Skip to main content

Ik krijg sinds gister op de tv in de slaapkamer foutcode f143.

Ik heb alle stappen nagelopen om dit probleem te verhelpen, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Meerdere malen telefonisch contact met KPN te krijgen maar tevergeefs, ik word telkens naar het stappenplan op de website verwezen (wat dus niet helpt)

Ook alle KPN winkels in de buurt zijn dicht dus ik kan geen informatie of nieuwe kabels daar krijgen.

Ik probeer dit als laatste hoop kan iemand mij helpen om weer tv te kijken?

 

mvg,

Kai

Hoi Kai en welkom op het forum! Goed dat je hier een topic voor aangemaakt hebt. :slight_smile: Hoe is de TV-ontvanger boven aangesloten? Gebruik je een draadloze verbindingsset of loopt er een internetkabel rechtstreeks tussen de ontvanger en de Experia Box? Wat heb je allemaal precies al getest? Dan vraag ik dat niet nogmaals uit. Super dat je al je gegevens al hebt ingevuld in je profiel! 


beste Sanne,

Er loopt geen directe kabel van de experia box naar de tv ontvanger.

De tv ontvanger zit aangesloten met een etnernet kabel, die van de modem met een kabel de muur ingaat (glasvezel)

ik heb via de website het stappen plan gevolgd maar dat werkte niet. Ook heb ik de experia box gereset alle kabels vanaf de woonkamer met die in de slaapkamer vervangen. De tv laad tot 10% en daarna krijg ik de foutmelding.

Ik hoop dat je me kan helpen

mvg 

Kai


Hi @Kaivanderlaan. Sanne is er even niet, vandaar dat ik reageer. 

Ik begrijp niet helemaal hoe het aangesloten is, dus toch daar nog een vraag over. Als je vanaf de tv-ontvanger de ethernetkabel volgt, waar gaat ‘ie dan heen? Heb je bijvoorbeeld een internetaansluiting in de muur? Of zie je bijvoorbeeld een witte adapter in het stopcontact? De vraag is dus even hoe de tv-ontvanger verbinding heeft met het modem.

De kans is groot dat het ergens in de bekabeling zit namelijk, en om je goed advies te geven moet dat helemaal duidelijk zijn.

Stel dat het probleem in een ethernetkabel zit, dan heb je geen KPN winkel nodig voor een nieuwe. Dan kun je zo een nieuwe bestellen via een webwinkel...


Paul,

Er gaat een ethernet kabel vanaf de tv ontvanger rechtstreeks de muur in waar de internetverbinding zit.

De experiabox staat in de gangkast daarvan gaat de ethernet kabel ( 1 ) naar een ander kastje genaamd OptoXS.

het ligt niet aan de ethernet kabel, want ik heb de ethernet kabel van de woonkamer waarvan de tv het wel prima doet verwisseld met die van in de slaapkamer.

 

MVG 

kai


Heb je een draadloze verbindingsset in gebruik voor de TV boven? 99 v.d. 100 X is dat de oorzaak van F143.


Peter,

nee ik heb niet zo n draadloze verbindingset.

Zo ziet het erbij mij uit.


heeft het altijd gedaan tot vorige week.

mvg 

Kai


Tja, heb je al de ontvanger die wél werkt op de slaapkamer geprobeerd? Of de ontvangers omgewisseld. (al dan niet tijdelijk).

Als het probleem mee verhuisd dan is het probleem de ontvanger. Anders…

Heb je wel bedraad internet op de kabel van de ontvanger boven. Misschien in eerste instantie, met dus een laptop, wat makkelijker te testen dan ontvangers omwisselen.

Maar dat zegt opzich nog niet veel. Het kan zijn dat VLAN 4 (itv) er niet doorheen gaat en internet (via VLAN 6) wel.


Ik denk dat @Paul_ @Sanne_M maar iemand langs moet sturen of tenminste telefonisch contact met mij moet opnemen. Want via deze weg word het naar mijn mening ook niet verholpen. Ik zit al meer dan een week zonder tv en mijn abbonement loopt wel gewoon door a 77 euro per maand!

mvg

kai


Ik zit al meer dan een week zonder tv

Dat is niet helemaal waar want ik begrijp dat je in de woonkamer wel kunt kijken.

Om eventueel een nieuwe ontvanger te sturen is het wel handig om te weten of het je verbinding in huis is (en een nieuwe dus hetzelfde probleem zal geven) of dat het de ontvanger zelf is.
Momenteel is om daar achter te komen huisvlijt nodig. I.v.m. corona wordt hier momenteel geen monteur voor gestuurd.

Derhalve nogmaals: heb je de ontvangers al even van plaats gewisseld?

Verder kun je op 5 devices online kijken. Naast je ontvangers.


Ik denk dat @Paul_ @Sanne_M maar iemand langs moet sturen of tenminste telefonisch contact met mij moet opnemen. Want via deze weg word het naar mijn mening ook niet verholpen. Ik zit al meer dan een week zonder tv en mijn abbonement loopt wel gewoon door a 77 euro per maand!

mvg

kai

Iemand langs sturen gaat op dit eigenlijk niet inderdaad. Telefonisch contact kan gratis via 0800-0402.

 

Het lijkt mij een goed idee om de tv-ontvangers eens om te wisselen om uit te sluiten waar het probleem zit. Mijn vermoeden is dat het probleem zit in het OptoXS kastje en/of bekabeling. Kun je zo'n OptoXS kastje ook herstarten? Ben daar niet echt bekend mee eerlijk gezegd.


@Paul_

OptoXS, wat is dat?

Ik vermoed nu ook dat dié roet in het eten gooit. Waarom eerder niet? Beats me.
(heb eerder over dat OptoXS verhaal heen gelezen)

Nogmaals: heb je via die kabel (aansluitpunt slaapkamer) wel internet (met je laptop bedraad bv); danwel doet de andere ontvanger het op de slaapkamer?

Aangezien die Opto je centrale verbinding is voor je thuisnetwerk zal een KPN monteur ook niets doen… en toch voorrijdkosten rekenen. KPN (monteurs) ondersteunen het alleen bij “niet vreemde” delen in het netwerk.

Dus wel Experiabox of Fritz!box en een Netgear switch met IGMP Snooping. Anders niet. KPN ondersteunt interne verbindingen via UTP (koper).


Reageer