Skip to main content

Hallo, 

De televisie geeft foutcode 143 aan en doet het niet meer. Ik heb het stappenplam gevolgd en kwam erachter dat de dvs 1200 een rood lampje had branden. Dit kreeg ik niet opgelost, toen heb ik gebeld en ben ik doorverwezen naar de kpn winkel. Hier hebben ze het probleem met de dvs kunnen oplossen. Deze zijn weer geïnstalleerd en branden nu wit. Wederom geen televise en foutcode 143. Ik heb het stappenplan gevolgd die dan op de site staat, maar gaan geluk.  Wat kunnen we nu nog proberen om de televisie werkend te krijgen?

De experia box geeft een groen internet lichtje aan. 

 

Groetjes

Een kabel van Experiabox rechtstreeks naar tv ontvanger leggen.


We hebben de dvs 1200 geïnstalleerd omdat een kabel niet mogelijk is om door te leggen. Bedoelt u dit dus als tijdelijke oplossing of als vast?


Je kunt het in ieder geval eens proberen of het dan wel werkt.

Als het niet meer lukt om die dvs weer aan de praat te krijgen, dan kan je eventueel nog een nieuwe kopen. Misschien is die gewoon stuk. Maar als een nieuwe ook niet werkt, dan zou je er toch over na moeten denken om die kabel gewoon vast aan te (laten) leggen.


Ook met kabel krijgen we dezelfde foutmelding 


De dvs 1200 doet het nu wel gewoon sinds ik ze door iemand bij de kpn winkel heb laten koppelen. De hardware zelftest zegt dat de kabel niet is aangesloten/provider niet beschikbaar. Dit is met een kabel vanuit de experiabox hetzelfde.


Het televisie modem kastje geeft 75p aan en blijft hierop staan


En als je een pc of laptop op die kabel aansluit? Heeft u dan internet? 


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt op de vraag van Nick83 @celine567890. Is het probleem inmiddels verholpen? Zo niet, dan is het wel handig om te testen of het probleem aan de kabel ligt die in de ontvanger zit door inderdaad een ander apparaat aan te sluiten op deze kabel.  


Reageer