Skip to main content

Al een tijdje brandt/knippert het rood servicelampje op mijn experiabox V.10.

Mijn tv werkt ook erg langzaam sindsdien…

Heb de box al een aantal opnieuw opgestart, maar het lampje blijft branden…

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Een brood lampje is meestal een probleem tussen de centrale en je modem.  Je zou de kabel tussen het modem en israpunt kunnen vervangen. Wat heb je aangesloten op de experiabox qua randapparatuur?


Ik heb het interactieve tv-kastje, WiFi-versterkers, Philips-hue...


De glasvezel (rode kabel) is ook aangesloten...


Wil je alle randapparatuur los halen van de experiabox en dan het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom halen?


Gedaan! Het rode servicelampje blijft nog steeds branden.


En branden de lampjes op het glasvezelkastje wel zoals het moet?


Het zijn er drie. 
de onderste twee knipperen heel snel.


Gebruik je deze dingen 

 


Ja


O Ok. Wil je die even verwijderen? Kijken wat er gebeurt.


Blijft hetzelfde helaas...


Dan kunnen we nog 2 dingen proberen. Op de experiabox is dus niet aangesloten en zit zonder draadloos verbindingsset direct in het stopcontact.  Ook alle andere draadloze verbindingsets zijn verwijderd. Druk dan op de herstelknop totdat het modem opnieuw opstart. Helpt dat niet dan resetten met het resetknopje. Als dat dan nog niet helpt weten we zeker dat het probleem voor het modem zit.


Gedaan. Het rode lampje was even weg, bij het opstarten, maar is nu weer terug...


Dan zal er een monteur aan te pas moeten komen. Bel morgen 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg heb ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal.  Benadruk dat je alles hebt geprobeerd.  Meer kan je zelf niet doen. Oja ik neem aan dat de rode kabel in de wlan poort zit van het modem.


Ga ik doen!

dank voor de hulp.

en ja, de rode kabel zit in de wlan-aansluiting.

fijne avond nog en de beste wensen!


Dank je en graag gedaan. Laat even weten hoe het afloopt. En natuurlijk de beste wensen voor jou!


Hoi @a_ter_burg! Heb je ondertussen contact met ons gehad? Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk is opgelost. Ik hoor graag van je


Dag Lisa, nee nog geen contact gehad met jullie. 
dat wilde ik vandaag doen.

maar wellicht dat jij mij kan helpen?


Tuurlijk! Ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd, @a_ter_burg
 


Ja, alles ingevuld...


Bedankt! Ik heb even meegekeken. Er gaat niet direct een alarmbel rinkelen. Service lampje brandt rood (niet oranje, toch?). Alle diensten werken, alleen de tv is ietwat traag. 
De verbinding is stabiel. Je hebt op de herstelknop gedrukt en de DVSsets losgekoppeld. 

  1. Zou je alle apparaten kunnen loskoppelen van de Experiabox? Denk aan: Versterkers, Philips Hue, tv ontvangers, switch. Het is het makkelijkste om de de stekkers achter uit de Experiabox te trekken (zie: plaatje hieronder). Trek dan meteen de stroomstekker uit de Experiabox. 
    • TIP: maak een foto van de achterkant, zodat je weet in welke poort, welke stekker zat!
  2. Maak hierna het glasvezelkastje ook stroomloos en wacht een paar minuten (2-3 minuten is voldoende).
    • Als je de stekker van het glasvezelkastje weer in het stopcontact stopt. Wacht dan weer een paar minuten.
  3. Steek de stekker van de Experiabox in het stroom. Wacht tot de Experiabox helemaal is opgestart. Dit kan 15-30 minuten duren.  
  4. Stop alle stekkers weer achterin de Experiabox. 

    • Het kan zijn dat de DVS was op de hobbel is en dat de SuperWifi weer de gegevens moet overnemen/inladen. 

Achterkant Experiabox V10

 

Ik ben benieuwd wat het effect is op het modem! Laat het dus vooral even weten:blush:


Hoi Lisa, ik heb alles gedaan zoals boven beschreven.

het oranje lampje (service) blijft branden...


Het lampje is oranje en niet fel rood...


Ik zou zeggen als alles gewoon (nog steeds) functioneert, alleen het lampje brandt oranje, dan hoef je je nergens druk om te maken. Als het lampje rood is, dan heb je amper tot geen diensten.  
Dat de tv traag is, heeft waarschijnlijk met iets anders te maken, zie: ‘Nieuwe iTV-menu’. Zoals je kunt lezen wordt hier komende weken een update voor uitgerold. 
Laten we het even in de gaten houden. Mocht er iets veranderen, dan hoor ik het graag:blush: