Skip to main content

Ik heb sinds enige tijd tv van KPN. Over de kwaliteit van het beeld ben ik niet tevreden. De kleuren zijn veel te flets. Met KPN heb ik al meerdere malen contact gehad maar die kunnen me niet helpen. Heeft iemand tips?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Bij mijn tv staat de beeld verbeteraar aan. Moet ik die dan uitzetten?

@Marque Helmond dat zou je eens kunnen proberen, en dan kijken hoe het beeld dan is.


Dat maakt het beeld een heel stuk beter.


Bij mijn tv staat de beeld verbeteraar aan. Moet ik die dan uitzetten?


Welke beeldverbeteraar bedoel je dan precies? Er zijn er meerdere namelijk.

 


@Marque Helmond Is het nog gelukt om de instellingen aan te passen zodat het beeld beter wordt?


Ik ben niet tevreden over de beeld kwaliteit. 

Vanavondel ga ik KPN bellen om te kijken of ik het tv kan stoppen. Blijkbaar moet dit kunnen met een hussel abonnement. Dan maar met tv terug naar Ziggo.


@Marque Helmond KPN zou je ook een andere TV ontvanger kunnen geven. Ik weet niet of je een 4K abonnement bij KPN hebt, maar die zou je dan eventueel kunnen stop zetten. Want er zijn maar 3 4K zenders, en de rest van de zenders zijn allemaal HD. Dus dan zou je ook eventueel voor deze ontvangers kunnen gaan, dat zijn de HMB2260 of de Arris 2952 v2. Deze 2 hebben de HDR functie niet. 


Ok dan ga ik vanavond bellen met KPN en vraag een andere ontvanger.

Bedankt voor de info


Ok dan ga ik vanavond bellen met KPN en vraag een andere ontvanger.

Bedankt voor de info

Ik hoop dat je dat lukt. Normaliter ruilen ze niet om en krijg je een nieuwe VIP5202. Wellicht dat een moderator ( @Paul_  of iemand anders) iets voor je kan betekenen. 


@Marque Helmond Je kunt er voor kiezen om jouw abonnement om te zetten naar een iTV-pakket zonder 4K. Het kwaliteitstype van de ontvangers is namelijk gekoppeld aan het type iTV-abonnement. Als je een 4K-pakket hebt krijg je 4K-ontvangers. Bij een ‘normaal’ pakket (HD) krijg je HD-ontvangers. Als je dus wisselt van een 4K-pakket naar een HD-pakket zullen jouw 4K-ontvangers ook gewisseld worden voor HD-ontvangers. :slight_smile:

 

Edit: Mijn excuses! Ik zie dat ik nog zat in de oude werkwijze waarbij dit gewisseld werd. Er is onderhand geen tekort meer aan 4K-ontvangers waardoor deze ook uitgegeven worden bij HD-pakketten. Er wordt dus niet meer geswapped.


@Marque Helmond Je kunt er voor kiezen om jouw abonnement om te zetten naar een iTV-pakket zonder 4K. Het kwaliteitstype van de ontvangers is namelijk gekoppeld aan het type iTV-abonnement. Als je een 4K-pakket hebt krijg je 4K-ontvangers. Bij een ‘normaal’ pakket (HD) krijg je HD-ontvangers. Als je dus wisselt van een 4K-pakket naar een HD-pakket zullen jouw 4K-ontvangers ook gewisseld worden voor HD-ontvangers. :slight_smile:

 

Edit: Mijn excuses! Ik zie dat ik nog zat in de oude werkwijze waarbij dit gewisseld werd. Er is onderhand geen tekort meer aan 4K-ontvangers waardoor deze ook uitgegeven worden bij HD-pakketten. Er wordt dus niet meer geswapped.

Als je @Marque Helmond dus niet kunt helpen aan een HBM2260 of VIP2952 v2, dan is het des te belangrijker dat KPN eindelijke de software eens op orde heeft. We zijn nog steeds in afwachting van een update na het HDR-debacle. 


@Marque Helmond Ik heb nog extra voor je rond gezocht en zie nog de tip om te checken of de Perfect Natural Motion wel echt uit staat. Zou je dat nog eens willen checken? Laat het me ook weten wanneer dit goed staat en alle andere gegeven opties getest zijn, dan ga ik nog naar noodopties kijken.


Robyn,

Direct gedaan.

Rood blijt vaal oranje.

Gr. Mark


@Marque Helmond Een iets sneller antwoord dan normaal, omdat ik nog met mijn mede-moderators bezig was met onderzoek. Bedankt voor het testen! Laten we vooropstellen dat de 4K-ontvanger gewoon zou moeten werken. Meerdere klanten hadden problemen met de beeldkwaliteit, flets/vaag soms zelfs haperen, na de software update. Of dit bij jou aan de hand was, kan ik echter niet concluderen, omdat de er direct een verzoek is ingediend om de oude software terug te zetten.

Afijn, je hebt nu de oude software op de ontvanger staan en bent nog niet geheel tevreden over het beeld dat je ontvangt. Als ik het goed heb, heb je een smart tv. Als je eens in het menu van de smart tv gaat en bijvoorbeeld een app als YouTube opent en een video afspeelt. Is de beeldkwaliteit dan wel naar wensen? Hiermee sluiten we uit dat het aan de instellingen van de tv ligt of aan de ontvanger. Wij kunnen je immers ook voorzien van een andere ontvanger, al wil ik graag telleurstelling voorkomen.

Als het beeld veel mooier is wanneer je via YouTube (oid) kijkt dan wanneer je via de ontvanger kijkt, dan ligt het daadwerkelijk aan de ontvanger. In dat geval ga ik achter de schermen mij best doen om alsnog een ontvanger-swap te realiseren, naar een HD-ontvanger. Laat je me weten wat er uit de test is gekomen?


Streamen naar de tv is perfect.

Gisteren heb ik weer contact gehad met KPN gehad en dat ik een andere ontvanger moet hebben.

Als het goed is kan ik deze vandaag bij afhaalpunt ophalen. Heb ook aangegeven dat ik niet dezelfde wilde maar dat konden ze niet beloven. Ben benieuwd wat ik krijg.


@Robyn_ kan het niet zo zijn dat de problemen zijn met de nieuwste Firmware? Ik weet dat er veel klanten last hebben met de HDR-functie die niet uit te zetten is, en sommige modellen TV’s hebben hier namelijk last van. Misschien een optie om de ontvanger van @Marque Helmond terug te zetten naar de vorige Firmware die nog niet de HDR-functie te beschikking heeft? Ik ben bang dat de logistiek gewoon een zelfde TV ontvanger weer gaan sturen naar Marque. Hopelijk krijgt ze een HD TV ontvanger.


Nieuwe ontvanger opgehaald en wat denk je? Beeld is super.

Na installeren vroeg de ontvanger voor update. Denk dat ik dat vorige keer gedaan heb en deze keer niet.

 


Nieuwe ontvanger opgehaald en wat denk je? Beeld is super.

Na installeren vroeg de ontvanger voor update. Denk dat ik dat vorige keer gedaan heb en deze keer niet.

Beste @Marque Helmond 

Welke TV ontvanger heb je nu? 


Arris VIP5202


Maar na installatie heb ik geen update gedaan.

Denk dat het verschil maakt?


Arris VIP5202

Dus wel weer dezelfde die je eerst ook had, het is dus een 4K ontvanger. Je hoeft de update niet te doen. Maar als de server van KPN het merkt ‘s nachts, dan gaat ie hem alsnog automatisch updaten. 


Dus dan is het morgen weer anders of kun je de updat uitzetten?


Dus dan is het morgen weer anders of kun je de updat uitzetten?

De updates van TV ontvangers kun je helaas niet uitzetten. :disappointed_relieved:


Wat ik niet begrijp mijn moeder heeft dezelfde ontvanger met ook een ander type Philips tv zonder problemen.

Maakt het type tv of ander merk nog iets uit?

Gr. Mark


Inderdaad het is weer gedaan met de mooie kleuren. Niet normaal!


Eindelijk een andere tv ontvanger ontvangen.

Gelukkig hebben nu weer helder, kleurrijk beeld.

Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!

Gr. Mark


Reageer