Skip to main content

Ik heb al paar dagen foutcode 143. Ik heb meerdere keren de stappen van de foutmelding doorlopen de DVS-en blijven een roodlampje geven. Ik heb diverse stopcontacten gebruikt om de DVS-en op elkaar proberen te resetten. Ook dit heeft niet geholpen, nog steeds een roodlampje. 

Kan iemand me verder helpen?   

Heeft u al het stappenplan doorlopen op deze site

zit de DVS in de wandcontactdoos? en niet in de stekkerdoos?


Test even met een kabel om te kijken of het probleem zit in de dvs. 


Hi TSR Topper, ja die heb ik meerdere keren doorlopen in zowel de wand als de stekkerdoos. 

Joep 1965 bedoel je rechtstreeks met kabel van modem naar het interactief tv kastje? 


Ja inderdaad. Dit is typisch een probleem wat vaak voor komt met de dvs. 


Hi Joep, ja dan doet ie het wel. Alleen is dit geen optie omdat er een muur tussen zit. Betekend dit dat die dsl kastjes stuk zijn?


Hoeft niet.  Waarschijnlijk is er ruis ontstaan op het electriciteitsnetwerk.  Dit kan door een niet goed werkende ledlamp komen of een dimmer. Daar is eigenlijk niks aan te doen. Je kan de Devolo cockpit downloaden om ze te optimaliseren. https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit maar ik vrees het ergste.  Wel type is het?


@Mik Kramer Welkom hier! Bedankt voor je bericht. Flink balen dat de DVS niet meewerkt. Ik moet erbij vermelden dat de DVS’jes enorm gevoelig zijn. 
Als je de DVS reset en opnieuw koppelt, gaat het lampje dan wel 2 minuten wit knipperen of blijft deze rood branden? 
 


@Lisa Nee het gaat ff uit en komt dan weer rood terug. 


@Mik Kramer Oh dat vermoed ik dat je het knopje te lang ingedrukt houdt. Het is immers een zeer gevoelig systeem. 
Om de DVS opnieuw te koppelen dien je het knopje kort (2-3 sec.) in te drukken. Uit ervaring weet ik dat 2-3 seconden ook nog wel een 1 seconde is. Probeer dus net zo lang tot het rode lampje wit begint te knipperen. 
Hopelijk gaat het lukken. Toch ben ik nog benieuwd welk type DVS je hebt (1200,650,200). 

Zoals joep al aangeeft, kun je de Devolo cockpit installeren als de DVS gekoppeld is. Als ze in de toekomst weer ontkoppelen, kun je ze via de app weer met elkaar verbinden.  


Hoi @Mik Kramer! het is alweer enige tijd geleden. Helaas heb ik nietes meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Reageer