Skip to main content

Ik probeer op zolder een ITV aan te sluiten. Maar krijg continue de foutmelding 14, dat er mogelijk apparatuur met DHCP functionaliteit aangesloten is op  mijn modem. 

 

Beneden in de woonkamer staan een Experiabox V10, deze is via DVS650 doorgetrokken naar zolder. Op zolder heb ik een KPN wifi versterker (aangesloten aan de DVS650 op zolder). En via de wifi versterker, wil ik het ITV kastje aansluiten. Maar krijg ik steeds de foutmelding 14. 

 

Wat doe ik fout?

Corrigeer me als ik het fout begrijp maar je hebt een WiFi versterker aangesloten op de dvs en probeert nu de tv ontvanger met bekabeling aan de wifiversterker te verbinden?

 

Dat antwoord is dan snel, dat kan niet. Een DVS kan maar voor één functie tegelijk gebruikt worden en dat is in dit geval het in werking stellen van de wifi versterker.

 

Maar waarom verbind je de tv ontvanger niet met de dvs? Dat lijkt mij het logischste.


Hallo Maurice,

 

dank je wel voor je snelle reactie!

Ik heb het tv kastje nu direct op de DVS650 aangesloten, maar dan krijg alsnog dezelfde melding over de DHCP functionaliteit.

Zou het helpen wanneer ik een Linksys WRT54G aan de DVS hang, en dan via deze router de tv kast aansluit? Dan heb ik alleen niet overal hetzelfde netwerk in huis.

 

Grt, Vincent.


Hallo @Vin77, Welkom op het forum! Het is al een paar dagen geleden dat je je vraag hier gesteld hebt dus ik ben benieuwd of het ondertussen misschien al is gelukt is om je TV ontvanger aan de praat te krijgen? soms helpt het om de Experiabox en Tv-ontvangers 15 minuten van het stroom te halen. Hierna laat je eerst de Experiabox volledig opstarten en daarna de TV ontvangers. Laat je ff weten of dit een oplossing is?


Hallo Rob, vandaag is een monteur van jullie langs geweest. Hij heeft 2 super WiFi punten en een switch geplaatst. En nu werkt bijna alles helemaal top. 
 

De oplossing die ik bedacht had (met DVS650 en verouderde WiFi versterker) werkte niet. 

Ik wacht nu alleen nog op jullie berichtje, over het omruilen van een Motorola i-tv kastje, voor een nieuwe. Het Motorola kastje reageert helemaal nergens meer op. Hier heb ik afgelopen zaterdag met jullie telefonische helpdesk over gesproken. 

Grt, Vincent. 
 

 


Hallo @Vin77, mooi om te horen dat de problemen zijn opgelost! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik voor je  nakijken of het versturen van de nieuwe tv ontvanger al is opgestart.


Hallo Rob,

 

ik heb mijn profiel geüpdatet. 
dank je wel alvast!

mvg, Vincent


Om e.e.a. uit te zoeken heb ik nog wat extra info van je nodig. Hiervoor heb ik je een privébericht gestuurd.