Skip to main content

Ik heb sinds enige tijd tv van KPN. Over de kwaliteit van het beeld ben ik niet tevreden. De kleuren zijn veel te flets. Met KPN heb ik al meerdere malen contact gehad maar die kunnen me niet helpen. Heeft iemand tips?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste @Marque Helmond 

Welke TV ontvanger(s) heb je?


5202


Welke software staat er op? Dit kun je controleren via menu en dan systeeminstellingen. Waarschijnlijk staat er de software op die de HDR-functie forceert. Op verzoek kun je die terug laten zetten naar de vorige versie.


Ui versie 3.90.01

Software 7.7.90_1


Yup...dat is de beruchte versie. Deze versie kent een geforceerde HDR-stand die niet uit te zetten is. Dit zorgt voor het fletse beeld dat je ervaart. KPN-medewerker @Paul_  kan er voor zorgen dat je terug kunt naar de oude software. Wacht even totdat hij reageert op dit bericht, Gezien de huidig crisis kan dat wat langer duren maar in principe zal het maximaal 36 uur duren. Even geduld dus.


Beste @Marque Helmond,

Ik verwijs je graag naar deze topic, daar verteld @Paul_ een KPN medewerker wat je moet doen. Dan zal je ook teruggezet worden naar de vorige Firmware.


Thx Edwin

 

Wel raar dat KPN dat zelf niet verteld.


Thx Edwin

 

Wel raar dat KPN dat zelf niet verteld.

Wel in deze topic:wink:


Thx Edwin

 

Wel raar dat KPN dat zelf niet verteld.


De klanten-”service” zal je dit inderdaad niet kunnen/willen vertellen. Vandaar dat je door @Dennis Schreve en mij wordt doorgeleid naar betreffende topics en de personen die je echt kunnen helpen.


Daar ben ik jullie dan ook echt dankbaar voor!

 


Daar ben ik jullie dan ook echt dankbaar voor!

 

We zitten er ook voor om klanten te helpen, ook al is het weekend! :wink::thumbsup_tone2:


Hi @Marque Helmond ! Sorry voor mijn late reactie. Door de drukte op het forum zie ik de topics later dan ik zou willen. Gelukkig hebben Dennis en Edwin je al voorzien van de juiste antwoorden :smile:  Heb je Paul al een PB gestuurd? Mocht je dat nog niet gedaan hebben dan kun je op het topic uit onderstaand bericht klikken en die gegevens naar Paul sturen.

 

Beste @Marque Helmond,

Ik verwijs je graag naar deze topic, daar verteld @Paul_ een KPN medewerker wat je moet doen. Dan zal je ook teruggezet worden naar de vorige Firmware.

 

 


@Robyn_ ik heb Paul direct een prive bericht gestuurd maar heb nog niets van hem vernomen.

Gr


@Robyn_ ik heb Paul direct een prive bericht gestuurd maar heb nog niets van hem vernomen.

Gr

Het kan zijn dat ie nu geen dienst heeft @Marque Helmond, wacht het nog even af. @Paul_ geeft jou zo spoedig mogelijk een reactie.


@Marque Helmond Ik heb zelf ook even navraag gedaan bij Paul. Jouw ontvanger is maandag of dinsdag omgezet naar de oude software. Kun je voor mij checken of de software ouder is dan 7.7.90_1? Dan zit het namelijk helemaal goed! :slight_smile:

 


Ik check dit vanavond.

Wat zijn de beste settings voor de ontvanger?


@Marque Helmond Wanneer je in de basis de ontvanger zo ingesteld laat als hij staat en alleen de software checkt, dan moet het goed zijn. Laten we daar eerst even naar kijken. Mocht vanavond de software er nou nog niet op staan, maak dan de tv-ontvanger even stroomloos. Als je die na 2 minuten weer op het stroom zet moet de oude software er alsnog op staan.


Beste @Marque Helmond,

Is het inmiddels goed gekomen? Werkt alles weer naar behoren?


Heren,

Ik heb er een andere versie op staan en de kleuren zijn wel beter en het beeld is scherper.

Nadeel  voor mij is mischien wel dat ik gelijktijdig met de overstap naar KPN een nieuwe Philips tv gekocht heb. Ik heb eerder altijd Samsung gehad en kan niet wennen aan de Philips kleuren.

Denk toch maar dat ik weer eem Samsung TV ga halen en hopelijk is alles dan ok.

Bedankt voor jullie support.

Groetjes,

Mark

 

 


De kleur rood is toch nog steeds niet hoe het moet zijn en komen niet overeen met mijn andere tv.

Klantenservice van KPN heeft me verteld dat er in mei prijsverhogingen kom en dat ik dan onder mijn contract uit kan. Denk toch maar weer naar Ziggo.

 

Mark


Hi @Marque Helmond! Wat betreft de prijswijzigingen moet ik eerlijk zeggen dat hier bij ons nog niets over bekend is. Vaak gebeurt dit, als het gebeurt, rond juni, maar vooralsnog is er niet bekend of en wat er dit jaar gaat gebeuren. Zodra hier iets te gebeuren staat zul je daar ook direct mail van ons over krijgen. Ook maken wij er op het moment dat zoiets gebeurt altijd een topic over op het forum :slight_smile:

Er kan qua kleuren een verschil zijn tussen tv-merken. Ik ben erg benieuwd hoe de kleuren met deze ontvanger uitkomen op een Samsung tv. Dat kun je testen door de ontvangers van plek te wisselen en aan te sluiten op de andere tv.


De kleur rood is toch nog steeds niet hoe het moet zijn en komen niet overeen met mijn andere tv.

Klantenservice van KPN heeft me verteld dat er in mei prijsverhogingen kom en dat ik dan onder mijn contract uit kan. Denk toch maar weer naar Ziggo.

 

Mark

Hoi Mark,

 

Welke type Philips heb je? Ik heb juist een veel beter beeld op mijn Philips dan dat ik ooit op een Samsung heb gehad. Daarbij is het wel van belang dat de instellingen juist zijn en er geen beeldverbeteraars aan staan.


Ik heb de 50PUS6704


Ik heb de 50PUS6704

Ik heb een 55PUS7181 die een paar jaar ouder is (2017) maar ze zijn wel vergelijkbaar qua instellingen.

Waar je in ieder geval vanaf moet blijven zijn de instellingen die je vindt onder beeld>geavanceerde instellingen. Daar zie je dingen als dynamisch contrast, kleurtemperatuur etc. Enige waar ik iets aan afstel is contrast, helderheid en kleur. Ultra-resolution on, scherpte op 1 of 2 en de rest af. Eventueel zou je bij geavanceerde kleurinstellingen wat kunnen schuiven met de rode kleur, mocht die instelling er ook op zitten. Speel maar eens met al die instellingen maar over het algemeen moet je wegblijven van allerlei beeldverbeteraars als dynamisch contrast, kleurverbeteringen en motionstijlen.


Bij mijn tv staat de beeld verbeteraar aan. Moet ik die dan uitzetten?


Reageer