Skip to main content

Kan iemand mij vertellen of KPN formule 1 gaat aanbieden in 2022.

 

Ziggo heeft deze uitzendrechten verloren.

Dat abonnement ga ik dus zeker opzeggen.

 

NENT heeft de uitzendrechten nu gekocht. Helaas nog geen doorgifte prijs bekend…?

Wellicht kan KPN ook Sky sports (F1) aanbieden… tsja het is Engelstalig, maar dat kan ik goed volgen.

Misschien is er nog een optie die ik over het hoofd zie?

 

Ik zou graag zien dat er meerdere opties zijn en daarmee wellicht ook (prijs) concurrentie…?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

Nee. Er zijn nog geen plannen om de app van Viaplay aan de decoder toe te voegen. Dat zal kpn vast willen, maar de belangrijkste partij in dezen in natuurlijk Viaplay / NENT zelf.

Vooralsnog zal de app van Viaplay waarschijnlijk wel in (redelijk recente) Smart-tv's worden toegevoegd. Ook zal de app beschikbaar komen voor Smartphones en Tablets. Casten (chromecast) zal mogelijk zijn.

Voor in de decoders van Ziggo en KPN zijn nog geen plannen van NENT uit vernomen.

Het nieuwe seizoen begint pas medio maart volgend jaar. Nu dus nog geen tijd om je er druk over te maken m.i.

Het spreekt voor zich dat de Formule 1 volgend jaar ook niet meer beschikbaar is via Sport On Demand (nu nog via 272). Sport On Demand zijn kanalen van ESPN en Ziggo Sport.


Dank voor je bericht.

Ik hoop alleen dat KPN als doorgever (zo zie ik mijn Ziggo-kanalen tenslotte ook) kan onderhandelen met NENT en of SKY voor het doorgeven (dat wordt natuurlijk ook betaald) van F1

Sky sports is nu ook een betaalkanaal maar niet op de NL-markt gericht…

Maar ja dat zijn de vele buitenlandse zenders in principe ook niet...


SKY mag het sowieso niet aanbieden in Nederland natuurlijk. De F1 rechten voor Nederland zijn v.a. 2022 bij NENT en dit jaar nog bij Ziggo Sport.

En KPN als doorgever…. je hebt toch internet bij KPN. Daar wordt heel veel over doorgegeven!

Kortom, alle kpn klanten met minimaal een laptop, smartphone of tablet kunnen het krijgen.:relaxed::thumbsup_tone2:

Als het via de tv ontvanger beschikbaar komt zal dat alleen de app van Viaplay zijn. Waar je dus een apart abonnement op moet nemen. Het is sowieso geen lineair kanaal! Dus niet zoals Ziggo Sport nu.


Sommige mensen vinden het vroeg om dit soort vragen te stellen. Ik Stelden mij die vraag gelijk toen ik hoorde dat er geen F1 bij ziggo was in 2022. Vind het raar om mensen te gaan verplichten om via een app te kijken. Wat is dan nog de reden om bij kpn te blijven? Dan zou je toch beter het goedkoopste internet kunnen nemen in de regio. En voor de rest niks, als je de rest toch kan streamen. Wat heeft de "Televisie" nog voor meerwaarde?


Als televisie voor jouw kennelijk alleen Formule 1 is kan ik me (het gebrek aan) de meerwaarde wel voorstellen, @Unionviking :wink: .

Overige zenders kunnen inderdaad via NLziet / Discovery+.


In veel landen wordt de “thuiswedstrijd” wel gewoon uitgezonden via een reguliere zender. 
 

Veel landen (waaronder ook Nederland) verplichten nl de doorgifte van belangrijke sportwedstrijden in eigen land via een reguliere zender. 
 
Zo kan ik vandaag via de satelliet gratis kijken naar de wedstrijd via Channel 4. 


Vind het raar om mensen te gaan verplichten om via een app te kijken.

Het is de toekomst denk ik.

Wat is dan nog de reden om bij kpn te blijven?

Met de huidige prijs voor internet only bij KPN: geen.

Dan zou je toch beter het goedkoopste internet kunnen nemen in de regio. En voor de rest niks, als je de rest toch kan streamen. Wat heeft de "Televisie" nog voor meerwaarde?

Dat zal de komende jaren ook steeds meer afbrokkelen. Je hebt nu al steeds meer mensen die helemaal geen tv meer hebben. Die hebben Netflix. En mogenlijk nog een account bij een andere streamingsdienst. En verder niks. Dat zal de komende jaren steeds meer worden denk ik.


Tja, dat verplichten om via een App te kijken kun je vreemd vinden, maar de FIA kijkt alleen waar ze de meeste muntjes vandaan kunnen krijgen voor die rechten, de rest is bijzaak.

Maar hoe meer verspreiding hoe minder inkomsten op den duur, alles los is voor de meesten te duur en laten ze dingen vallen.


Inmiddels zijn we 3 maanden verder en nu heb ik vernomen dat Ziggo toch formule blijft uitzenden, maar als KPN-abonnee betaal je natuurlijk wel 15 euro iedere maand. Zijn er inmiddels al ontwikkeling op dit vlak beste KPN? Ik ben erg benieuwd namelijk, want heb ook niet zo’n behoefte om formule 1 via de laptop of mobiel te kijken, mede ook vanwege het geluid. Alvast dank voor de reactie.


@Vincent78 e.a.

Ziggo Sport heeft een licentie van Viaplay voor 6 (zes) races w.o. die van Zandvoort. Er zullen zeker niet alle races (iets van 24) op komen; Viaplay wil natuurlijk graag dat je bij hen een abo neemt. Ook Ziggo abonnee's krijgen via kanaal Z.S. 14 alleen die 6 (of ietsje meer) dan te zien.

En wat kijken via KPN betreft…. euhm, je hebt (kpn) internet dus kan je inderdaad via kpn kijken :wink: .

KPN wil wel graag de Viaplay app in de ontvanger. Maar dan moet je dus nog steeds, net als nu voor Z.S., een extra abonnement hebben op Viaplay.

Zelf ga ik er i.i.g. van uit dat mijn Samsung (uit 2019) gewoon voorzien gaat worden van de Viaplay-app via Samsung app store.

Een laptop kan je natuurlijk via hdmi gewoon op de hdmi van een tv inprikken. Je kunt dan 'gewoon’ op je tv kijken. En Viaplay gaat zo goed als zeker ook Chromecast ondersteunen, ze moeten wel.

Via je je telefoon kun je ook casten (of evt. een goede BT speaker gebruiken of een headset).

Ik ga me er nú nog niet druk om maken. Het seizoen 2022 begint pas in maart tenslotte.


Ziggo heeft al iets bekend gemaakt : 

En Formule 1 in 2022?

Ook volgend jaar kun je als Ziggo klant Formule 1 volgen via Ziggo. Alleen de manier waarop je Formule 1 kijkt, verandert. Hoe? Dat weten we nog niet precies. Streamingsdienst Viaplay heeft vanaf het nieuwe seizoen 2022 de Formule 1-rechten.

Zodra we meer weten over een mogelijke samenwerking met Viaplay, vertellen we je op deze pagina meer. 

bron : https://www.ziggo.nl/entertainment/sport/formule-1/formule-1-2022

Nu KPN nog….. 


Linksom of rechtsom: je moet wel voor Viaplay gaan betalen. Of dat ook via kpn kan (net als Videoland en Netflix) is nu nog niet bekend. Als de betaling via kpn kan gaan lopen, dan komt ook de Viaplay-app erop. I.i.g. geen lineaire zender lijkt mij, want dat is in Scandinavië ook niet.

Ook Ziggo-klanten krijgen de Formule 1 niet meer binnen hun basisabonnement. Er worden wel 6 races ook via Ziggo Sport uitgezonden.
De Formule 1 wordt volgend jaar derhalve ook niet meer via Sport On Demand aangeboden, want dat wordt door/via Ziggo Sport verzorgd. Of er via Viaplay (weer) een Sport On Demand mogelijkheid voor Formule 1 komt lijkt me vrij klein.


Kan iemand mij vertellen of KPN formule 1 gaat aanbieden in 2022.

 

Ziggo heeft deze uitzendrechten verloren.

Dat abonnement ga ik dus zeker opzeggen.

 

NENT heeft de uitzendrechten nu gekocht. Helaas nog geen doorgifte prijs bekend…?

Wellicht kan KPN ook Sky sports (F1) aanbieden… tsja het is Engelstalig, maar dat kan ik goed volgen.

Misschien is er nog een optie die ik over het hoofd zie?

 

Ik zou graag zien dat er meerdere opties zijn en daarmee wellicht ook (prijs) concurrentie…?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

Kosten van een abonnement op Viaplay

Op woensdag 8 december 2021 werd bekendgemaakt dat een abonnement op Viaplay €13,99 per maand zou gaan kosten. Het lidmaatschap kan direct bij Viaplay worden afgesloten, maar ook via verschillende partners als VodafoneZiggo en KPN. Dit is de enige prijs die voor een abonnement op Viaplay gecommuniceerd is. Je kunt dus niet kiezen om een afzonderlijk lidmaatschap te nemen voor de Formule 1, Premier League, Darts, Bundesliga of films en series, maar alles zit bij elkaar in één bundel voor een abonnementsprijs van €13,99 p/m.

De Grand Prix van Zandvoort zal de komende drie jaar overigens helemaal gratis te zien zijn. De NOS heeft namelijk een partnerschap afgesloten met de Nordic Entertainment Group (NENT), waardoor ze de rechten van deze race en daarnaast de samenvattingen van alle andere races uit de kalender mogen uitzenden.


Formule 1 gratis op tv (ook via KPN TV) in 2022:

  • 24 april: Emilia-Romagna (Italië) op RTL Duitsland
  • 3 juli: Groot-Brittannië op RTL Duitsland
  • 28 augustus: België op België Eén
  • 4 september: Zandvoort (Nederland) op NPO 1 en RTL Duitsland
  • 13 november: Brazilië op RTL Duitsland

Dit weekend dus de eerste keer naar Formule 1 kijken voor kijkers die geen Viaplay hebben genomen. 


Formule 1 gratis op tv (ook via KPN TV) in 2022:

  • 24 april: Emilia-Romagna (Italië) op RTL Duitsland
  • 3 juli: Groot-Brittannië op RTL Duitsland
  • 28 augustus: België op België Eén
  • 4 september: Zandvoort (Nederland) op NPO 1 en RTL Duitsland
  • 13 november: Brazilië op RTL Duitsland

Dit weekend dus de eerste keer naar Formule 1 kijken voor kijkers die geen Viaplay hebben genomen. 

Ik heb geen Viaplay genomen 

Maar kijk de races gewoon via F1 TV Pro 😂  

Maar wel een leuke tip die je hier plaatst 👍