Skip to main content

Kastje van de tv geeft foutcode 309 en blijft hangen op 20%.

Op 4 juni gebeld met de helpdesk in verband met deze foutcode, eerst via een link in een sms alle stappen doornomen om te herstarten, werkte niet, toen een medewerker aan de lijn en vervolgens alle stappen nog maar eens herhaalt met hetzelfde resultaat. Hij geeft het door aan de “backline”. Ik zou binnen 24uur teruggebeld worden met een oplossing. Belletje kwam niet.

7 juni Zelf weer gebeld, bleek wel een ticket te zijn en deze medewerker stuurt een nieuwe tv ontvanger op. Is het proberen waard, helaas zelfde foutcode.

8 juni Weer bellen en deze keer stelt de medewerker het probleem voor in de "vraagbaak” en vraag of ze terug kan bellen met de oplossing of dat ik een paar minuten in de wacht wil zodat ik meteen antwoord heb. Na een half uur in de wacht hang ik op in de hoop dat ik dan maar teruggebeld met de oplossing, ijdele hoop zo blijkt.

9 juni Maar weer bellen met de helpdesk, na 5 minuten lezen is de medewerker op de hoogte en stuurt het door naar de "backline” (heb ik eerder gehoord en volgens mij was het al bekend bij de "backline”) en word binnen 2 dagen teruggebeld. Je raad het al. Misschien is het druk en duurt het wat langer, maar als je steeds die beloftes krijgt en er volgt niets is dat toch vervelend.

De setup hier in huis is niet veranderd, een v10 modem met de door kpn geleverde kabel naar de tv ontvanger. Geen nieuwe apparatuur ofzo. Die foutcode heeft blijkbaar te maken met traag internet.

Wat we wel hebben is een geschiedenis van een storingen aan het kpn kopernetwerk. Iedere storing die we hier hebben gehad lag daaraan. Ik geloof niet dat er nog aderparen beschikbaar zijn. Mijn gevoel zegt dat het weer mis is met de oude telecom kabel in de polder hier. Investeer daar eens wat aan in plaats van glasvezel in woonwijken waar al meerdere soorten snel internet te krijgen zijn. 

Hopelijk word het geen verhaal zonder eind, zou het graag opgelost zien. Binnenkort maar weer bellen met de helpdesk.

 

Buitengebied is vaker lastig. Kan je inloggen in het modem? Ga dan naar status en dan naar geavanceerd.  Zou mooi zijn als je daar een screenshot van kan plaatsen. Dan kunnen we zien hoe de lijn is. 


Dit zegt het modem.

 


Dit is het resultaat van een speedtest zonder de 4g buitengebied booster.

 


Die snelheid is gewoon te laag voor tv. Tegenwoordig zou je met die snelheid geen tv meer kunnen krijgen. 12mb is nu de minimale snelheid om tv te krijgen. Overstappen op de satelliet is de enige optie. Technisch is een hogere snelheid niet mogelijk.  Een monteur heeft geen zin want die kan niets doen. 


Nou Joep, een goeie week geleden werkte het nog. Als ik nu een nieuw abonnement met itv op mijn postcode wil afsluiten is dat geen probleem, dan is de verbinding snel genoeg. Die 12mb zal wel voor hd kwaliteit zijn, dat hebben we hier nooit gehad.

De lijn gaat weer achteruit, met itv als eerste slachtoffer, en terzijner tijd het internet. Je kan de klok erop gelijk zetten hier.

Kpn bied me al dit moois aan, dan verwacht ik ook dat het werkt. Lijkt me toch niet teveel gevraagd.

Maandag maar weer bellen.


Welke snelheid krijg je dan te zien als je probeert te bestellen?


Nog even gekeken, 4mb down en 1 mb up. Dat was nog niet zo lang geleden 8mb down en 1mb up.

Bij het afsluiten van een nieuw internet/ tv abbo verandert de tv optie op de volgende pagina naar digitenne. De interactieve tv optie is inderdaad verdwenen. Mijn fout ik keek niet verder dan de eerste bestel pagina.

Maar eens bellen of langs de kpn winkel om te kijken hoe m'n abonnement aan te passen is. Waarschijnlijk de beste optie. 

bedankt Joep


Na wat rondneuzen in "mijnKpn” kom ik een optie tegen om voor 5€ per maand een digitenne ontvanger erbij te huren. Het digitenne abbo staat op 0€ dus is blijkbaar gratis als je een internet/tv abbo hebt.

Weet iemand of dit ook echt zo is, en is zo'n digitenne ontvanger plug&play. Een compleet pakket met antenne en alle benodigdheden om tv te kunnen kijken? 

 


Je betaalt inderdaad € 5,00 per maand voor de digitenne ontvanger.  Alles zit er bij maar het is wel even zoeken waar de antenne het beste kan staan.  Gelukkig hebben we hier iemand op het forum die echt alles van digitenne weet.


Die digitenne ontvanger erbij besteld, kijken of dat allemaal goed gaat. Zou donderdag hier moeten zijn.

 

Ben wel benieuwd of dat ticket nog loopt van die 309 foutcode want die "backline” KPN houd zich buitengewoon stil. Ik neem aan dat er een telefoonverbinding ligt bij KPN zodat ze kunnen bellen als die belofte meerdere malen word gedaan. Wekt geen vertrouwen. Als er niets aan de foutcode gedaan dan weet je dat uit de "horse his mouth”.

Ze hebben ongetwijfeld een lijnmeting gedaan met als uitkomst dat de koperverbinding weer ruk is, met de geschiedenis aan eerdere “incidenten” in de computer. Er zijn stukken vernieuwd in de polder, in de loop der jaren, en nog niet zo lang geleden is de kabel twee kapot getrokken (doormidden) hier aan de weg.

Allemaal lapwerk, mag niks kosten. Zo'n kabel van net na de 2e wereldoorlog is ook een keer op, zeker met zoveel patchwerk. Op een geven moment kan je geen aderparen meer wisselen. Bij de kast waar dat spul samenkomt staat opvallend vaak een auto van KPN of een telecom onderaannemer. Dit is geen centrale (die staat 6km verderop) maar een simpele doorverbind kast.

Ik hoor dat KPN zoveel investeert in de uitrol van glasvezel maar op de plekken waar het nodig is zie je ze niet. Op 10 minuten hiervandaan kunnen ze kiezen tussen een snelle kabel, adsl en glasvezel aansluiting.

Als itv zou werken via de (buitengebied) booster was er wat dat betreft niks aan hand.


Hoi @Harry9!
Met deze snelheden is digitenne eigenlijk de enige manier om TV te kijken met je abonnement. De technologie is er helaas nog niet klaar voor om je TV ontvanger betrouwbaar goed beeld te geven via het 4G gedeelte. Wel zou je bijvoorbeeld TV kunnen kijken via de KPN TV app op je TV of smart device. 

Als je wilt kan ik wel even meekijken wat er bij de backoffice loopt. Daarvoor heb ik nog wel wat gegevens van je nodig! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo Thomas, ik geloof het allemaal wel. Kom net thuis en zie dat de digitenne ontvanger bezorgt is. Oud ding onder het stof, overal beschadigt en duidelijk open geweest want de sticker onder is eraf gestoken er weer terug geplakt. De rubber pootjes scheef terug geplakt. Dikke haar op een pootje als bonus.

Nog niet alles jammer genoeg. Kreeg laats een email dat dat de husselvoordelen zouden stoppen.

Helpdesk gebeld, was een foutje in naam. Tussen letter niet vermeld, Mijn naam op de doos is zonder tussenletter, verkeerd aangepast dus.

Ik word er wel een beetje moedeloos van.

Morgen die digitenne maar aansluiten, volgens de bestelmail kan dat vanaf de 16e.