Skip to main content

Betreft foutcode 143.....Ik had/heb precies hetzelfde probleem. Na uitvoerige hulp van een helpdesk-medewerkster (uiterst vriendelijk én geduldig) kwam ze tot de conclusie dat ik het beste een nieuwe Draadloze verbindingsset kon bestellen. Kosten €65,

(Alle stappen die we samen doorlopen hadden hielpen niet). 

Ik ben overstag gegaan en een half jaar lang werkte mijn 2e tv op mijn slaapkamer perfect. Tot een paar dagen geleden! Wéér foutcode 143. Om moedeloos van te worden.....

 

Het gebruik van draadloze verbindingsets wordt steeds moeilijker omdat het electriciteitsnetwerk overbelast is. Daar kunnen ze niet tegen.  Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kan beheren.  Misschien dat daar de oplossing is maar het zal lastig worden.  Kijk of er wellicht een mogelijkheid us om een kabel te trekken. 


Het gebruik van draadloze verbindingsets wordt steeds moeilijker omdat het electriciteitsnetwerk overbelast is. Daar kunnen ze niet tegen.  Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kan beheren.  Misschien dat daar de oplossing is maar het zal lastig worden.  Kijk of er wellicht een mogelijkheid us om een kabel te trekken. 

Hoi Joep, dankjewel voor je reactie.

Helaas is een kabel trekken geen optie.

Gistermorgen heb ik wéér de DVS ge-reset én het modem. Geen resultaat.

Maar...Eureka! s'Avonds geeft de tv boven opeens weer beeld.😁


Het zal tobben blijven de komende jaren. Wellicht kan je overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan krijg je tv ontvangers die via wifi kunnen. 


Een DVS is vragen om problemen.

Soms werkt het goed, maar meestal niet.

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

En door de steeds grotere verstoring (door LED, voedingsadapters, etc.) werken ze ook steeds minder goed.

 

Beste is en blijft een UTP kabel.

De nieuwste KPN tv decoder Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) kan via WIFI werken.

Maar dan moet je het abonnement omzetten naar KPN tv+

Dat kan via MIJNKPN of gratis via 0800-0402