisie een voor satelliet geschikte tuner. Een aparte ontvanger is dan niet eens nodig, maar een aparte ontvanger is meestal toch gebruiksvriendelijker. Die zijn vrijwel geheel naar wens te configureren en de zenderlijst is geheel naar eigen wens samen te stellen. 

Voor wat betreft het zenderaanbod: de providers, zoals KPN en Ziggo, richten zich voornamelijk op de grote massa, ‘de gemiddelde kijker’, waarbij kwantiteit boven kwaliteit gaat en angstvallig naar de concurrent en aandeelhouders wordt gekeken. De belangrijkste factor in het al dan niet doorgeven van een zender is geld en met de komst van allerlei verschillende streamingdienst in er zo langzamerhand voor iedereen wel een beschikbaar met de content naar ieders smaak.


@joop2011 ,

en nog ter aanvulling van @Berteman 

Je hebt ook een plek nodig met vrij uitzicht op de satelliet waar die schotel kan (en mag) plaatsen. Dat is ook iets om wel even rekening mee te houden.


@joop2011 ,

en nog ter aanvulling van @Noordzee

naast een schotel heb je nog een ontvanger nodig. Een tamelijk eenvoudige  satellietontvanger (een eenvoudige zapper zonder al te veel toeters en bellen, vergelijkbaar dus met de kpn-ontvangers), is ook niet echt duur. 

Wellicht heeft je televisie een voor satelliet geschikte tuner. Een aparte ontvanger is dan niet eens nodig, maar een aparte ontvanger is meestal toch gebruiksvriendelijker. Die zijn vrijwel geheel naar wens te configureren en de zenderlijst is geheel naar eigen wens samen te stellen. 

Voor wat betreft het zenderaanbod: de providers, zoals KPN en Ziggo, richten zich voornamelijk op de grote massa, ‘de gemiddelde kijker’, waarbij kwantiteit boven kwaliteit gaat en angstvallig naar de concurrent en aandeelhouders wordt gekeken. De belangrijkste factor in het al dan niet doorgeven van een zender is geld en met de komst van allerlei verschillende streamingdienst in er zo langzamerhand voor iedereen wel een beschikbaar met de content naar ieders smaak.

Op de tv kun je ook een mooie eigen lijst maken 

Ik doe dat op een Philips tv met software setedit via USB stick 

Werkt mooi 

Ik gebruik Astra 19.2 en 23.5 

 


 

Zoals beloofd nog wat plaatjes.