Kastje van de tv geeft foutcode 309 en blijft hangen op 20%.
Op 4 juni gebeld met de helpdesk in verband met deze foutcode, eerst via een link in een sms alle stappen doornomen om te herstarten, werkte niet, toen een medewerker aan de lijn en vervolgens alle stappen nog maar eens herhaalt met hetzelfde resultaat. Hij geeft het door aan de “backline”. Ik zou binnen 24uur teruggebeld worden met een oplossing. Belletje kwam niet.
7 juni Zelf weer gebeld, bleek wel een ticket te zijn en deze medewerker stuurt een nieuwe tv ontvanger op. Is het proberen waard, helaas zelfde foutcode.
8 juni Weer bellen en deze keer stelt de medewerker het probleem voor in de "vraagbaak” en vraag of ze terug kan bellen met de oplossing of dat ik een paar minuten in de wacht wil zodat ik meteen antwoord heb. Na een half uur in de wacht hang ik op in de hoop dat ik dan maar teruggebeld met de oplossing, ijdele hoop zo blijkt.
9 juni Maar weer bellen met de helpdesk, na 5 minuten lezen is de medewerker op de hoogte en stuurt het door naar de "backline” (heb ik eerder gehoord en volgens mij was het al bekend bij de "backline”) en word binnen 2 dagen teruggebeld. Je raad het al. Misschien is het druk en duurt het wat langer, maar als je steeds die beloftes krijgt en er volgt niets is dat toch vervelend.
De setup hier in huis is niet veranderd, een v10 modem met de door kpn geleverde kabel naar de tv ontvanger. Geen nieuwe apparatuur ofzo. Die foutcode heeft blijkbaar te maken met traag internet.
Wat we wel hebben is een geschiedenis van een storingen aan het kpn kopernetwerk. Iedere storing die we hier hebben gehad lag daaraan. Ik geloof niet dat er nog aderparen beschikbaar zijn. Mijn gevoel zegt dat het weer mis is met de oude telecom kabel in de polder hier. Investeer daar eens wat aan in plaats van glasvezel in woonwijken waar al meerdere soorten snel internet te krijgen zijn.
Hopelijk word het geen verhaal zonder eind, zou het graag opgelost zien. Binnenkort maar weer bellen met de helpdesk.