Skip to main content

Ik ben steeds minder tevreden met KPN. Ik merk nu dat ik geen opnames kan bekijken “Er is een fout ontstaan bij het laden van de opname (3025)”. Dezelfde fout krijg ik bij terugkijken.

Daarbij krijg ik ook nog eens al 2 maanden foutcode 302 (“Afspelen video mislukt. Het systeem is tijdelijk ein mijn geval voor altijd zo lijkt het] niet beschikbaar. Probeer het later nog eens”), dat is sinds ik het Pluspakket vanuit KPN Compleet heb (al eerder op dit forum gemeld, daar is blijkbaar geen andere oplossing voor dan andere hardware kopen). Als ik in de gids kanaal 202 kies, en ik druk op de rode knop, dan krijg ik een lijst met films te zien, maar als ik een daarvan wil afspelen geeft het systeem al een paar dagen foutcode 302.

Wat heb ik gedaan: mijn tv-ontvanger uitgezet en de accu uit het stopcontact gehaald. De KPN Experia box v11 uitgezet en de accu uit het stopcontact gehaald. Best wel even gewacht en de Experia Box weer aangezet en op laten starten. Vervolgens de tv-ontvanger aangezet en deze ook op laten starten.

Ik heb 2 TV's, 2 HMB2260 TV ontvangers en 3 DVS650 draadloze verbindingssets. Ik heb de twee TV-ontvangers HMB2260 beide nog maar een keer volledig gereset volgens de duidelijke instructie. 

Dat helpt dus niets: ik blijf de foutcode 3025 en 302 krijgen. Is dit een hopeloos geval?

 

Elke hulp is welkom! Bij voorbaat mijn dank, Paul

Nee dit is geen hopeloos geval. Haal die dvs650 weg en probeer gebruik daarvoor een kabel. Vrijwel zeker is het probleem dan opgelost. Het forum staat vol met dit soort problemen en vrijwel altijd zijn de draadloze verbindingsets de oorzaak.  En dan maakt het niet uit of je provider a of b hebt.


Dank je wel Joep, dat is een duidelijk antwoord van je. De DVS650 is inderdaad een grote boosdoener, maar ik had niet verwacht dat deze ook een fout zou geven bij het afspelen van opgenomen programma's: deze worden toch opgeslagen op de HMB2260  zelf? En die is weer met een SCART kabel verbonden aan mijn TV, zonder tussenkomst van de digitale verbindingset.

Met vriendelijke groet, Paul


Er worden geen programma’s opgenomen op de ontvanger. Alles wordt extern opgeslagen.


Bedankt Joep, dat wist ik niet. Dan gaat die communicatie over het afspelen van opgenomen programma's dus ook via een DVS650. Lekker betrouwbaar spul van de KPN dus.


Klopt helemaal. Die draadloze verbindingsets is op zich een aardige oplossing maar ze zijn erg gevoelige voor storingen in het electriciteitswerk.  Misschien kan je hier wat mee. Met de cockpit kan je de dvs beheren en instellen. https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit


Nou dat is een geweldige tip Joep! Ik ga die Devolo cockpit software dit weekend installeren. :thumbsup_tone2:


Hi @Hallow, bedankt voor jouw bericht!

De draadloze verbindingsset is niet altijd het meest stabiel inderdaad, dat is helaas zo. Heb je dit weekend de Devolo cockpit nog kunnen installeren en getest? Zo ja, wat is hieruit gekomen? 

En ik ben nog wel benieuwd, heb je deze problemen op beide tv-ontvangers? Heb je ze ook al een keer van plek geruild, om te kijken of het probleem met de ontvanger mee gaat of op locatie blijft?


Beste @Joep1965 en @Susan_ ,

Mijn welgemeende excuses, ik heb de Devolo cockpit nog niet geïnstalleerd, het klinkt erg dom, maar het is me gewoon ontschoten. Ik ga dit morgenochtend doen en laat je weten wat dat opgeleverd heeft.

En ja, ik heb dit probleem op beide tv-ontvangers, heb ze ook al een keer geruild met elkaar, maar dat heeft niets geholpen. Ik vind wel dat beide tv-ontvangers in ruststand flink warm worden.

Paul


Goedemorgen,
Ik heb de Devolo cockpit software geïnstalleerd, maar krijg de mededeling “Geen lokaal PLC-apparaat gevonden” terwijl de twee DVS650 tv-ontvangers aanstaan. ‘Vernieuwen’ of de software opnieuw opstarten geeft geen verbetering.

Paul


Hi Paul, heb je wel 1 van de Devolo's aangesloten op de computer/laptop zodat deze de DVS ook ziet?


Hoi @Alex_P , Sorry I had je reactie niet gezien. Nee, dat ga ik vandaag uitproberen. Ik dacht dat het voldoende was om de DVS tv-ontvanger aan te zetten. Ik had de Devolo cockpit software wel op een iPad geinstalleerd, maar kreeg dezelfde foutmelding. Wordt vervolgd.


Beste @Alex_P ,

De DVS650 tv-ontvanger is via een router gekoppeld aan mijn desktop PC, maar blijft onzichtbaar voor de Devolo cockpit software. Heb je nog suggesties hoe dat te verbeteren is?

Bedankt, Paul


Sluit hem eens echt rechtstreeks aan op de PC, zonder dat er verder iets tussenzit, Hallow.


Hoi @Erik_ , Ik heb de DVS650 tv-ontvanger rechtstreeks gekoppeld aan mijn PC met een netwerk kabel, de Devolo cockpit software geeft nog steeds dezelfde foutmelding, de DVS650 tv-ontvanger meldt iets als F147. Ik word nu toch echt moedeloos hiervan..


@Hallow, de tv-ontvanger hoeft niet aangesloten te worden op je computer.. Je dient de draadloze adapter met een kabel te verbinden met je computer. Voor de cockpit moet echt de DVS adapter (en alleen deze) met een kabel aan de computer zitten, niet de tv-ontvanger of iets dergelijks. Als de cockpit de adapter dan nog steeds niet ziet, dan is het een grote kans dat de adapter stuk is..


Sorry voor de afmetingen van de afbeelding, mijn tekst staat er ver onder. 

Hoi @Susan_  en @Erik_ 
Het duurde even, bedankt voor je geduld. Ik begrijp nu welke aansluiting bedoeld is (en dat de DVS650 toch echt iets anders is dan de TV-ontvanger): de DVS650 heb ik rechtstreeks als internet input verbonden met mijn desktop PC, PC opnieuw opgestart en daarna de Devolo cockpit software opgestart. Nu wordt door deze software wel alle drie de DVS650 gezien. Ik sluit een afbeelding in. Daarop is te zien dat de linker DVS650 gekoppeld is aan de Experiabox en de onderste en rechtsboven DVS650 gebruikt worden om internet verder in mijn appartement te brengen. Wat zien jullie op deze afbeelding wat de problemen mogelijk kan veroorzaken?
Bedankt, Paul


 


@Hallow, top! Ik zie geen vreemde dingen, volgens mij heb je het juist aangesloten. Kan je de software updaten op de adapters? De (nieuwste) software kan je downloaden via deze website als je even doorscrollt naar de veelgestelde vragen: update software. Verder ben ik benieuwd of je de adapters ook al een keer gereset hebt.

Heb je daarnaast de tv-ontvanger al getest met een kabel die direct verbonden is op de Experia Box?


Hallo @Susan_ ,

Bedankt voor je respons.

Mijn adapters heb ik al tig keer gereset.

Ik heb een UTP Cat5e kabel van 15 meter gekocht en daarmee een DVS overbodig gemaakt. Mijn HMB2260  TV-ontvanger is nu direct met een kabel verbonden aan mijn Experia-box V10. Maar ik krijg nog steeds de foutcode 302 als ik een film uit het pluspakket probeer af te spelen. Netflix en Prime Video doen het OK.

Waar zou het probleem nu kunnen zitten? Dank je wel.

Paul


@Hallow, heb je nadat je de tv-ontvanger bekabeld hebt aangesloten hem ook al een keer gereset? Het lijkt steeds meer een probleem te zijn in de Experia Box, omdat beide ontvangers problemen hebben. Wil je de Experia Box ook eens resetten volgens het stappenplan? Indien dit niet helpt moeten we misschien even kijken of we een ticket kunnen aanmaken of apparatuur moeten gaan vervangen.


Hoi @Susan_ ,
Bedankt voor je hulp. Ik heb de Experia Box herstart, de aansluiting op het stopcontact ervan versimpeld, een nieuwe 5e kabel tussen mijn router (opnieuw opgestart) en de TV-ontvanger (opnieuw opgestart) aangesloten, maar ik krijg nog steeds foutcode 302 als ik een film uit het pluspakket probeer af te spelen. Ik wacht een geschikt moment af om de Experia Box te resetten en laat je weten wat het resultaat daarvan is.


Beste @Susan_ ,
Helaas. Ik heb de Experia Box via de “Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem” gereset (het viel me mee dat ik mijn netwerkgegevens niet opnieuw hoefde in te voeren). De TV-ontvanger opnieuw opgestart, maar de foutcode 302 blijft. De Experia Box ook handmatig gereset, maar dat gaf geen verbetering.
Is er misschien een bepaalde setting in de Experia Box die verkeerd staat?
Wederom bedankt voor je hulp.
Paul


Hallo @Susan_ , @Erik_ , @Alex_P , 

Ik ben nu al 3 maanden met de KPN (zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/pluspakket-vanuit-kpn-compleet-krijg-foutcode-302-489683) bezig om mijn probleem op te lossen! Is dit nu het beste wat je kunt doen? Gatsie.


@Hallow Excuses voor de late reactie. Susan is een poosje vrij, dus heeft nog niet kunnen reageren. Ik heb even meegekeken en zie dat je inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice waar je een klacht wilde indienen. Mijn collega heeft je te woord gestaan en heeft genoteerd dat hij je terug zou bellen met een mogelijke oplossing. Is dit reeds gebeurd of wacht je nog op een belletje? 
 


Beste @Lisa,
Dank je wel dat je je met mijn probleem bemoeit. Inderdaad, ik zou teruggebeld worden, zo was de belofte verleden week donderdag. Het is nu 1 week verder en niets meer gehoord. Ik stop nu met hier tijd in te steken, noteer maar dat het opgelost is.


Reageer